دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران:
رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران از برگزاری پنجمین سال بزرگداشت روز جهانی غذا در مازندران خبر داد که پس از ایام محرم برگزار خواهد شد.
برگزاری پنجمین سال بزرگداشت روز جهانی غذا پس از محرم در مازندران
[
به گزارش آوای خزر،رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در جمع خبرنگاران از برگزاری پنجمین سال بزرگداشت روز جهانی غذا خبر داد و اظهار کرد: برنامه بزرگداشت روز جهانی غذا در سه قسمت همایش، مسابقه ورزشی شطرنج، و جشن برگزار خواهد شد.

****معرفی واحدها و کارشناسان برتر صنعت غذای مازندران

وی در مورد برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی غذا اظهار کرد: در این همایش که نوزدهم مهر ماه با حضور مدیران و کارشناسان صنایع غدایی استان، مسولین دستگاه های دولتی و تشکلهای استانی و ملی، نمایندگان مجلس، دانشگاه ها و اصحاب رسانه برگزار می شود، ضمن طرح چالشها و فرصتهای بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و بازار، واحدهای تولیدی و کارشناسان برتر کیفیت صنایع غذایی استان معرفی می شوند.

خاتمی مقدم در مورد چگونگی انتخاب واحدها و کارشناسان برتر صنعت غذای استان اظهار کرد: بیش از 200  واحد و کارشناس به دستگاه های نظارتی شامل استاندارد، غذا ودارو و دامپزشکی مازندران معرفی شدند که از این میان 35 شرکت تولیدی و 34 نفر از کارشناسان  به عنوان منتخبین دستگاه های نظارتی به انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران معرفی شدند.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران افزود:  این تعداد برای انتخاب نهایی از طریق حدود 500 مدیر، کارشناس و اگاهان عرصه صنعت غذا در بخشهای تولید، دانشگاه، رسانه و دستگاه های دولتی از طریق سایت و اپلیکیشن انجمن صنایع غذایی  به رای گذاشته می شوند.
وی با بیان اینکه در 8 گروه غذایی، واحدها و کارشناسان برتر معرفی می شوند، اظهار کرد: در روز برگزاری همایش از شرکتها و کارشناسان برتر کیفیت استان با اهدای لوح و تندیس بصورت ویژه قدردانی خواهد شد.

****رگزاری اولین دوره مسابقات شطرنج جام "غذا و سلامت"

خاتمی مقدم در مورد مسابقات شطرنج مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا اظهار کرد: 20 و 21 مهر ماه، مسابقات کشوری شطرنج آزاد جام "غذا و سلامت" را برای اولین بار به مناسبت روز جهانی غذا در حاشیه همایش برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم سال های بعد کمیت و کیفیت این دوره از مسابقات را به سطح بین المللی برسانیم، اظهار کرد: این مسابقه زیر نظر فدراسیون شطرنج و در تقویم فدراسیون جهانی شطرنج قرار دارد.

خاتمی مقدم شرکت در این مسابقه را آزاد اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 100 شطرنج باز در سطح قهرمانان کشور و استان در قالب 30 تیم از تشکل های مختلف با حمایت مالی و معنوی شرکتهای تولیدی و تشکلهای مردمی مازندران ثبت نام کرده ند.

**** برگزاری جشن روز جهانی غذا بعد از ماه محرم

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در مورد برگزاری جشن روز غذا گفت: 16 اکتبر روز جهانی غذا مصادف با ماه محرم شده است لذا برای حفظ  حرمت این ماه ، برگزاری جشن روز جهانی غذا پس از ماه محرم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها