دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:
معاون آموزش ر متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت:هیچ تفاوتی در هدایت تحصیلی دانش آموزان دارا و ندار وجود ندارد و مشکلات هدایت تحصیلی در حال رسیدگی است.
تفاوتی در هدایت تحصیلی دانش آموزان  دارا و ندار وجود ندارد / مشکلات هدایت تحصیلی در حال رسیدگی است/

اسفندیار نظری در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: در سالجاری 39 هزار و 941 دانش‌آموز در شاخه‌های نظری شامل تجربی، ریاضی و انسانی و معارف و دو شاخه فنی و حرفه ای با 34 رشته و شاخه کار و دانش با 84 رشته در مازندران، با توجه به مشاغل روز هدایت می‌شوند.
وی افزود: دانش‌آموزان پایه نهم بر اساس سه عامل مشاوره ای، نمره تحصیلی و منطقه به شاخه مورد نظر هدایت می شوند و هیچ دخل و تصرفی در انتخاب رشته خاصی از سوی آموزش و پرورش صورت نمی گیرد و این وضعیت فرقی برای دانش‌آموزان بلحاظ وضعیت مالی خانواده ها ندارد و دانش آموز براساس سه عنصر فوق برای انتخاب رشته هدایت می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: اگر دانش‌آموزی در هیچ شاخه ای نمره نیاورده باشد، باید در امتحان تعیین رشته شرکت کند و پس از آن بسته به نمره خرداد دانش آموز در پایه هفتم تا نهم، هدایت تحصیلی شود.
نظری بیان کرد: دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی نیز براساس آزمونی که برای آنها برگزار می شود و براساس ضوابطی که برای سایر دانش آموزان است، هدایت می شوند؛ اگر در آزمون شرکت کرده باشند و نمره خوبی به دست بیاورند ولی در هدایت تحصیلی، در رشته دلخواه، نمره نیاورده باشند به رشته دیگری که مجاز هستند، هدایت می‌شوند و این شرایط برای مدارس شاهد نیز براساس امتیازات خاص منوط به رعایت مواردی است که در  فرم هدایت تحصیلی آمده است.
معاون آموزش ر متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت:هدایت تحصیلی برای همه دانش‌آموزان پایه نهم یکسان بوده و هر دانش‌آموزی براساس استعداد، علاقه، توانایی، نیاز جامعه و امکانات جامعه هدایت تحصیلی می‌شود.

اسفندیار نظری با بیان اینکه هیچ فرقی در هدایت تحصیلی بین خانواده دارا و ندار وجود ندارد، اضافه کرد: این طرح برای همه دانش‌آموز یکسان است هر دانش‌آموزی براساس عملکرد مشاوره‌ای، تحصیلی و ظرفیت شهرستان و مناطق به سه شاخه نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت می‌شود.

***
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانش آموزی که در امتحانات خرداد قبول شده باشد اما در مرحله اول هدایت تحصیلی برای هیچ رشته ای نمره نیاورده باشد، از سوی مدرسه نامه ای به کمیته هدایت تحصیلی نوشته می‎شود و آن دانش‎آموز همراه با دانش آموزان تجدیدی در شهریورماه آزمون داده و پس از احراز وضعیت، به همان رشته ای که قابلیت ادامه تحصیل را دارد، هدایت می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اعتراضات بویژه در رشته علوم انسانی در حال رسیدگی است، تصریح کرد: در بحث علوم انسانی و در تعیین ظرفیت این رشته مشکل داشتیم و متاسفانه دانش آموزان سراسر کشور با امتیاز بالا و یا پایین در این رشته امتیاز «الف» داشتند.

****
نظری در پایان گفت: همه دانش آموزان ورودی دوم متوسطه براساس ظرفیت و امتیازاتی که به دست آورده‌اند در شاخه نظری و یا فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت می شوند و در این زمینه استثنایی برای هیچ دانش آموزی قائل نیستیم.
انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار