دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران خبر داد
جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: در هفته بسیج برنامه های متنوعی در سطح پایگاهها و محلات سراسر مازندران برگزار می شود که برنامه های آن متناسب با شعار مربوط به همان روز است که در مجموع بیش از 8 هزار برنامه در بخشهای مختلف علمی، آموزشی، عمرانی و محرومیت زدایی را شامل می شود.
برگزاری 8 هزار برنامه در مازندران به مناسبت هفته بسیج/ افزایش تولید برنج و کلزا به همت بسیج مهندسین کشاورزی/ رونمایی از دو اختراع بسیج علم و فناوری مازندران در هفته بسیج

به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ پاسدار حسین محمدرضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در آستانه هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: شعار هفته بسیج سال 96 "بسیج، نماد مردم سالاری دینی" است و در این هفته، بیش از 80 عنوان برنامه کلی شامل 8 هزار برنامه متنوع را خواهیم داشت که در سراسر استان برگزار می شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، همایش طلایه داران سازندگی، افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی در همه شهرستان ها، جشنواره مسابقات ورزشی و بومی محلی در میاندرود، ویزیت رایگان در سراسر استان، ارائه میز خدمت در مناطق محروم، اعزام گروههای جهادی به 13 منطقه محروم، افتتاح 200 خانه محروم، اعزام تیم ویزیت رایگان به مناطق محروم، اختتامیه مسابقات کشوری حافظان قرآن، جشنواره جهادگران علم و فناوری، افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی در  چالوس، همایش نقش رسانه در اقتصاد مقاومتی در نوشهر و همایش هم اندیشی جهادگران علم و فناوری ازجمله برنامه های شاخص سپاه کربلا مازندران در هفته بسیج است.

جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: جشنواه بازیهای رایانه ای، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری دعای ندبه در سراسر استان، حضور بسیج در نماز جمعه، همایش تبیین گفتمان مقاومت در قائمشهر و ساری، همایش جوانان انقلابی در سوادکوه شمالی، تبیین جبهه مقاومت و تکریم از حماسه سازان مقاومت، گردهمایی رزمندگان با موضوع استکبارستیزی، تجمع بزرگ بسیجیان در سراسر استان، گشت محله محور، نقش بسیج در توسعه صادرات، همایش بسیج و جهاد نور، اجتماع بزرگ بسیجیان و دیدار با ائمه جمعه از سوی فرماندهان بسیج سراسر استان از دیگر برنامه هایی است که سپاه کربلا مازندران برای هفته بسیج در نظر گرفته است.

***
محمدرضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیج در هر جایی که نیاز به حضور جهادی باشد وارد عمل می شود، اظهار داشت: با همکاری پایگاههای بسیج، 313 جهیزیه نوعروسان آماده تحویل به آنها بوده که ارزش هر کدام 6 میلیون تومان است و 50 درصد آن از کمکهای بسیج می باشد.

وی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی در هفته بسیج و در طول سال به مناسبتهای مختلف در مناطق محروم آماده خدمت رسانی است. در هفته پیش رو نیز برنامه ویزیت رایگان را در مناطق مختلف استان دارند. بسیج حقوقدانان نیز مشاوره های حقوقی را در برخی مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج انجام می دهد.

جانشین فرمانده سپاه مازندران گفت: بسیج علم و فناوری نیز در سالجاری با حمایت و پشتیبانی خود از افراد نخبه توانسته است دستگاه گلاسه کردن کاغذ، تراکتور کوچک بومی، دستگاه قارچ کش طبیعی، نشت یاب لوله های نفتی و دستگاه رطوبت سنج لیزری را به مرحله ساخت و تجاری سازی برساند که دو دستگاه شامل گلاسه کردن کاغذ و رطوبت سنج لیزری در هفته بسیج(اول آذرماه) در نمایشگاه استانی دستاوردهای بسیج رونمایی می شود.

محمدرضایی با اشاره به فعالیتهای بسیج مهندسین کشاورزی بیان کرد: 200 هکتار از اراضی زراعی در شهرستانهای بهشهر، نکا، میاندرود، تنکابن،رامسر، ساری، قائمشهر، جویبار، بابل، آمل، بابلسر، نور و محمودآباد به تولید برنج اختصاص یافت و در این زمینه 500 مهندس بسیجی در 500 روستا دعوت به همکاری شدند که نتیجه آن افزایش تولید برنج به میزان 1200 تن بوده است.

وی ادامه داد: افزایش میزان تولید کلزا در بهشهر، ساری و نکا نیز در برنامه فعالیت بسیج مهندسین کشاورزی قرار دارد، در این زمینه نیز از 100 مهندس دعوت به همکاری شده اند که سال گذشته 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستانها زیر کشت کلزا رفت و امسال این میزان را به 20 هزار هکتار افزایش خواهیم داد.

جانشین سپاه کربلا مازندران در پایان اظهار داشت: مسئولان باید به بسیج اعتماد کنند، برخی از آنها شعار می دهند اما در عمل به نیروهای بیگانه اعتقاد دارند، آنها هنوز قدرت بسیج و مردم را درک نکرده اند.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار