دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 500 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران خشک شد و از بین رفت، با توجه به مشکل کم‎آبی نیازمند تقویت و تغذیه سفره‎های آب زیرزمینی هستیم.
500 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران خشک شد/ سفره‌های آب زیرزمینی تقویت و تغذیه شوند

به گزارش آوای خزر از ساری، دلاور حیدرپور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل کم‎آبی در استان و اینکه از اردیبهشت‌ماه سالجاری تاکنون 37 درصد کاهش بارندگی نسبت به مشابه سال قبل در مازندران داشتیم، اظهار داشت: 300 تا 400 هکتار از مزارع برنج میاندرود خسارت دید و خشک شد، در گلوگاه و بهشهر نیز 30 تا 40 هکتار خشک شد و از بین رفت که به دلیل بی‌توجهی بوده است زیرا بیش از میزان آب موجود، کشت شده بود.

وی افزود: 213 هزار هکتار از اراضی مازندران زیر کشت برنج رفت که حدود 500 هکتار آن در سراسر استان خسارت دید و از بین رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: حدود 200 هکتار از آببندان‌های مازندران در روستای الندان بخش چهاردانگه خشک شده است و البته این مشکلات به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در بخش تأمین منابع آبی در سالهای گذشته است که نتایج آن را در این سالها می‌بینیم.

این مسئول بیان کرد: در 6 ماهه دوم سال میزان بارندگی‎ها بسیار بالاست اما ذخیره‌سازی انجام نمی‎شود و باید تقویت شود؛ در حالیکه در کشور میزان ذخیره آبهای سطحی 40 درصد است اما این میزان در مازندران زیر 10 درصد است.

حیدرپور بیان کرد: 17 هزار هکتار آببندان با حجم 340 میلیون مترمکعب در مازندران داریم و باید کمک کنیم تا لایروبی شوند زیرا آببندان‌ها یک سازه سنتی و تجربه‎شده است که کشاورزان مشکل کم‎آبی محصولات خود را از این طریق حل می‌کردند.

***

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پاسخ به سوال آوای خزر درباره سفر اخیر ایشان و هیأت همراهشان به ولگاگراد روسیه و نتیجه سفرهایش اظهار داشت: روسیه و ایران از سوی برخی کشورها تحریم هستند، در ایران محصولات مازاد داریم که نیاز روسیه را تأمین می‌کند و در روسیه نیز محصولاتی مازاد هستند که برخی از نیازهای ایران را تأمین می‌کنند و از این طریق توافق‌هایی صورت می‌گیرد که نیازهای یکدیگر را برطرف کنیم و یک معامله برد – برد وجود داشته باشد.

وی افزود: قرادادی به میزان 3 میلیون یورو برای محصولات شیلاتی توسط یکی از تجار مازندران با روسیه بسته شد و تعداد دیگری از تاجران ازجمله در محصول برنج نیز قراردادهایی را با تجار روسی بستند.

حیدرپور بیان کرد: در ولگاگراد هم زمین و هم منابع آبی زیادی وجود دارد، 8.5 میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارند که تنها در 1.5 مییلون هکتار آن کشت می‌کنند و از این میزان، 180 هکتار آن آبی است.

این مسئول ادامه داد: کشت فراسرزمینی از پیشنهادات ما در سفر به ولگاگراد بود که امیدواریم اقداماتی در این زمینه انجام شود.

***

وی در پاسخ به سؤال دیگری از خبرنگار آوای خزر درباره کمبود منابع آب و راه حل آن بطوری که محصولات کشاورزی دچار کمترین خسارت شوند، اظهار داشت: کمبود آب در استانهای شمالی جدی است اما در مازندران و گیلان هنوز به مرز بحران نرسیده است و اگر با همین وضعیت پیش برویم ممکن است به این مشکل دچار شویم.

حیدرپور افزود: اکثر چاه‌های آب کشاورزی سطحی و با عمق 20 متر است و با بارندگی های بهاره و پاییزه پُر می‎شود لذا باید چاه‌های عمیق حفر و مدیریت شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: در گلوگاه، بهشهر، نکا و بخشهایی از ساری مناطق ممنوعه به لحاظ برداشت آب زیرزمینی داریم و باید مدیریت بهتری صورت بگیرد.

این مسئول اظهار داشت: تقویت و تغذیه سفره‌های آب باید انجام شود و راندمان آن را افزایش دهیم، البته وزارت جهاد کشاورزی مشقوقهایی دارد و 85 درصد از هزینه آبیاری و زیرساختها در زمینه باغی را به کشاورزان پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: پتانسیل در بخش منابع آبی بالاست اما مشکل ذخیره‌سازی آب داریم و البته لایروبی و تقویت آببندان‌ها در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم با تأمین منابع آبی آن را انجام دهیم.

***

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهادی برای سمت مدیرعاملی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به شما پیشنهاد شده است، با تکذیب این موضوع اظهار داشت: سرباز نظام هستیم و هر جا که دستور بدهند اطاعت می‎کنیم، مشکلی از نظر مدیریتی نداریم، طلبکار نیستیم و خود را بدهکار شهدا، جانبازان و کشاورزان می‌دانیم اما امیدواریم که توفیق حاصل شود تا گامهای بیشتری را برای کشاورزان برداریم.

وی در پاسخ به سؤال مشابهی در این زمینه گفت: تاکنون بحث خاصی نشده است.

حیدرپور در پایان گفت: 38 تا 40 درصد تولید برنج و 55 درصد مرکبات کشور در مازندران تولید می‎شود و این استان تولیدکننده 2.5 تا 2.6 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار