دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
مسئول شرکت تعاونی روستایی زنان تیرتاش اعلام کرد
مسئول شرکت تعاونی روستایی زنان تیرتاش گفت: 400 زن در این شرکت مشغول کار هستند و با حمایت مسئولان و سفارت ژاپن توانستیم دیگ‌های سنتی عرقیات گیاهی را به کارگاهی بزرگ تبدیل کنیم.
عضویت 400 زن روستایی در شرکت تعاونی عرقیات گیاهی تیرتاش/ دیگ‌های سنتی عرقیات گیاهی به کارگاهی بزرگ تبدیل شده‌اند

به گزارش آوای خزر از گلوگاه، زهرا لطفی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح پروژه شرکت تعاونی روستایی زنان روستایی که در مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش گلوگاه برگزار شد، اظهار داشت: احداث و تجهیز کارگاه عرقیات گیاهی تیرتاش با استفاده از کمک‌های بلاعوض مردم ژاپن نقطه عطفی در زندگی بانوان عضو شرکت تعاونی است و نه‌تنها سبب ایجاد بستری مناسب برای توانمندی و توسعه اشتغال برای جامعه روستایی تیرتاش شده است بلکه نور امید، شوق تلاش و خودباوری را در وجود خانوارهای روستایی دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه امروز بانوان روستای تیرتاش بیش از گذشته دریافته‌اند که پویایی و تلاش آنها می‎تواند اثرات چشمگیری در توسعه و پیشرفت این مرز و بوم داشته باشد، اظهار داشت: به این یقین رسیده‎ایم که زنان ما توانمند هستند و برای رسیدن به پیشرفت و تعالی باید بر توانایی‌ها و استعدادهای خود تکیه کنند.

این فعال اجتماعی افزود: پروژه حاضر با گام‌های کوچک ولی اندیشه‌ای بزرگ و ارزشمند آغاز شده که نتیجه باورمندی و توانمندی زنان روستایی است.

مسئول شرکت تعاونی روستایی زنان تیرتاش با اشاره به عضویت 400 نفر در این شرکت بیان کرد: بانوان منطقه، سالهای سال عرقیات گیاهی را به صورت سنتی در منازل تولید می‎کردند اما امروز با شناخت پتانسیل‌های موجود، دیگ‎های کوچک سنتی را با همت و تلاش خود و حمایت مسئولان به کارگاهی بزرگ در مساحت 325 مترمربع تبدیل کرده‌اند.

لطفی اظهار داشت: این کارگاه نتنها سبب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای اعضا و خانواده‎های آن شده است بلکه توسعه کشت گیاهان دارویی را در مناطق مستعد شهرستان را در پی خواهد داشت.

وی در پایان، بهره‎برداری از این پروژه را مرهون اهتمام بی‌وقفه و خالصانه و همراهی بزرگوارانی دانست که از سال 91 تاکنون هیأت مدیره شرکت را در مسیر تصویب طرحِ احداث و تجهیز کارگاه همراهی کردند.

انتهای پیام/ 1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها