دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
رئیس پلیس آگاهی مازندران در گفتگو با آوای خزر خبر داد:
رئیس پلیس آگاهی مازندران از دستگیری عاملان قتل یک زن میانسال در مرکز مازندران خبر داد و گفت: متهم به قتل و همدستان او شناسایی و دستگیر شدند، همچنین در یک پرونده مربوط به کلاهبرداری 3 میلیارد تومانی در چند استان کشور عامل اصلی آن به همراه همدستانش در غرب مازندران شناسایی و دستگیر شد.
دستگیری عامل قتل اخیر در مازندران/دستگیری عاملان کلاهبرداری 3 میلیارد تومانی در غرب مازندران 

سرهنگ ذبیح‌الله پهلوانی امروز در گفتگو با آوای خزر در ساری با بیان اینکه امروزه پلیس اقدامات کُنشی را در دستور کار خود قرار داده و جامعه محور است، اظهار داشت: ارتقای سطح تعامل پلیس با مردم و رشد و تعالی رفتار کارکنان با برگزاری کلاسهای آموزشی با حضور اساتید و خبرگان ازجمله اهداف مهم پلیس آگاهی است و حتی افرادی که برخورد خشن با جامعه هدف داشتند از بدنه پلیس آگاهی حذف شدند.

وی افزود: پلیس آگاهی به دنبال کشف جرم به صورت علمی و رسیدن به نتیجه درست در کمترین زمان ممکن است تا با تواناییهایی که دارد، به‌خوبی در جهت شناسایی متهم به کار بگیرد.

رئیس پلیس آگاهی مازندران گفت: شاید در نگاه مردم پلیس آگاهی فقط در بحث سرقتها فعالیت داشته باشد اما اداره تشخیص هویت، اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری، اداره مبارزه با سرقت، اداره آزمایشگاه علوم جناحی، بررسی ادله‌های الکترونیکی جرائم اقتصادی، احتکار، پولشویی، تبانی، فرار مالیاتی و ... از جمله امکاناتی است که پلیس آگاهی در اختیار و در این زمینه ها نیز فعالیت دارد.

این مسئول بیان کرد: در 21 روز گذشته نسبت به مشابه سال گذشته در مهرماه،5 تا 6 درصد کاهش جرم را در استان داشتیم که باید مسائل مذهبی(محرم) را در این امر تأثیرگذار بدانیم و این نشان می‌دهد که مسؤولان می‌توانند با ارتقای موضوعات فرهنگی و عاشورایی در کاهش جرم کمک کنند.

پهلوانی گفت: در 21 روز گذشته نسبت به مشابه سال گذشته در مهرماه، بیش از 80 درصد کشف سرقت داشتیم و در جرائم خشن نیز بعنوان مثال حدود 90 درصد جرائم قتل بدون استثناء توسط پلیس آگاهی استان کشف شد، البته در مجموع چهار قتل در غرب و مرکز مازندران صورت گرفته و یک مورد جرمی بوده که در استان دیگر اتفاق افتاده و جسد به یکی از مناطق ییلاقی این استان منتقل شده است.

وی درباره کشف جسد یک زن میانسال در ساری، اظهار داشت: تحقیقات در حال انجام است و در این رابطه یک زن و دو مرد شناسایی و دستگیر شدند که در اعترافات اولیه، قاتل که یک زن بوده است، انگیزه خود را «تصور نسبت به پولدار بودن» مقتول، اعلام کرد و با مشارکت دو مرد که یکی از آنها راننده بوده، جسد را از محل وقوع جرم به جای دیگری منتقل کردند.

دستگیری عامل قتل اخیر در مازندران/دستگیری عاملان کلاهبرداری 3 میلیارد تومانی در غرب مازندران

رئیس پلیس آگاهی مازندران در بخش پایانی این گفتگو درباره یکی دیگر از پرونده‌های اخیر این مجموعه انتظامی گفت: چند روز قبل متهمی را در غرب استان دستگیر کردیم که از مردادماه 96 به جرم کلاهبرداری در استان اردبیل تحت تعقیب بوده است.

وی تصریح کرد: متهم یک خانم 48 ساله به نام (ج پ) با همدستی تعدادی از خانمها شرکتی را تأسیس کردند که در تولید پوشاک، ثبت نام خودرو و ... فعال بودند و از مردم می‌خواستند تا سپرده 3 ماهه بگذارند و تسهیلات دریافت کنند که در نهایت از این طریق، از 135 نفر 3 میلیارد تومان کلاهبرداری کردند، سرانجام با عملیات امنیتی و اطلاعاتی پلیس مازندران، این افراد دستگیر شدند و به جرم خود نیز اعتراف کردند ضمن اینکه موضوع دستگیری متهمان نیز به مالباختگان اعلام شده است.

پهلوانی در پایان گفت: کاربران اینترنت و فضای مجازی باید نسبت به تبلیغاتی که در این محیطها انجام می‎شود دقت لازم را داشته باشند و فریفته برخی موضوعات نشده و دارایی‌های خود را در اختیار افرادی که هویت آنها مشخص نیست، قرار ندهند.

انتهای پیام/  1000

اخبار انتظامی مازندران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار