دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:
فرمانده انتظامی مازندران گفت: در شهریورماه سال جاری 430 کیلو گرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان در این استان کشف وضبط شد.
کشف 430 کیلو گرم انواع مواد مخدر در مازندران

به گزارش آوای خزر سردار"سیدمحمود میرفیضی" گفت: نتایج و آثار شومی در ارتباط با مصرف مواد مخدر به وجود می‌آید و یكی از زیان بارترین آثار آن ارتباطی است كه با دیگر جرایم اجتماعی در جامعه دارد، چون اعتیاد به تنهایی می تواند، عاملی برای ارتكاب جرایم در جامعه باشد.

فرمانده انتظامی استان مازندران،با اشاره به این که اعتیاد نیروی جوان جامعه را از چرخه تولید ملی خارج می‌کند، افزود: از بین تمام جرایمی كه معتادان مرتكب آن می‌شوند، درصد بالایی را سرقت و جرایم مالی تشكیل می‌دهد كه آن هم به منظور تهیه پول برای خرید مواد مخدر است.

سردار میرفیضی،خاطر نشان کرد: اعتیاد به موادمخدر یك معضل چند وجهی است و برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد، زیرا فرد معتاد علاوه بر داشتن بیماری جسمی دچار اختلالات شخصیتی، روانی و ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی و اعمال بزهكارانه در بیشتر مواقع به صورت ناخودآگاه می شود.

سردار میرفیضی با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی استان در مقابله با پدیده شوم اعتیاد ومبارزه با موادمخدر، گفت : در شهریور ماه سال جاری با انهدام 8 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان، بیش از 430 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای 116 طرح پاکسازی نقاط آلوده در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و طرح های کنترل محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: 4 هزارو 445 متهم به خرده فروشی مواد مخدر در این طرح ها شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص 490 معتاد متجاهر نیز جمع آوری و به مراکز بازپروری ماده 16 تحویل شدند، افزود: مبارزه با اعتیاد از اولویت های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری است و در این راستا با تلاش های صورت گرفته شاهد افزایش 18 درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح استان بوده ایم .

میر فیضی با اشاره به این که گروه‌های مختلف سنی بویژه جوانان در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند،گفت: باید با برنامه‌ریزی‌ های اصولی و منسجم برای پر كردن اوقات فراغت جوانان از طرف خانواده‌ها، مدارس، نظام‌ فرهنگی و آموزشی صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان از خانواده ها خواست : برای ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه که موجب تباهی جوانان و نوجوانان جامعه می شود ضمن همکاری با پلیس هرگونه اطلاعات واخبار در این خصوص را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند .

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار