دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
معاون سیاسی استاندار مازندران اعلام کرد
معاون استاندار مازندران با اشاره به تشکیل طرح جامع در زمینه کاهش طلاق در این استان گفت: متوسط طلاق در استان در 5 ماهه سالجاری به 2.2 در هزار رسیده است.
کاهش 3 دهم درصدی طلاق در مازندران/ سن جوانی در مازندران 34 است

به گزارش آوای خزر از ساری، علیرضا یونسی رستمی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت به ریاست استاندار مازندران در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دولت یازدهم در مجموعه دستگاه‌های زیرمجموعه استانداری شامل فرمانداریها و بخشداریها به لحاظ میزان تحصیلات و حضور آنها در عرصه جهادی پیشرفت داشتیم.

وی افزود: در دولت یازدهم 22 فرماندار دارای کارشناسی ارشد و 8 فرماندار نیز مدرک کارشناسی داشتند، 14 فرماندار جانباز و 16 فرماندار سابقه حضور در دفاع مقدس را داشتند همچنین 15 معاون فرماندار دارای کارشناسی ارشد بودند که این تعداد در دولت قبل 5 نفر بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: 51 بخشدار از مجموع 56 بخشدار مازندران را در دولت یازدهم تغییر دادیم و یا جابجا کردیم، 32 بخشدار دارای کارشناسی ارشد هستند که این تعداد در دولت گذشته 7 مورد بوده است، در دولت یازدهم 5 نفر از بخشداران فرزند شهید بودند اما در دولت دهم تنها 3 نفر آنها از فرزندان شهدا بوده‌اند، همچنین دو بخشدار برادر شهید هستند که در دولت دهم در این زمینه موردی نداشتیم.

یونسی رستمی گفت: خانه احزاب نیز متشکل از 40 حزب راه‌اندازی شد و جزء 6 استان اول در تشکیل خانه احزاب بودیم و همه احزاب اعم از اصولگرا، اصلاح‎طلب و اعتدالگرا در کارگروه سه گانه فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در فعالیتهای امنیتی نیز حتی یک مورد اقدامات ضد امنیتی در استان نداشتیم، البته تحرکاتی بوده اما سازمانهای مربوطه اقدامات به موقعی را انجام دادند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اظهار داشت: در 4 سال گذشته، 4 هزار و 178 قبضه اسلحه شکاری و 102 اسلحه جنگی کشف و ضبط و همچنین 65 شبکه قاچاق سلاح و مهمات در مازندران منهدم شدند.

یونسی رستمی با بیان اینکه دولت یازدهم نخستین دولت پس از انقلاب بوده است که با شجاعت تمام وارد پدیده اجتماعی شده است، بیان کرد: طلاق، اعتیاد، فساد(اخلاقی و مشروب)، محلات آلوده و مناطق حاشیه‌پذیر از پدیده‌های مهم اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار طلاق در مازندران از میانگین کشوری بالاتر بوده است، تصریح کرد: این میزان در کشور 2.3 و در مازندران 2.5 در هزار بوده است که با تشکیل طرح جامع در این زمینه، متوسط طلاق در مازندران در 5 ماهه سالجاری به 2.2 در هزار رسیده است.

معاون استاندار مازندران گفت: این استان جزء سه استان آخر در حوزه پیری است، متوسط سن جوانی در سیستان و بلوچستان 24 و در مازندران 34 سال است.

یونسی رستمی در پایان اظهار داشت: تمام تلاشها در حوزه امنیتی استان مازندران برای ایجاد آرامش در جامعه و حرکت به سوی وحدت و همدلی و گسترش دانش و دانایی است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار