دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
امام جمعه نکا:
امام جمعه نکا گفت: مدیران ما از سادگی در آمدند و از آن چالاکی و چابکی به سنگینی گرائیده شدند و چند مدیر امروزی کارآمدی یک مدیر اوایل انقلاب را ندارد زیرا در مدار تشریفات و زرق و برق و هزینه های کاذب قرار گرفتند.
چند مدیر امروزی کارآمدی یک مدیر اوایل انقلاب را ندارند/ کارهای بر زمین مانده زیادی در نکا داریم

به گزارش آوای خزر از نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی امروز در آئین تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید نکا که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حوزه دفاع و صنایع دفاعی به جایی رسیده که استکبار به وحشت افتاده و جرات اجرای گزینه نظامی را ندارد، اکنون زمزمه های استکبار در برجام این است که باید پسوندهایی چون صنایع موشکی را به این توافقنامه پیوند بزنیم.

وی افزود: اگر پیش از اشغال فلسطین توسط اسرائیل، نیروهایی انقلابی همانند ایران در این کشور بود هیچگاه اسرائیل به این شکل کنونی به وجود نمی آمد.

امام جمعه نکا با اشاره به اهمیت رعایت مدیریت اسلامی گفت: اگر ربا در حوزه اقتصادی نبود، حکم به حق در دستگاه قضایی صادر می شد و انجام عمران و آبادانی واقعی رعایت می شد؛ اکنون در کشور مشکلی نداشتیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه امروز از آن سادگی، چابکی و چالاکی که در آغازین سالهای انقلاب در سطح مدیریت کلان شاهد بودیم را نمی بینیم، خاطرنشان کرد: مدیران ما از سادگی در آمدند و از آن چالاکی و چابکی به سنگینی گرائیده شدند و چند مدیر امروزی کارآمدی یک مدیر اوایل انقلاب را ندارد زیرا در مدار تشریفات و زرق و برق و هزینه های کاذب قرار گرفتند.

وی با اشاره به استعدادهای خوب در نکا و عدم استفاده مناسب از این ظرفیتها اظهار داشت: یکی از این ظرفیتها رودخانه است که می توانست مکانی پاکیزه برای تفریح باشد اما به زباله دان کثیف و متعفن تبدیل شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی نکا ادامه داد: ورودی و خروجی نکا تاریک، زشت، وحشتناک و نادرست است و وضعیت این شهر در خور مردم آن نیست.

محمدی لائینی در پایان گفت: کارهای بر زمین مانده بسیاری در نکا داریم و نیاز به مدیریت بیشتر مسئولان دارد.

انتهای پیام/1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار