دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: در برخی استان‌ها تمرکز بودجه‎ای مشهود است در حالی که بودجه باید همراه با تمرکززدایی و در نظر گرفتن ظرفیت‎های هر استان باشد و استان‎های کشور در این بخش تقویت شوند.
تمرکز بودجه‎ای در برخی استان‎ها مشهود است/ ضرورت تقویت بودجه در استان‎ها

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح‌جلودار پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران که با حضور اعضای جلسه و نماینده مردم نور و محمودآباد در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: باید اذعان کرد که باوجود محدودیت‌های بودجه‌ای در بخش راه و شهرسازی کارهای خوبی در سطح استانی و ملی بویژه در جاده
های روستایی انجام شده است، اظهار داشت: البته هنوز تمرکز بودجه‎ای را در مرکز و برخی استان‎های کشور می‎بینیم و اگر واقعا قرار است کار انجام شود باید استانها تقویت و تعادلی بین بودجههای ملی و استانی برقرار گردد و از تمرکز بودجه جلوگیری شود.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اینکه فعالیتهای این نهاد در سالهای پس از انقلاب افزایش یافته است، افزود:علیرغم کارهای خوبی که در بخش طرح‎های هادی انجام میشود اما در واقع در حال دیکته کردن این طرح‎ها هستیم و می‎بینیم که در برخی موارد مردم دچار مشکلات ناشی از اجرای طرح هادی هستند و روستاها در درون خود درد دل‌های فراوانی دارند.

استاندار مازندران بیان کرد: باید به بحث بومگردی در روستاها توجه بیشتری داشته باشیم و در این مسیر از همراهی مردم، شوراها و دهیاران استفاده کنیم.

ربیع فلاح گفت: مکان‎یابی اراضی برای ساخت و ساز مسکن‌های روستایی نیز باید مدیریت و درباره تسهیلاتی که دولت برای ساخت مسکن روستایی در اختیار روستائیان قرار می‌دهد، اطلاع‎رسانی بیشتری صورت بگیرد همچنین سعی شود که فضای سبز در روستا مدیریت شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه نباید در روستاها بیکار داشته باشیم، افزود: تولید و اشتغال در روستاها بویژه مورد توجه مسئولان محلی باشد و در کنار آن نیز به ایجاد زیرساخت‌های لازم و پیشرفت امورات فرهنگی و اجتماعی در روستاها بپردازیم زیرا بیشتر مردم روستا با یکدیگر فامیل هستند و می‌توانند مشکلات را با توافق و همیاری یکدیگر حل کنند.

استاندار مازندران با اشاره به بخش سلامت گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دستگاه‎های مربوطه باید دلایل امراضی که بیشتر باعث مرگ و میر در مازندران می‌شود را در جهت پیشگیری بررسی و آسیب‎شناسی کنند زیرا خیلی خوشایند نیست که این وضعیت را در برخی بیماریها ازجمله سرطان و دیابت و چاقی در استان داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: بخشی از عدم تحقق اهداف در بخش سلامت به ناآگاهی مردم بازمی‎گردد و بخشی دیگر به عدم تعامل دستگاه‎های اجرایی که باید به به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند لذا می‎طلبد که برای موفقیت در حوزه سلامت، هم مردم، هم دانشگاه علوم پزشکی و هم دستگاه‎های عضو کارگروه سلامت در کنار یکدیگر و با مدیریت واحد کارهای محوله و تکلیفی را انجام دهند.

انتهای پیام/ 1001/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار