دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
رئیس سابق اداره جهاد کشاورزی گلوگاه اعلام کرد
رئیس سابق اداره جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: از سال 93 تا کنون 5 میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت که از 350 میلیون تومان در سال 93 به 2.5 میلیارد تومان در سال 96 رسیده است.
اختصاص 5.350 میلیارد تومان اعتبارات به بخش کشاورزی گلوگاه در 3 سال گذشته

به گزارش آوای خزر از گلوگاه، رضا پورفلاح سیدمحله صبح امروز در آئین تودیع و تکریمی که برای او در نظر گرفتند، با بیان اینکه ظرفیت بخش کشاورزی در مازندران بسیار فراوان است، اظهار داشت: این ظرفیتهای بالقوه و بالفعل در استان بالطبع در شهرستان گلوگاه نیز فراوان است.
وی افزود: موفقیتهایی که در چند سال گذشته در بخش کشاورزی گلوگاه به دست آمد؛ با زحمات و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی، کشاورزان، بهره برداران، ریش سفیدان، معتمدان، شوراهای کشاورزی، دهیاران و بخشداران بوده است که ما را حمایت و هدایت کردند.
رئیس سابق اداره جهاد کشاورزی گلوگاه اظهار داشت: در بخش زراعت چند محصول استراتژی از جمله گندم، برنج و دانه های روغنی در گلوگاه داریم که در واقع سه محصول استراتژیک هستند و حرفی برای گفتن دارد.
پورفلاح گفت: بیش از ۱۲۰۰ الی ۱۳۰۰ هکتا را با مجموعه کلزا پیش بردیم و امسال مجموعا ۲ هزا هکتار داریم، همچنین هر ۲ تا ۳ روستا را یک کارشناس پهنه گذاشتیم که در کنار کشاورزان و بهره برداران خواهند بود.
وی ادامه داد: گلوگاه کانون ملخ در اراضی کشاورزی است و همکارانم از بهمن ماه این موضوع را بصورت دقیق رصد میکنند و این مبارزه با همکاری شوراهای کشاورزی و شوراهای اسلامی انجام میگیرد.
رئیس سابق جهاد کشاورزی گلوگاه بیان کرد: احداث باغ در اراضی شیبدار از جمله کارهای دیگری بود که مدیریت جهاد کشاورزی گلوگاه انجام داد و با توجه به زیر کشت بودن این اراضی، گلوگاه از شهرستانهای نخست استان است.
این مسئول اظهار داشت: بدهکاری ما به پیمانکاران برای احداث باغ و خط انتقال آب و استخر زیاد است و البته این امکان برای مدیریت وجود دارد که هرچقدر سهمیه ابلاغی باشد، این کار نیز اتفاق بیفتد.
پورفلاح گفت: در حوزه ترویج، جشنواره انجیر و گیاهان دارویی اقدامات خوبی انجام شد و عملکرد خوبی در این بخش داریم، کلاسهای آموزشی و ترویجی نیز در سرلوحه کار مدیریت جهاد کشاورزی گلوگاه بوده است و خواهد بود زیرا هر چه بهره برداران ، دانامحورتر و خردمندانه تر باشند تولید محصولات کشاورزی با هزینه کمتر اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع روستایی سامانه بهین یاب و پروژه هایی که بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند هیچگونه محدودیتی برای دادن اعتبار به آنها نداریم، تصریح کرد: 22 طرح از ۱۱۳ طرحی که از شهرستانهای استان در سامانه بهین یاب ثبت شده است مختص گلوگاه است، این نشان می دهد که اگرچه گلوگاه شهرستان کوچکی است و کمتر دیده شده اما 4.8 درصد طرح ها در سایت بهینه یاب را به خود اختصاص داده و رتبه هفتم استان را دارد.
رئیس سابق اداره جهاد کشاورزی گلوگاه اظهار داشت: در حوزه امور زمین و حفظ کاربری ساخت و سازهای غیرمجاز نداریم و این با همکاری دادستانی، فرمانداری و نیروی انتظامی حاصل شده است.
وی در پایان درباره اعتبارات حوزه جهاد کشاورزی گلوگاه از سال 93 تا 96 گفت: این بودجه در سال 93 به میزان ۳۵۰ میلیون تومان، در سال 94 یک میلیارد و در سال 95 هم 1.5 میلیارد تومان و در سال 96 نیز نزدیک به 2.5 میلیارد تومان بوده است.
به گزارش آوای خزر، اقای غلامرضا قنبری به عنوان رئیس جدید این اداره منصوب شد.
انتهای پیام/ 1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار