دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
کتاب «دو امام مجاهد» اثر آیت‌الله ‌العظمی ‌خامنه‌ای یکی از ۱۱ کتابی است که در طرح «سفیر حسین» در مساجد و هیئات معرفی و ترویج خواهد شد.

به گزارش آوای خزر، پویش کتابخوانی سفیر حسین(ع) همزمان با آغاز ماه محرم در هیئات و مساجد منتخب کشور برگزار می‌شود. این طرح برای دومین سال، توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی اجرا می‌شود و در آن ۱۱ کتاب با موضوعات مرتبط با محرم و قیام حسینی معرفی و ترویج می‌شود.

کتاب «دو امام مجاهد» یکی از آثار هدف ‌ترویج در طرح سفیر حسین(ع) است؛ این کتاب حاصل گردآوری و تدوین شش سخنرانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ شمسی است. محوریت این سخنرانی‌ها درباره وقایع صلح امام‌حسن(ع) و قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) است. بیانات در زمانه‌ای ایراد شده که عده‌ای سعی داشتند با طرح مسئله تقابل رفتار سیاسی امام‌حسن(ع) و امام‌حسین(ع) به‌ نحوی این دو حرکت را جدای از هم در نظر گرفته و در نتیجه دهه ۵۰ را از هر حرکت سیاسی علیه طاغوت ایمن کنند. ایشان با طرح مسئله انسان ۲۵۰ ساله تمامی رفتار و سیره ائمه ‌اطهار(ع) را ذیل یک حرکت معرفی ‌کردند. با این گفتار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سیره سیاسی ائمه را هم در یک جهت و نیز برآمده از یک منشأ ایمانی مشترک طرح ‌کردند.

از نکات برجسته کتاب می‌توان به رعایت دقیق نکات تاریخی و استنادات زیاد اشاره کرد. همچنین‌ اشاره رهبر معظم انقلاب در اوایل دهه ۵۰ به مفهوم انقلاب و مبارزه با طاغوت از عمق بصیرت و زمانه‌شناسی ایشان حکایت دارد که در نهایت به سقوط حکومت پهلوی منجر شد./روزنامه کیهان

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار