دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ساخت و تجهیز کارگاه فرآوری انجیر در گلوگاه با کمک سفارت ژاپن در قالب طرح GGP خبر داد و اینکه کارهای مربوط به این پروژه در دست اقدام است.
ساخت کارگاه فرآوری انجیر در گلوگاه با کمک سفارت ژاپن/ تولید محصول در 60 هزار هکتار از اراضی مازندران با استفاده از تجربیات ژاپن
به گزارش آوای خزر از گلوگاه، دلاور حیدرپور پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح کارگاه عرقیات گیاهی با مدیریت زنان روستایی در تیرتاش گلوگاه اظهار کرد: در اسفندماه 93 تفاهم‌نامه ساخت کارگاه عرقیات گیاهی با سفارت ژاپن منعقد و از مهرماه 94 احداث آن آغاز شد.

وی افزود: هر چند رقم ریالی برای ساخت این پروژه چندان بالا نبوده است اما برای توسعه روستایی یک کار بزرگی است که می‌تواند الگویی برای سایر تشکل‌ها و شهرستان‌ها باشد و کاری است که با جدیت و پیگیری زنان روستایی و همکاران استانی و شهرستانی آغاز و پیگیری شده و در 1.5 سال به بهره‎برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تفاهمنامه همکاری در بخش کشاورزی و فنی و تخصصی با کشور ژاپن بیان کرد: امروز حدود 60 هزار هکتار از اراضی مازندران از طریق تبادل تجربه با کشور ژاپن در تولید محصولات کشاورزی قدم‎های جدیدی برداشته است و می توانیم این همکاری‌ها را گسترش داده و با توسعه آن در هر زمینه‎ای که امکان دارد فعالیتها را ادامه دهیم.

این مسئول ادامه داد: کارگاه دیگری نیز برای فرآورده‎های انجیر گلوگاه در همین منطقه در دست اقدام است که با همکاری سفارت ژاپن انجام خواهد گرفت.

حیدرپور با اشاره به پتانسیل بالای کشاورزی بویژه در بخش داروهای گیاهی در مازندران بیان کرد: در حال حاضر حدود 800 هکتار مزرعه کشت گیاهان دارویی در مازندران داریم و لازم است تا کارگاه‌های فرآوری در این زمینه شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: در همین راستا، حدود یک‎هزار هکتار مزرعه برای کشت گیاهان دارویی و 12 هزار هکتار گل محمدی را در برنامه‌های آینده برای ایجاد اشتغال و احیای اراضی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار امیدواری کرد که از 1.5 میلیارد دلاری که برای اشتغال مناطق روستایی در برنامه ششم توسعه کشور برنامهریزی شده است بتوانیم با همکاری مسئولان و تشکل‌ها سهم خوبی را به این استان اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار