دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران:
رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران اظهار داشت: بودجه سال 92 دانشگاه علم و فناوری مازندران 3.1 میلیارد تومان بوده است و این میزان به 12.5 میلیارد تومان در سال 96 رسیده است و 71 درصد آن نیز به پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص دارد.
افزایش 4 برابری بودجه دانشگاه علم و فناوری مازندران در سال 96 نسبت به سال 92/ اختصاص 71 درصد بودجه به پرداخت حقوق

به گزارش آوای خزر از ساری، حمید محمدزاده پیش از امروز در جمع اصحاب رسانه مازندران با اشاره به آغاز فعالیت‌های دانشگاه علم و فناوری مازندران از سال 73 اظهار داشت: ساخت این دانشگاه مرهون تلاشهای مسئولان و نمایندگان وقت همچنین مرحوم موسی اشرفی خیر ارزشمند و آیت‌الله جباری امام جمعه فقید شهرستان بهشهر است.

وی افزود: این دانشگاه تا سال 91 شاخه‌ای از دانشگاه علم و صنعت ایران بود که از آن سال به بعد به نام دانشگاه علم و فناوری مازندران، کاملاً مستقل شده است.

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران با بیان اینکه مساحت کلی این دانشگاه 47 هکتار است، اظهار داشت: در حال حاضر پروژه‌هایی ازجمله مسجد، سلف سرویس جدید و دانشکده‌های مهندسی و کامپیوتر و شیمی در حال ساخت است و در همین راستا نیز توافق‌نامه اولیه برای ساخت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 300 دانشجو با یکی از خیران منطقه انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 400 دانشجو در دانشگاه علم و فناوری مازندران مشغول تحصیل هستند و این تعداد در مهرماه امسال به حدود 3 هزار نفر در 12 رشته و 21 گرایش در کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد رسید.

محمدزاده بیان کرد: طی 22 سال گذشته، حدود 3 هزار دانشجو از دانشگاه علم و فناوری مازندران فارغ‌التحصیل شده‌اند و بخش مهمی از این افراد در پُست‌های مهم دانشگاهی یا بازار کار در داخل یا خارج از کشور مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه علیرغم مشکلاتی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش بودجه‌ای داشته است، افزود: اما دانشگاه علم و فناوری مازندران پروژه‌های خود را متوقف نکرد و به تلاش خود در راستای کیفیت‌بخشی به اموزات دانشگاهی ادامه داده است اما در این مسیر همچنان نیازمند کمک خیران هستیم.

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران با بیان اینکه بودجه این دانشگاه در سال 92، 3 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: 80 درصد این بودجه به پرداخت دستمزد و حقوق کارکنان اختصاص داشت و در سالجاری به 71 درصد رسیده و از طرفی نیز بودجه سال 96، 12.5 میلیارد تومان بوده است که پیش‌بینی می‌کنیم در سال 97 به 15 میلیارد تومان افزایش یابد.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیاز به استخدام چند نیروی شرکتی داشتیم که در همین راستا 494 نفر ثبت نام کردند اما در نهایت و پس از آزمون، تنها 16 نفر استخدام می‎شوند.

وی با اشاره به وجود 52 هیئت علمی در دانشگاه علم و فناوری مازندران بیان کرد:در حالیکه نسبت استاد به دانشگاه در کشور یک به 20 است اما این نسبت در علم و فناوری مازندران یک به 100 است.

به گزارش آوای خزر، پس از پایان این نشست، خبرنگاران به اتفاق رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران و هیئت همراه ایشان از پروژه‌های در حال ساخت این دانشگاه بازدید کردند و پس از آن نیز با گرامیداشت روز خبرنگار، از اصحاب رسانه تجلیل شد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار