دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: برای در اختیار گذاشتن یا تصویب بودجه مؤلفه‌هایی لازم است - در تهران بودجه‌های مازندران را مانند سایر استانها که مسافرپذیر نیستند، نگاه می‎کنند- لذا نمایندگان مجلس باید به این موضوع توجه داشته باشند و سهم واقعی مازندران را مطالبه کنند.
نمایندگان مجلس یک‌بار برای همیشه سهم واقعی مازندران را از بودجه مطالبه کنند

به گزارش آوای خزر از ساری، علیرضا یونسی
رستمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه مازندران اظهار داشت: در این استان هر روز شاهد پیشرفت‌هایی در بخش زیرساختی هستیم که برخی از آنها از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ نمونه بارز آن نیز افتتاح 170 کیلومتر لوله‌کشی گاز از کیاسر به سمنان در جهت حل مشکل سوخت مردم است.

وی افزود: سد گلورد نیز در همین ماه افتتاح شد، وزیر بهداشت نیز در اخیراً با سفر به غرب مازندران در مراسم افتتاح همزمان 100 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در این استان شرکت کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به ارائه عملکرد اداره‌کل راه و شهرسازی گفت: این عملکردها باید راستی‌آزمایی شود تا در ادامه مسیر و در پروژه‎های بعدی با مشکل مواجه نشویم.

یونسیرستمی بیان کرد: نمایندگان مازندران که تلاشهای زایدالوصفی نیز انجام می‌دهند یک‌بار برای همیشه بیایند و این امکان و ظرفیت ملی را که سالانه به بیش از 20 میلیون نفر در بخش جاده‌ای و سایر موارد امکانات می‎دهد را در تصویب بودجه‎ها یاری کنند.

وی تصریح کرد: مازندران در طول سال جدا از اینکه به 3 میلیون مازندرانی سرویس میدهد؛ امکاناتی را در اختیار 20 میلیون مسافر قرار می‎دهد، از طرفی برای در اختیار گذاشتن یا تصویب بودجه مؤلفه‌هایی لازم است - در تهران بودجه‌های مازندران را مانند سایر استانها که مسافرپذیر نیستند، نگاه میکنند- لذا نمایندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند و سهم واقعی مازندران را مطالبه کنند.

عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت بخش سلامت و بطور ویژه در بخش بیماری‎هایی که در این استان شایع‎تر است، اظهار داشت: آموزش فردی و اجتماعی نیاز مردم است و این آموزشها باید در بر دارنده سنین پیش دبستانی تا پیری باشد.

انتهای پیام/ 1001/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار