دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خبر داد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه 27 درصد فوتی‌های حوادث جاده‎ای در مازندران طی 6 ماهه نخست امسال از موتورسوار هستند، گفت: این تعداد نسبت به مشابه سال گذشته، 16 درصد کاهش داشته است.
27 درصد فوتی‎های حوادث جاده‎ای مازندران موتورسوار هستند/ کاهش 16 درصدی فوتی راکبان موتورسیکلت در نیمه نخست 96

سرهنگ پاسدار مهدی باقری، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: باتوجه به وضعیت جغرافیایی و شرایط خاصی که مازندران از نظر طبیعی نسبت به سایر استانهای دیگر در کشور دارد، هر ساله در فصول مختلف مسافران زیادی از جاده‌های مواصلاتی این استان تردد دارند و از اینرو از ابتدای سال تا پایان شهریورماه جاری 12 درصد افزایش سفر را نسبت به مشابه سال قبل داشتیم.

وی با بیان اینکه اصلاح فرهنگ ترافیک با اصلاح رفتاری ترافیک شکل می‎گیرد، افزود: علیرغم افزایش تردد، 15 درصد کاهش متوفی را در همین بازه زمانی داشتیم و همه دست‌اندرکاران در جاده‌های استان در این موفقیت سهیم هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: باتوجه به اینکه به فصول سرد سال رسیده‎ایم؛ رانندگان باید نسبت به تجهیز خودروی خود اقدام کند، بخاری، زنجیرچرخ، برف‌پاکن، چراغ راهنما و سایر بحث‌های فنی خودرو را چک کنند تا دچار مشکل نشوند.

این مسئول با بیان اینکه براساس آخرین آمار، 57 درصد قربانیان تصادفات فوتی عابران پیاده هستند، اظهار داشت: ضمن اینکه از خدمات شهرداریهای استان قدردانی میکنیم، از آنها می‌خواهیم که در بحث بهسازی پیاده‌روها نیز دقت لازم را داشته باشند.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در 6 ماه نخست سال گذشته، 43 درصد فوتی‌های حوادث جاده‌ای در مازندران از راکبان موتورسیکلت بودند اما این رقم در مشابه سالجاری به 27 درصد رسیده است و از این بابت از همه افرادی که مقررات راهنمایی و رانندگی و مسائل ایمنی را رعایت می‎کنند، قدردانی می‌کنیم.

رئی سپلیس راهنمایی و رانندگی مازندران درباره خودروهای سرویس مدارس نیز اظهار داشت: امسال نشست‎های خوبی را با آموزش و پرورش در این زمینه داشتیم و همه سرویس‎های مدارس در یک چارچوب نظام‌مند ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: همه این خودروها باید معیارهای خودروی سلامت را داشته باشند و مجاز به نصب برچسب سلامت بر روی درب خودرو هستند، والدین باید به این موضوع توجه کنند و اگر با سرویس مدارس روبرو شدند که فاقد برچسب سلامت بوده و تعداد سرنشینان آن نیز بیش از حد مجاز باشند، از همکاری با آنها امتناع کنند زیرا عواقب این کار با خود والدین است.

باقری با اشاره به مسیر خطرآفرین جاده فرح‌آباد ساری و اقداماتی که برای ایمن‎سازی آن صورت گرفته است از فرماندار ساری، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل حمل و نقل پایانه‌ها قدردانی کرد و گفت: جداسازی این محور انجام شده و تصادفات نیز به حداقل رسیده است و با نصب دوربین در مسیر، در طول شبانه‌روز شاهد کاهش حوادث در جاده فرح‌آباد ساری هستیم.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار