دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
سرپرست شبکه بهداشت نکا:
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: در حال حاضر 5 خانه بهداشت در روستاهای اطرب، بادابسر، خانسر، استخرپشت، سفیدکوه و کفرات با پیشرفت 30 تا 97 درصدی در حال ساخت هستند که حداکثر تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسند.
ساخت 5 خانه بهداشت جدید در نکا تا پایان سالجاری/ نکا دارای آزمایشگاه مرکزی می‌شود

علیرضا خانجانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در نکا با اشاره به عملکردهای شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که در سال 95 و از ابتدای سالجاری تاکنون انجام شده و یا در حال اجرا است، اظهار داشت: تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی کلینیک طوبی با هزینه 2.162 میلیارد تومان و تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان امام حسین(ع) نکا با اعتبار یک میلیارد تومان انجام شده است.

وی افزود: در شهر نکا سه مرکز جامع سلامت شهری شامل نکا 1، نکا 2 و نکا 3 تعریف شده که مرکز نکا 1 قدیمی است و در آینده تخریب شده و به فضای بیمارستان اضافه می‌شود، نکا 2 نیز در حال ساخت است و مرکز نکا 3 در حال حاضر بصورت استیجاری است که در نظر داریم با اعتبارات لازم، این مرکز نیز مالکیتی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه 13 پروژه در حال ساخت در این شهرستان در راستای اجرای طرح تحول سلامت داریم، گفت: علاوه بر آن، در حال دریافت پروانه ساخت برای ساختمان ستادی هستیم و این پروژه جزو 185 پروژه مصوب وزارت بهداشت در مازندران است که مقرر شد 50 درصد هزینه آن از سوی این وزارتخانه و 50 درصد دیگر نیز از منابع داخلی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأمین شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتباری و از طرفی نیز وجود مراکز اجاره‌ای و حتی وسایل نقلیه اجاره‌ای، لذا سعی کردیم تا این محدودیت‌ها را با ساماندهی و مدیریت نیروها و صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی جبران کنیم.

خانجانی با اشاره به در حال ساخت بودن 5 خانه بهداشت در نکا اظهار داشت: این پروژه‌ها عبارتند از: کِفرات با پیشرفت 30 درصد و با اعتبار 106 میلیون تومان، بادابسر با پیشرفت 87 درصدی و با اعتبار 107 میلیون تومان، خانسر با پیشرفت 50 درصد و با اعتباری معادل 95 میلیون تومان، استخرپشت با پیشرفت 97 درصد و با اعتباری معادل 99 میلیون تومان، سفیدکوه با پیشرفت 50 درصد و با اعتباری معادل 106 میلیون تومان.

وی ادامه داد: توسعه بستر الکترونیکی شبکه بهداشت و درمان نیز با خرید 40 دستگاه کامپیوتر و راه‌اندازی اتاق سرور با هزینه 100 میلیون تومان و بهبود وضعیت سرمایشی مراکز و خانه‌های بهداشت با خرید 35 دستگاه کولر با اعتبار 100 میلیون تومان صورت گرفت با این توضیح که در مناطق دشت مشکلاتی در وضعیت سرمایشی مراکز داشتیم و اکنون همه آنها به سیستم سرمایشی مجهز هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نکا اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت روستای اطرب نیز با پیشرفت 31 درصدی و با اعتبار 750 میلیون تومان در حال ساخت است و در حال حاضر مردم این روستا خدمات بهداشتی را از مرکز سلامت روستای طوسکلا دریافت می‌کنند.

خانجانی افزود: مرکز جامع سلامت روستای درویش‌خلک نیز با پیشرفت 31 درصدی و با اعتبار 750 میلیون تومان در حال ساخت است.

وی همچنین از آغاز ساخت آزمایشگاه مرکزی شهرستان نکا خبر داد که بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار در نظر گرفته شده برای آن نیز 1.780 میلیارد تومان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نکا در پایان گفت: بمنظور نظارت بهتر اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و تامین و ارتقای ایمنی و سلامت کار نیز، نیروهای بهداشت محیط و حرفه‌ای به تعداد 10 نفر بصورت شرکتی استخدام شده‌اند.

انتهای پیام/ 1354/

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
این اقا یکبار اسم دولت تدبیر و امید نگفت....کی هست؟؟؟ریس کجا هست؟؟؟مال کدام دولته؟؟؟
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
دوست عزیز باید افتخار کنیم به مدیری که بهداشت و سلامت مردم رو با بازی های کثیف سیاسی به مخاطره نمی اندازه.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: