دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
توسط نخبه مازندرانی:
نخبه مازندرانی اهل شهرستان گلوگاه کوادکوپتری هوشمندی را طراحی کرد که می تواند با فاصله حدود یک متری میدان‌های مغناطیسی قرار گرفته و بررسی دقیقی از وضعیت میدان مغناطیسی و خطاهای موجود را فیلم برداری کند.
به گزارش آوای خزر به نقل از خبرگزاری علم و فناوری در مازندران ،حسین عظیمی در ارتباط با علت ساخت دستگاه کواد کوپتر هوشمند بر پایه شناسایی میدان مغناطیسی، اظهار کرد: با توجه به رشد صنعت برق در کشور نیاز به استفاده از این انرژی در حال گسترش است.

وی با اعلام اینکه بحث تامین و نگهداری دستگاه خطوط انتقال نیروی نیز در جایگاه ویژه‌ای قرار داشته، افزود: در زمان خرابی  مسیر توزیع برق در برخی مناطق بسیار سخت و دشوار است.

این نخبه مازندرانی در صنعت برق، یادآور شد: زمانی که سیستم انتقال برق دچار مشکل می‌شود، در حالت عادی همه مسیرها باید مورد بازبینی قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه در زمان بروز خطا متولیان بررسی و علت خرابی برای مشخص کردن مکان دقیق باید مسیرهای طولانی را طی کرده تا به نقطه مورد نظر برسند، افزود: دستگاه کواد کوپتر هوشمند به طور کامل میدان‌های مغانطیسی را بررسی کرده و اطلاعات دقیق خطاها و بروز مشکل را فیلم برداری کرده و در اختیار اپراتور قرار می‌دهد.

 عظیمی اضافه کرد: در حال حاضر بررسی وضعیت خطا توسط اکیپ به سختی انجام می‌شود و گاهی پیش می‌آید که اکیپ برای رفع مشکل مسیرهای بسیار طولانی را باید طی کند.

وی ادامه داد: غیر از سختی کار در بررسی میدانی، بحث سرعت عمل در رفع نقص بسیار مهم است که این دستگاه می‌تواند در سریع ترین زمان اطلاعات محل خطا را در اختیار قرار دهد.

این نخبه مازندرانی ادامه داد:کواد کوپتری را طراحی کردیم که بر پایی شناسایی میدان مغناطیسی و با هوش مصنوعی،بدون دخالت انسانی بسته به سازه‌ای که طراحی کردیم که برنامه جی پی اس پوینت در اختیار دستگاه قرار گرفته و مکان‌های مشخص شده به صورت کامل بررسی و اطلاعات آن منتقل می‌شود.

عظیمی اضافه کرد: کوادکوپتر در حال حاضر در دنیا وجود داشته و در حال استفاده است، ولی ما کات کوپتری را طراحی کردیم که می تواند به سیم بسیار زیاد نزدیک شود.

وی با اعلام اینکه کوادکوپترهای موجود در دنیا از فاصله 20 تا 30 متری میدان‌های مغناطیسی را بررسی می‌کنند، افزود: ضریب خطا و احتمال از بین رفتن کات کوپتر 100 میلیونی تومان در حین وزش با هم وجود داشت.

این نخبه مازندران خاطر نشان کرد: کواد کوپتری طراحی شده هوشمند بوده میدان مغناطیسی را بررسی کرده و بر اساس میدان مغناطیسی موجود به سیم نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: فاصله کوادکوپتر به میدان مغناطیسی توسط اپراتور به دستگاه داده می شود و مسیر به صورت کامل بررسی و اطلاعات میدانی در اختیار تیم تعمیرات قرار می گیرد.

عظیمی اضافه کرد: دستگاه طوری طراحی شده که دوربین ویژه ای بر روی آن نصب شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نمونه آزمایشگاهی این دستگاه ساخته شده است، افزود: در حال حاضر رباتی را شبیه سازی کردیم، مکانیزم در ربات طراحی شده و در صورت تامین اعتبار امکان ساخت این دستگاه وجود دارد.

این نخبه مازندران خاطر نشان کرد: کلیت موضوع تست و اندازه گیری شده و امکان انجام آن وجود دارد.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این دستگاه را بسته به وضعیت دستگاه و تعداد دوربین‌های که قرار شود اعلام کرد.

عظیمی در پاسخ به این سئوال که قیمت این دستگاه با نمونه خارجی باید تفاوت قیمتی داشته باشد، گفت: دستگاه طراحی شده ما نمونه خارجی نداشته و دستگاهی با این کیفت تاکنون طراحی نشده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان مازندران، این نبخه پیش از این طرح تولید فازمتر هوشمند را در دستور کار خویش قرار داد و مورد حمایت بسیج علمی مازندران قرار گرفت.

دستگاه فازمتر هوشمند در حال حاضر در مرحله تولید قرار گرفته است، توسط تعدادی از ادارت توزیع برق غیر از استان مازندران خریداری شده است.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار