دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
رئیس آموزش و پرورش نکا خبر داد
رئیس آموزش و پرورش نکا از سنددارشدن 11 مدرسه در این شهرستان خبر داد و گفت: سند 31 مدرسه دیگر نیز در حال آماده شدن است.
سنددار شدن 11 مدرسه نکا/ 31 مدرسه در آستانه دریافت سند/ افتتاح مدرسه مسکن مهر در دهه فجر

به گزارش آوای خزر از ساری، حسین پالار در جمع اصحاب رسانه نکا اظهار داشت: امسال آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ایام محرم متقارن بود که مایه برکت خواهد بود و ای کاش تعلیم تربیت و مدیریت حسینی هم مطرح می شد چرا که اگر از مدیریت امام حسین (ع) در عاشورا الگو بگیریم مطمئنا موفق خواهیم بود.

وی افزود: آموزش و پرورش نکا سال تحصیلی 97-96 را در 173 مدرسه شامل 104 مدرسه ابتدایی، 39 مدرسه متوسطه اول و 30 مدرسه متوسطه دوم و فنی و حرفه ای و کار و دانش، مجموعاً با 710 کلاس درس و 1600 همکار شاغل، همچنین با 18 هزار و 500 دانش آموز آغاز کرده است.

*** اضافه شدن 35 معلم به آموزش و پرورش نکا

رئیس اداره آموزش و پرورش نکا گفت: 1122 دانش‌آموز کلاس اولی و 1068 نفر نیز پیش دبستانی هستند،2 هزار و 216 دانش‌آموز معادل 26/12 در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند، از 173 مدرسه 24 مدرسه غیر دولتی هستند که 14 مدرسه ابتدایی، 5 مدرسه متوسطه اول و 5 مدرسه نیز متوسطه دوم است.

این مسئول بیان کرد: در سال تحصیلی جدید، 35 معلم به آموزش و پرورش نکا اضافه شد که 18 نفر آنها از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بودند.

*** هدایت تحصیلی 1449 دانش‌آموز پایه نهم

پالار درباره هدایت تحصیلی دانش‎آموزان پایه نهم اظهار داشت: در هدایت تحصیلی امسال باید 1449 نفر شامل 736 پسر و 713 دختر ساماندهی می شدند که از این تعداد 802 نفر به رشته های نظری (55 درصد) و 647 نفر به مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت شدند.

*** وجود 38 مدرسه تخریبی در نکا

وی با بیان اینکه در تمام مدارس متوسطه اول مشاوران تحصیلی حضور داشتند، افزود: در مجموع سال موفقی را پشت سر گذاشتیم که مرهون تلاش معاونت آموزشی و همکاران خودم هستم.

رئیس اداره آموزش و پرورش نکا بیان کرد: 173 مدرسه دو نوبته و 28 مدرسه تخریبی در این شهرستان داریم که امیدوارم با مشارکت مردم فرهنگ‌دوست و خیرین محترم این مشکلات برطرف شود.

*** مشارکت یک میلیارد تومانی خیران و اولیا در سال تحصیلی گذشته

عضو شورای اداری شهرستان نکا گفت: در سال تحصیلی 96-95 مجموع مشارکت اولیا و خیرین محترم حدود یک میلیارد تومان بود که در همین جا از مشارکت اولیای بزگوار و خیرین عزیز کمال تشکر را دارم.

*** دوخت لباس فرم دانش‌آموزان از سوی هنرستان‎ها

وی درباره دوخت لباس فرم دانش‎آموزان گفت: در تولید و آماده سازی لباس فرم دانش آموزان تمام کارها را هنرستان‌ها انجام دادند که البته مشکلاتی هم داشت اما به عنوان تجربه اول خوب بود.

**** انجام پروژه‌های مهر با کمک خیران

جمع آوری حدود 200 صندلی معیوب از مدارس و بازسازی آن با کمترین هزینه، رنگ آمیزی و آماده سازی مدارس روستاها توسط مدیران مدارس، دانش آموزان و کمک دهیاری ها، تزریق بالغ بر 100 میلیون تومان تجهیزات از محل کمک های خیرین به هنرستان، افتتاح دبیرستان آیت الله هاشمی رفسنجانی و مدرسه شهدای شیت (از پروژه های بنیاد برکت)، کلنگ زنی مدرسه شهید بردبار، زیباسازی حیاط اداری و رنگ آمیزی اتاقهای اداره با کمک خیرین و بدون استفاده از منابع دولتی و سرانه آموزشی ازجمله فعالیتهای پروژه مهر سال تحصیلی جدید در نکا بود که رئیس آموزش و پرورش نکا، عنوان کرد.

*** بهره‌برداری از مدرسه مسکن مهر نکا در دهه فجر

این مسئول همچنین از بهره‌برداری مدرسه مسکن مهر با اعتبار 700 میلیون تومان تا دهه فجر امسال خبر داد.

پالار گفت: در بحث سرویس مدارس جلسات مختلفی را با رانندگان و کارگروه سرویس مدارس(پلیس راهور، سازمان حمل و نقل، نماینده مدیران و رانندگان) برگزار کردیم و نتایج خوبی برای کیفیت‌بخشی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید داشتیم بطوری که نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش پوشش سرویس مدارس صورت گرفته است.

*** پوشش تحصیلی 98.5 درصدی در نکا

وی همچنین نرخ پوشش تحصیلی در نکا را 5/98 است و نسبت معلم به دانش آموز را 1 به 10 اعلام کرد.

پالار گفت: با نظارت سازمان استاندار سال گذشته سیستم گرمایشی مدارس کنترل و با اعتبار 800 میلیون تومان شوفاژکشی مدارس انجام شد، اکنون هیچ مدرسه دولتی شهری بدون شوفاژ نداریم .

*** توزیع بسته حمایتی لوازم‎التحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت

رئیس اداره آموزش و پرورش نکا بیان کرد: بسته های حمایتی شامل لوازم التحریر به ارزش بیش از 7 میلیون تومان بین دانش آموزان بی‌بضاعت این شهرستان در اول مهر توزیع شد.

این مسئول گفت: سال گذشته در پروژه مهر در لیست 4 شهرستان برتر استان بودیم که امسال هم با توجه به تلاشی که از همکاران فرهنگی نکا دیدم امیدوار به کسب رتبه ای بهتر هستیم.

*** سنددار شدن 11 مدرسه نکا

پالار با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن املاک آموزش و پرورش نکا را آغاز کردیم، اظهار داشت: در فاز نخست، 11 مدرسه سنددار شد و سند 31 مدرسه نیز در حال آماده شدن است، همچنین تأمین اعتبار لازم جهت پرداخت هزینه های مربوط به این مدارس نیز اخذ می شود.

*** رفع مشکلات اسنادی اردوگاه ساحلی

وی با اشاره به اردوگاه ساحلی که مشکلاتی را با منابع طبیعی برای اخذ سند داشته است، تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده خوشبختانه سند اردوگاه در حال آماده شدن است و تنها فصل مشترک شهرستان نکا با دریا است که امیدوارم مسئولان و خیران بزرگوار پای کار بیایند تا این سرمایه بزرگ برای مردم خوب نکا قابل استفاده بماند.

*** اعزام ناظر در انتخابات انجمن اولیا مربیان

رئیس اداره آموزش و پرورش نکا در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر مبنی بر نقش اولیا در آموزش و پرورش و اقداماتی که جهت استفاده از ظرفیت اولیا در آموزش و پرورش نکا انجام شده است، گفت: هرچند خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مجزا هستند اما نقش مهمی در تربیت فرزندان جامعه دارند و باید پل ارتباطی قوی بین این دو بسازیم که همان انجمن اولیا و مربیان است.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا امسال برای اولین بار در انتخابات انجمن اولیا مربیان، ناظران انتخاباتی را به مدارس اعزام کردیم که انتخابات سوری نباشد، زیرا اعتقاد داریم اگر در مدارس انتخابات درست برگزار شود نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

*** کسب 41 رتبه زیر هزار در کنکور 96

پالار بیان کرد: در سال قبل 29 رتبه زیر 1000 داشتیم که امسال این رقم به 41 نفر رسید؛ 8 نفر در رشته ریاضی، 12 نفر در رشته تجربی، 21 نفر در رشته انسانی از شهرستان نکا رتبه‌های زیر 1000 را به دست آورند که یکی از رتبه های زیر هزار مربوط به دانش‌آموز روشندل از مدرسه شهید باقری بود، 66 دانش‌آموز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند (28 دختر و 34 پسر ) که در استان یک رکورد بود.

*** کسب رتبه اول راهیان نور استان

وی در پایان با اشاره به کسب رتبه نخست نکا در راهیان نور استان مازندران بیان کرد: 210 دانش آموز در مرحله اول به اردوی راهیان نور اعزام شدند که در همین رابطه از مسئولان شهرستانی تقاضا دارم در مراسم بدرقه و استقبال زائران سرزمین نور حضور داشته باشند تا بر شیرینی خاطره این سفر معنوی افزوده شود.

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها