دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران:
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران گفت: 570 طرح علمی پژوهشی از نخبگان مازندران، در 3 سال گذشته توسط بسیج علمی پژوهشی استان مورد حمایت قرار گرفت، و اگر بخش خصوصی نیز در تولید انبوه این طرحها کمک کند، کمک بزرگی به استقلال و خودکفایی کشور است.
570 طرح علمی توسط بسیج علمی پژوهشی مازندران در 3 سال گذشته حمایت شد/ استفاده از طرحهای نخبگان کمک بزرگی به خودکفایی کشور است

به گزارش آوای خزر از ساری، محمدهادی موذن در جمع خبرنگاران که بمناسبت هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه بسیج علمی و پژوهشی از طرحها، اختراعات و ایده های نو و بازارمحور حمایت می کند، اظهار داشت: افرادی که طرحهای قابل ارائه داشته و نیاز به مکان مناسب داشته باشند، این امکان نیز با همکاری پارک علم و فناوری برای آنها ایجاد می شود.

وی افزود: پایگاه علمی پژوهشی در شهرستانها ایجاد شده است و همه خدمات آنها رایگان می باشد، این در حالی است که سال گذشته تنها هفت مرکز داشتیم و امسال این تعداد به 22 مرکز در شهرستانها افزایش یافته است.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران گفت: در سه سال گذشته 570 طرح مورد حمایت این سازمان قرار گرفته اند که 47 طرح آن در سالجاری با مبلغ حمایتی 300 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع طرحهایی که مورد حمایت قرار گرفته اند، 5 تا 10 درصد آنها از قبیل قارچ کش بیولوژیک، سیستم هوشمند آبیاری باغها، پوشش دار کردن بذرها و کلاچ هوشمند به تولید انبوه رسیده اند.

موذن با اشاره به عدم حمایت یا حمایت بسیار ضعیف بخش خصوصی از طرحهای نخبگان اظهار داشت: برخی از شرکت ها حتی حاضر می شوند وسایل یا طرحهای مورد نیاز خود را از خارج تامین کنند اما از اختراعات بومی استفاده و حمایت نکنند، لذا اگر این مشکل برطرف و این دیدگاه عوض شود، خدمت بزرگی برای استقلال و خودکفایی کشور خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران تصریح کرد: طرح هایی که به شرکتهای دانش بنیان ارائه می شوند باید بازارمحور باشند و اساتیدی که در این شرکتها کارهای پژوهشی انجام می دهند به دنبال افزایش عایدی خود نباشند و به پیشرفت فکر کنند.

وی در پایان گفت: طرحهای ثبت شده از سوی سازمان ثبت اختراعات، بعضا بسیار ضعیف هستند و سبب ضایع شدن حقوق نادی و معنوی مبتکران و مخترعان می شود در حالی که باید در ثبت آنها به نوآوری و تولید علم توجه شود.

انتهای پیام/ 1001/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها