دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
استاندار مازندران در مراسم زنگ مهر مازندران:
استاندار مازندران گفت: قله‌های توسعه و پیشرفت با علم‌آموزی درنوردیده می‌شود و اقتدار علمي بزرگترين سرمايه براي هر كشور است.
به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح جلودار صبح امروز در مراسم زنگ اغاز سال تحصیلی که به صورت نمادین در دبیرستان دختران متوسطه اول شادروان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نکا برگزار شد، اظهار داشت: در عصر کنونی کشوری قدرتمند است که در تولید علم و علم‌آموزی حرفی برای گفتن داشته باشد و اقتدار علمي بزرگترين سرمايه براي هر كشور است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش مازندران بازده خوبی داشته است، افزود: این استان کارنامه خوبی در آموزش و پرورش دارد و پوشش آموزشی آن نیز بیش از 99 درصد است.

رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس این استان در مدرسه‎ای به نام سردار سازندگی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: ایشان شخصیتی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه در برابر ظلم و ستم رژیم ستمشاهی و همچنین پس از پیروزی در جایگاه‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

فلاح ادامه داد: این مراسم با حضور یاسر هاشمی رفسنجانی فرزند آیت‌الله هاشمی برگزار شده و منجر به آشنایی نسل امروز با معرفت، سوابق، مبارزات و علم و تخصص آن مرحوم می‌شود.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن ماه محرم بیان کرد: امام حسین (ع) مظهر مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم بودند و امروز عزت و عظمت ملت ایران بر فرهنگ عاشورا استوار است که نمونه بارز آن در عصر حاضر را در هشت سال جنگ تحمیلی و مبارزه شرافتمندانه و عزتمندانه با خصم زمانه دیدیم.

استاندار مازندران در پایان گفت: علم‌آموزی و تولید علم باید با فرهنگ کارآفرینی عجین شود و در این صورت قله‌های توسعه و پیشرفت یکی پس از دیگری در نوردیده می‌شود.

به گزارش آوای خزر، زنگ آغاز سال تحصیلی در مازندران، با حضور استاندار مازندران، مسئولان حوزه آموزش و پرورش استان و با حضور افتخاری یاسر هاشمی رفسنجانی در مدرسه‌ای به همین نام در نکا نواخته شد. همچنین یک طراحی از چهره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که توسط یکی از دانش‎آموزان نکایی ترسیم شده بود، تقدیم یاسر هاشمی شد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها