دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
فرماندار نکا:
فرماندار نکا گفت: در مسیر فعالیت مسئولان مشکلات و ایراداتی وجود دارد و انتقادات سازنده خبرنگاران می‌تواند به مدیران کمک کند و البته در انتقاد باید جانب انصاف رعایت شود و این حائز اهمیت است.
خبرنگاران در انتقادات خود جانب انصاف را رعایت کنند/ بازتاب و تبعات خبر را مورد توجه قرار دهیم+تصاویر

به گزارش آوای خزر از نکا، جعفر احمدی صبح امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان که در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار در اردوگاه ارتش نکا برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران در طول سال در گرما و سرما و حوادث مختلف در کنار همه ما مدیران و در کنار مردم با انتشار اخبار و نقدهای سازنده به دنبال پیگیری مسائل و معضلات هستند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار خدمات ارزشمند را از مسئولان دارد و همه باید تلاش کنیم تا خدمات و زحماتی که کشیده میشود - و برآیندی از نظام است- به افکار عمومی منتقل و سبب امیدواری مردم شود.

فرماندار نکا با بیان اینکه خبرنگاران حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند، خطاب به اصحاب رسانه گفت: از طرفی به مشکلات مردم رسیدگی و از طرفی دیگر نیز عملکرد مردم را منتشر می‎کنید و این شایسته قدردانی است.

وی بیان کرد: در مسیر فعالیت مسئولان مشکلات و ایراداتی وجود دارد و انتقادات سازنده خبرنگاران می‌تواند به مدیران کمک کند و البته در انتقاد باید جانب انصاف رعایت شود و این حائز اهمیت است.

احمدی ادامه داد: خبرنگاران باید در کمال آزادی به انتشار اخبار بپردازند و از طرفی نیز سعی کنند که فعالیت آنها به گونه‌ای باشد که حتی با انعکاس یک خبر صحیح، مشکلات امنیتی را ایجاد نکنند زیرا ممکن است مهار کردن آن برای ما سخت و هزینه‎های سنگینی در بر داشته باشد.

فرماندار نکا با اشاره به دشمنی‎هایی که علیه نظام و انقلاب صورت می‎گیرد، خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی، امنیت خوبی در کشور وجود دارد و بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید انسجام و آرامش و وحدت را علیرغم همه ایده‌ها در کشور حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: منافع نظام و ملی و منطقه‎ای را باید در نظر بگیریم و بازتاب و تبعات خبر را نیز مورد توجه قرار دهیم و پس از آن نسبت به انتشار اخبار اقدام کنیم زیرا قلم خبرنگار می‎تواند هم سبب ایجاد آرامش و هم سبب ایجاد ناآرامی در جامعه می‌شود.

احمدی با بیان اینکه خبرنگاران باید فضای امن و آرامشی را از جامعه نشان دهند، تصریح کرد: البته نباید بگوییم که همه چیز گل و بلبل است اما آنچه که خبرنگار می‎نگارد و مسئولیت خطیری که در این زمینه دارد باید با احتیاط و با تمام توان و در نظر گرفتن جوانب کار باشد.

فرماندار نکا در پایان این بخش گفت: باید عینک بدبینی را از چشم برداریم و تنها واقعیت را تبیین کنیم و قضاوت را نیز به عهده مردم بگذاریم.

***

وی با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: امانتداری، پرهیز از تخریب و رعایت انصاف باید مورد توجه باشد و خدمات دولت به مردم انعکاس یابد.

احمدی بیان کرد: از آنجا که فضای مجازی و اجتماعی ظرفیت بسیار بالایی دارد لذا نباید براساس شنیده‎ها اخبار منتشر شود بلکه باید براساس اصل حقیقت‎گویی اقدام شود.

فرماندار نکا گفت: در بخشهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به نسبت وسعت منطقه خدمات خوبی توسط دستگاه‎های ما صورت گرفته و اگر این مطالب منتشر شوند، موارد خوبی است.

وی با بیان اینکه سهم نکا از اعتبارات مازندران از 3 به 5 درصد افزایش یافته است، افزود: اقدامات خوبی در شهرستان نکا صورت گرفت و به عنوان مثال مبلغ 15 میلیارد تومان برای چهاربانده شدن جاده نکا- نیروگاه و 170 میلیارد تومان برای سد گلورد در دو سال اخیر اختصاص یافت و سهم بودجه مناطق محروم را افزایش دادیم که حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در نکا اظهار داشت: از 150 روستای بالای دست در پروژه گازرسانی دامغان-کیاسر-ساری-نکا، 70 روستا با اعتبار 220 میلیارد تومان در حوزه نکا قرار دارد.

احمدی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز آسفالت 10 روستا را در دست اجرا دارد و در سال گذشته نیز جاده دسترسی 12 روستا آسفالت شده بود.

فرماندار نکا در پایان اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران باید انسجام و وحدت داشته باشیم زیرا دشمن با تمام توان علیه نظام تلاش می‎کند و با وحدت در جامعه می‌توان با تهدیدات و ترفندهای دشمن مبارزه کرد.

در پایان مراسم از خبرنگاران شهرستان نکا و نفرات اول تا سوم مسابقه دارت که بین خبرنگاران برگزار شده بود، با اهدای هدایایی قدردانی شد. همایش تجلیل از خبرنگاران نکا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

تصاویر مراسم:

برای دیدن عکس ها در اندازه بزرگتر روی آنها کلیک کنید.


انتهای پیام/ 1354/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها