دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این دانشگاه در دولت یازدهم رشد بسیار بالایی را در بخش زیرساختها و علمی داشته است.
رشد بالای علمی و زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دولت یازدهم

به گزارش آوای خزر از ساری، قاسم جان بابایی صبح امروز در مراسم تودیع خود که با حضور دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد اظهار داشت: اگر نیت انسان خدمت به مردم باشد خداوند راه‌ها را باز می‎کند، ما امانتدار روسای قبلی بودیم و این مسئولیت را به مدیر جدید می سپاریم.

وی با بیان اینکه سرعت رشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران بسیار بالا بوده است، افزود: در دولت یازدهم به دلیل طرح تحول سلامت و نگاه خوبی که مجلس به این طرح داشته است، با هدف‌گذاریهایی که انجام شده، رشد بالایی داشته است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه روستایی و ساخت خانه بهداشت نیز با همت دوستان بویژه دکتر اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در حوزه بهداشت و توسعه توانستیم 320 مرکز روستایی را به بهره برداری برسانیم که این اقدامات بعد از 30 سال احیا شدند.

این مسئول بیان کرد: در بخش دندانپزشکی نیز برای بیش از 400 هزار دانش آموز فلورایدتراپی و برای بیش از 120 هزار نفر نیز فیشور سیلانت بصورت رایگان انجام شد.

جان بابایی بیان کرد: در حوزه درمان نیز با طرح تحول سلامت یکی از بهترین اوژانسهای قلب کشور را در بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری داریم، در گزارش و ثبت بیماریها نیز اقدامات خوبی انجام گرفت و تحقیقات مربوط به چند بیماری به صورت علمی و صحیح انجام میشود؛ مطالعات کوهورت در میانسالان و بسیاری از کارهای زیربنایی در کنار ساخت و راه‎اندازی مراکز تحقیقاتی و آغاز اجرای ساخت برج پژوهشی در مازندران نیز از دیگر اقدامات خوب حوزه سلامت در این استان است.

وی با اشاره به اینکه در 4 سال پیش و در مراسم تودیع خود با اعتراض دانشجویی در بخش تغذیه‌ای روبرو شده بود، اظهار داشت: اکنون با تلاش دکتر حق شناس معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و در راستای طرح تحول سلامت، مقابل سودجویی های بخش مناقصات گرفته شد و فیش غذای دانشجویی از 120 به 80 هزار تومان کاهش یافت و از محل همین صرفه‎جویی ها در حال ساخت یک خوابگاه دانشجویی بزرگ هستیم.

وی بیان کرد: دانشگاه جزئی از وجودم و فرزندم بود، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با شناخت دغدغه های موجود فردی را که از هر نظر جامعیت دارد برای سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی معرفی و منصوب کردند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در حوزه آموزش و پژوهش کمبودهایی داریم و این موارد به آقای موسوی سرپرست این دانشگاه انتقال خواهم داد تا ایشان بتوانند این نقیصه‌ها را جبران کنند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها