دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کارشناس امور خانواده:
یک استاد دانشگاه و کارشناس امور خانواده گفت: مفهوم عشق و دوستی در فرهنگ ازدواج دچار مشکل شده است و یکی از مسائلی است که بنیان ازدواج و تحکیم خانواده را زیر سؤال برده است.
مفهوم «عشق» در فرهنگ ازدواج دچار مشکل شده است/ آشنایی‎های قبل ازدواج باید کنترل‎شده باشد

به گزارش آوای خزر از نکا، محمدرضا سلیمانی ظهر امروز در همایشی که به مناسبت روز ملی جمعیت با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره ثبت احوال نکا در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تدارک دیده شده بود، با اشاره به آسیب‎های پیش روی جمعیت که سبب کاهش آن می‎شود، اظهار داشت: جمعیت‌شناسان و جامعه‌شناسان معتقدند که یک پنجم مسائل و مشکلات و یا یک پنجم توسعه و بالندگی موجود در هر جامعه‎ای به جمعیت آن کشور مربوط است و جمعیت، قدرت ملی محسوب می‎شود.

وی افزود: مفهوم عشق و دوستی در فرهنگ ازدواج دچار مشکل شده است و یکی از مسائلی است که بنیان ازدواج و تحکیم خانواده را زیر سؤال برده است.

این کارشناس خانواده گفت: تجربه‎های جنسی دختر و پسر در قبل از ازدواج نابود کننده و کُشنده‌ی روابط خانوادگی در پس از ازدواج است و یک ازدواج سالم به هیچ وجه صورت نمی‎گیرد.

سلیمانی با اشاره به آشنایی‎های قبل از ازدواج اظهار داشت: اگر این آشنایی‎ها محدود و زیر نظر یک مشاور و با اطلاع خانواده و محدود به روابط اجتماعی باشد، بدون اشکال است اما اگر نامحدود و غیرکنترل‎شده باشد، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: بسیاری از ازدواج‎هایی که دیر انجام می‎شود، ترس از طلاق است. عامل دیگر در راه ازدواج نیز فاصله زیاد بین نامزدی‎ها است در حالی که این زمان باید بین یک تا دو سال باشد؛ همین عدم محدودیت‌ها است که در یک سال، 7 هزار طلاق در دوران نامزدی در مازندران داشتیم.

این کارشناس امور خانواده بیان کرد: ازدواج فقط دوران زیر یک سقف رفتن نیست بلکه ابتدا باید جایگاه مرد و زن در خانواده مشخص شود و پس از آن ازدواج و زیر یک سقف رفتن صورت بگیرد.

سلیمانی با بیان اینکه تک‌فرزندی فرهنگ غربی است، خاطرنشان کرد: بزرگترین آسیب امروز در جامعه، تک‌فرزندی است که بواسطه آن اقتصاد فردای فرزند را تأمین می‎کنیم اما امروز و حال و نشاط و شادابی او را دچار آسیب می‎کنیم.

وی با بیان اینکه سن ازدواج دختران در حال افزایش است، تصریح کرد: یکی از دلایل آن نیز رغبت به تحصیلات عالیه در دختران است و به دورانی می‎رسند که سن آنها بالا رفته و توقعات آنها نیز بالا می‎رود.

کارشناس مسائل خانواده در پایان با اشاره به اینکه برخی‎ها معتقدند، بیکاری عامل عدم ازدواج است، گفت: کار، مانع ازدواج نیست، بلکه ازدواج راهگشا، مایه برکت و سلامت و بهداشت روان و رغبت و مشوق برای کار کردن است.

به گزارش آوای خزر، در مراسم امروز از فعالان حوزه بهداشت و خانواده شهرستان نکا با اهدایی لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: