دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
یوسف نژاد در گفتگو با آوای خزر:
نماینده ساری و میاندرود با اشاره به خدمت صادقانه زنده یاد فرامرز درخشنده خبرنگار و مدیر خبرگزاری ایلنا مازندران گفت: خبرنگاری کار سخت و زیان آوری است، مجلس نسبت به تکمیل قانون حمایت از خبرنگاران و مطبوعات روی خوش نشان میدهد و این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است.
زنده یاد درخشنده با قلم و انصاف خود به جامعه خدمت کرد/پیگیری مجلس برای تکمیل قانون حمایت از خبرنگاران/ بررسی مشکلات خبرنگاران در کمیسیون فرهنگی مجلس

علی اصغر یوسف نژاد صبح جمعه در حاشیه تشییع پیکر استاد فرامرز درخشنده سرپرست خبرگزاری ایلنا مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر اظهار داشت: زنده یاد فرامرز درخشنده یک انسان صاحب نام در عرصه مطبوعات و خبررسانی بود.من حدود 30 سال است که ایشان را می شناسم از زمانی که در روزنامه کار و کارگر  فعال بود و بعدها که به خبرگزاری ایلنا آمد.

وی افزود: هم به این دلیل که قلم و فعالیت های او و انصافی که در نگارش خبر داشت و هم اینکه از نظر تخصصی فرد با سابقه ای بود. من فکر می کنم که به جامعه مطبوعات و مردم خدمت کرده و همانطور که انتظار می رفت مردم و مسؤلان هم با حضور در مراسم تشییع او پاسخ خوبیهایش را به خوبی دادند.

نماینده مردم ساری و میاندرود با بیان اینکه نقش خبرنگار به عنوان دیده بان و چشم جامعه نقش بی بدیل و موثری در اجتماع دارد و باید این رسالت را به نحو احسن انجام دهد، گفت: برای خبرنگاران کارهای خوبی انجام شده و انشالله آینده امیدوارکننده ای در انتظار آنهاست.خبرنگاران مشکلات خاص خود را دارند.

یوسف نژاد ادامه داد: البته چند ماه قبل که آقای انتظاری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به مازندران آمده بود جلسه ای با حضور ایشان برگزار کردیم ، دو روز قبل هم در نمایشگاه مطبوعات مسئله بیمه و سایر  مشکلات صنفی اهالی خبر را پیگیر شدم.

*** تحمل مدیران کم شد/ رسانه ها خودسانسوری می کنند

وی بیان کرد: خبرنگاری کار سخت و زیان آور است. از آنجائیکه آستانه تحمل مدیران ما کم شده اغلب خبرنگاران دچار مشکلات حقوقی یا به خودسانسوری دچار می شوند و این به عدم حمایت مناسب از آنهاست.

نماینده مردم ساری و میاندرود گفت: مجلس و کمیسیون فرهنگی کارهایی را انجام داده تا قانون مربوط به خبرنگاران و مطبوعات به روز شود و جنبه های حمایتی و پشتیبانی خبرنگاران شکل بگیرد البته خود جامعه مطبوعاتی و خبرنگاران باید از طریق صنف کارهایی را برای پشتیبانی از خود انجام دهند و دیدگاه ها و نقطه نظراتشان را اعلام کنند.

*** قانون متناسب با شرایط فعلی خبرنگاران نداریم/ خبرنگاران آنطور که باید حمایت نمی شوند

یوسف نژاد ادامه داد: مجلس برای پیگیری مسائل مربوط به خبرنگاران و مطبوعات روی خوش نشان می دهد و البته برای پشتیبانی و حمایت از خبرنگاران قانون متناسب با شرایط فعلی نداریم و قانون باید تکمیل شود.

وی تصریح کرد: اکنون خبرنگاران آنچنان حمایت نمی شوند، چه از جانب دستگاههای اجرایی و چه از جانب قانون و مقررات، پیش نویس را دولت گرفته و کارهایی را انجام داده و ما منتظریم ببینیم نظرات دولت چیست، نمایندگان مجلس پیشنهادهایی داشتند که در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است.انشاالله خود خانه مطبوعات هم پیگیر باشد و نقطه نظراتش را ارائه کنه که طبیعتا می تواند موثر باشد.

انتهای پیام/ 1000
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار