دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
شهردار نکا:
شهردار نکا گفت: جایگاه شهرداری سیاسی نیست و نگاه سیاسی ندارد؛ اما هر فردی می‌تواند در خارج از این مجموعه به فعالیتهای شخصی و جناحی بپردازد؛ باید به دور از سلایق کار کرد و واقع‎بین بود، خدمات شهری باید به مردم نشان داده شود.

به گزارش آوای خزر از نکا، روح‌الله جمشیدی اردشیری صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان که در سایت تفریحی توریستی «قرمرض» نکا با حضور معاونان و مجموعه روابط عمومی شهرداری نکا برگزار شد، اظهار داشت: موفقیتهای شهرداری در سایه تلاش و پشتکارو همدلی بین اجزای یک شهر اتفاق می‌افتد و یکی از ارکان موفقیت در این راه، ظرفیت خبرنگاران است.

وی با اشاره به حضور 6 ماهه خود در شهرداری نکا به عنوان شهردار بیان کرد: در بخش گردشگری از سایت زیبای قرمرض بهره‌مند هستیم که این مجموعه دارای 10 هکتار فضای متنوع جنگلی و بکر و چشمه آب معدنی است، همچنین قرارداد 15 ماهه با اداره منابع طبیعی برای اجاره آن داریم لذا از سرمایه‌گذاران نیز دعوت به همکاری شده است.

شهردار نکا با بیان اینکه ساخت پل 30 متری نکا از آرزوهای مردم این شهر است و در گذشته نیز افراد زیادی برای ساخت آن تلاش کردند، افزود: در هفته نخست ماه جاری با حضور استاندار مازندران، این پروژه کلنگ‎زنی شد و امیدواریم در زمان معین به سرانجام برسد.

جمشیدی اردشیری تصریح کرد: آزادسازی املاک واقع در 30 متری(کمربندی شمالی) طی 6 ماه گذشته با تعیین کارگروه و توسط یک تیم مجرب آغاز شد و تاکنون 3 میلیارد و 300 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است؛ آزادسازی املاک کار ساده‌ای نیست به حدی که گاهی آزادسازی یک ملک 400 تا 500 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

وی ادامه داد: نقشه‌برداری برای احداث کانیو و بهسازی جداول، طراحی برای روکش آسفالت به مساحت 55 هزار مترمربع به همراه آسفالت 88 کوچه، احداث کانال‎های آب، تلاش برای تبدیل و انتقال طرح جامع نکا به طرح تفصیلی، پیگیری مجوز سد لاستیکی و طراحی احداث پل بر روی این سد، طرح آبیاری مکانیزه، طراحی احداث زیرگذر در جاده مهرآباد به آبلو و انجام اقدامات اولیه برای احداث ساختمان آتش‎نشانی ازجمله عملکردهای شهرداری نکا در 6 ماه گذشته است.

شهردار نکا با بیان اینکه رودخانه یک ظرفیت مهم در بحث گردشگری و اشتغالزایی است اما در نکا بعنوان یک آسیب شناخته می‎شود، افزود: 4 کیلومتر رودخانه از شهر عبور می‌کند و فقط برای نصب نرده و حفاظ در اطراف آن بیش از 2 میلیارد تومان هزینه باید صرف شود.

***

جمشیدی اردشیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بودجه سال 95 شهرداری نکا در سال گذشته به مبلغ 20 میلیارد تومان بسته شده بود که تا پیش از حضورم در شهرداری نکا تا 13.5 میلیارد تومان وصول شده بود و خوشبختانه تا پایان اسفندماه این رقم به 25 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت و در سالجاری نیز بودجه شهرداری با رقم 25 میلیارد تومان بسته شده و امیدواریم این میزان تا پایان سال به دو برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری در سال گذشته 50 – 50 یا 60 – 40 به ترتیب برای هزینه‌های جاری و عمرانی بود اما این تناسب به 60 – 40 به ترتیب برای عمرانی و جاری تغییر یافته است و سعی می‌کنیم با مدیریت صحیح، هزینه‌های جاری را بیش از این کاهش دهیم و به عمرانی اضافه کنیم.

شهردار نکا با بیان اینکه در حوزه فرهنگی گامی اساسی ندیده‌ایم، گفت: اقداماتی برای احداث موزه و زورخانه صورت گرفته است و می‎توانیم با 500 میلیون تومان شاهد ساخت این پروژه‌ها باشیم، امیدواریم علاوه بر این در کالبد شهر شاهد ساخت فرهنگسرا و خانه هنر باشیم.

جمشیدی اردشیری با اشاره به طرح دریای نکا گفت: این طرح از طرح‎های ماندگار استان مازندران و شهرستان نکا است و جای تقدیر از دست‌اندرکاران آن دارد به همین جهت در آینده نزدیک از این عزیزان و افرادی که در پروژه‌های آسفالت معابر و جاده‌های اصلی شهر فعالیت دارند، تقدیر خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در مناسبات اجتماعی شهروندان اظهار داشت: سعی می‌کنیم 5 میلیارد تومان از بودجه شهر را در این بخش هزینه کنیم.

***

شهردار نکا در بخش پایانی سخنان خود گفت: به دنبال مسائل حاشیه‌ای نباشیم و اگر این روند شروع شده و ادامه پیدا کند؛ یک ظلم بزرگ به شخصیت و افکار مردم شهر است؛ باید بدانیم که عملکردهای مسئولان مختص به جناح و گروه خاصی نبوده و تنها متعلق به نظام و مردمی است که در این نظام زندگی می‌کنند.

جمشیدی اردشیری بیان کرد: جایگاه شهرداری سیاسی نیست و نگاه سیاسی ندارد؛ اما هر فردی می‌تواند در خارج از این مجموعه به فعالیتهای شخصی و جناحی بپردازد؛ باید به دور از سلایق کار کرد و واقع‎بین بود، خدمات شهری باید به مردم نشان داده شود.

وی ادامه داد: عده‌ای به جای پذیرش واقعیتها به دنبال سیاه‎نمایی هستند، ده‌ها نقطه قوت را رها می‌کنند و تنها به یک نقطه ضعف می‌پردازند. اما علیرغم این مسائل، با تمام توان و ظرفیت خود در شهرداری با توجه به نیروهای باتجربه‎ای که داریم برای پیشرفت شهر تلاش می‌کنیم.

***

به گزارش آوای خزر، در ابتدای این نشست، محسن سلطانی مدیر روابط عمومی شهرداری نکا با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، یاد و نام شهدای رسانه بویژه شهیدان لقمانی و غریب‎طزره از شهدای خبرنگار شهرستان نکا را گرامی داشت.

در پایان این نشست با تقدیم هدایایی از خبرنگارانی که در یک سال گذشته با شهرداری نکا همکاری داشتند؛ با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/ 1354/


مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
باید باور کرد که شهرداری و شهردار نگاه سیاسی ندارن!!!!!!
شهزوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
یشون میخان از هزینه ها کم کنه پس چرا واسه افتتاحیه پل سی متری انقدر سیاه نمایی کرده وتقریبا 50 میلیون هزینه تبلیغات افتتاحیه کرده مدارک در سطح شهر موجوده عزیزان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار