دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
قائم‌مقام وزیر بهداشت اعلام کرد
قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در یک سال گذشته 27 میلیون و 200 هزار بار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی و خدماتی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل صورت گرفته است.
27 میلیون و 200 هزار بار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی مازندران در یک‎سال گذشته/ اولویت VIP با فقرا است
به گزارش خبرگزاری آوای خزر از ساری، ایرج حریرچی روز گذشته در آئین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در سالن آیتالله کوهستانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: وزارت بهداشت در 4 سال گذشته دوران سخت اما ثمربخشی را داشته است و کسب 253 رأی از مجلس برای دوره دوم وزارت قاضی‌زاده هاشمی و 82 درصد رضایت عمومی در حوزه سلامت کشور مبین این نکته است.

وی افزود: طرح تحول سلامت دستاوردهای بالایی داشته است؛ حسابهای ملی سلامت در سال 94 آماده شد و بیش از 103 هزار میلیارد دلار هزینه سلامت است، همچنین پرداختی از جیب مردم نیز به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در مدت 130 سال، حدود 80 هزار تخت در بیمارستانهای دولتی کشور داشتیم، اظهار کرد: اما در مدت سه سال و 9 ماه، 21 هزار تخت در بیمارستانهای دولتی آماده شده است که در یکی دو ماه آینده به 24 هزار تخت میرسد.

حریرچی با بیان اینکه 6 اولویت اجرایی اصلی را در دوره دوازدهم دولت در حوزه بهداشت و درمان داریم، تصریح کرد: موضوع نخست تداوم، ارتقا و نهادینه‌سازی طرح تحول سلامت در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه است زیرا شرایط زمانی، ملاحظات و توقعات مردمی بالا رفته است و طرح تحول باید اصلاح شود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: استقرار نظام ارجاع و پزشکان خانواده، اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش و پژوهش پزشکی با هدف ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی و افزایش طول عمر و کیفیت زندگی مردم، تأمین منابع پایدار، مدیریت شفاف، متناسب‌سازی هزینهها و درآمد و فعالیت‌ها ازجمله اولویت‌های حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: باید منابع خود را از منابع نفتی جدا کنیم؛ محاسبه کردیم که اگر میزان مالیات مشابه سیگار را مثل کشورهای منطقه در نظر بگیریم؛ در طی سه سال، سالانه 11 هزار میلیارد تومان مالیات جدید حاصل می‌شود که هم منابع مالی را مطمئن می‌کند و هم جمعیت بالای مصرف سیگار را کاهش می‌دهد، از طرفی درآمدها و هزینه‌ها و میزان فعالیت‌ها را میتوانیم متناسبسازی کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 4 هزار و 500 دلار خرج و مخارج سالانه ایران است و از لحاظ سرانه در رتبه هشتاد و اندی دنیا هستیم.

حریرچی بیان کرد: در یک سال گذشته 27 میلیون و 200 هزار بار مراجعه درمانی سرپایی به پزشک و بهیار و مراکز بهداشتی درمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل داشتیم؛ یعنی هر مازندرانی در طول سال، 10.3 دهم بار به مراکز درمانی مراجعه کرده است.

وی ادامه داد: 77 هزار و اندی مراجعه شبانهروزی به اورژانس داشتیم و حساب کنید اگر یکی از آمپولها اشتباهی باشد و یک پزشک سهواً اقدامی را انجام بدهد، چه مشکلاتی ایجاد می‌شود و چقدر باید درگیر این موضوع شویم.

قائممقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: وی.آی.پی بیمارستان‌ها نه برای قوم و خویش و نه برای مقام سیاسی و نه برای مقام قانونگذاری و نه برای کارمند خودمان است، این نکته ناشی از دین ما است و هیچ خدمتی در حوزه سلامت نباید ارائه شود مگر اینکه فقرا از آن بهره‌مند شوند، لذا اولویت اول وی.آی.پی در مراکز درمانی فقرا و ولی‌نعمتان ما هستند.

وی در پایان گفت: بودجه دانشگاه علوم پزشکی مازندران از حدود 30 میلیارد تومان در سال 92 به 140 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار