دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
استاندار مازندران اعلام کرد
استاندار مازندران گفت: بنیاد برکت از سال 86 تاکنون 685 پروژه با اعتبار 272 میلیارد تومان را در این استان سرمایه‌گذاری کرده است.
سرمایه‌گذاری 272 میلیارد تومانی بنیاد برکت در مازندران در 10 سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ربیع فلاح جلودار صبح امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از 12 مدرسه در مازندران همزمان با 130 مدرسه برکت در کشور، اظهار داشت: بنیاد برکت در این استان اقدامات مؤثری را انجام داده است که امروز شاهد بخشی از آن هستیم.

وی افزود: در مجموع 685 پروژه با اعتبار 272 میلیارد تومان از سال 86 تاکنون در مازندران سرمایه‌گذاری شده است و اشتغالزایی خوبی را نیز ایجاد کرده که تنها در 15 طرح، 6 هزار نفر مشغول کار بودند لذا از این بابت از هیأت امنا و بنیاد برکت تقدیر میکنیم زیرا ماهیت این تشکل‌ها با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه آموزش و اشتغال است.

استاندار مازندران گفت: با ساخت 12 مدرسه که امروز در مازندران با اعتبار بیش از 10 میلیارد تومان افتتاح شده، در مجموع 49 مدرسه با 311 کلاس درس و با 29 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان ساخته می‌شوند که تاکنون 34 مورد آن تکمیل و 15 مدرسه دیگر تا یکماه آینده تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می‎شوند.

فلاح جلودار بیان کرد: ۶۸۷ یتیم نیز در مازندران زیر پوشش بنیاد برکت هستند و این بنیاد تاکنون به 1499 محروم در مازندران تسهیلات کم‌بهره پرداخت کرده که میزان آن به 9 میلیارد تومان می‎رسد.

به گزارش آوای خزر، با توجه به اینکه آیین افتتاح 130 مدرسه در سراسر کشور بصورت ویدئو کنفرانس در 15 استان کشور با مرکزیت تهران برگزار شده بود، آیت‌الله محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم حاضر بود و پس از سخنان استاندار مازندران در پیام تصویری خود ضمن سلام به مردم فداکار مازندران اظهار داشت: البته فعالیتهایی که بنیاد برکت در مناطق محروم دارد یکی دو تا نیست بلکه مجموعه‌ای از طرح‌های اقتصادی، ساخت مدارس، مساجد، زیربنایی و حمایتهای مالی و بیمه‌ای ایتام و پرداخت وام قرض الحسنه به محرومان است.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار