دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
هر سال ضرورت موجودیتش بیشتر نمایان می شود، نه منتسب به دولت است و نه گروه و حزب، نیرویی است که از درون جوشیده است و جوش و خروش او را پایانی نیست، مقتدر و باصلابت همچون دژ محکمی در برابر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی ایستاده است، نامش را بسیج گذاشته اند و چه نام مبارکی.
دژ محکمی به نام بسیج

آوای خزر - آزاده بابانژاد: در عطشناکی دوران صبر و استقامت ناگاه چشمه ای از دل امتی نستوه جوشیدن گرفت و گوارای وجود آنانی شد که معتقد به مبدا و خالق این نعمت الهی بوده و هستند، از آن زمان حدود 4 دهه گذشته است و او همچنان پابرجاست به زلالی همان روزهای نخست جریان دارد و نتنها تشنگان پیرامون خود را سیراب می کند بلکه از مرزهای جغرافیایی عبور کرده است و در مسیر خود، عابران خسته را توان می بخشد.

روز تولدش یادآور اقتدار و شکوه بیکرانه اوست، نامش را بسیج نهادند و چه نام مبارکی است، زاییده یک تفکر انقلابی خودجوش و باابهت که نه منتسب به دولت است و نه گروه و حزب خاصی، به راستی که از مردم و اصلا خود مردم است و به گفته رهبرمان "عرصه‌ی بسیج یک عرصه‌ی عمومی است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشی از بخشهای جغرافیائی کشور است، نه مختص یک زمانی دونِ زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصه‌ئی دون عرصه‌ی دیگری است. در همه‌ی جاها، در همه‌ی مکانها، زمانها، عرصه‌ها و در همه‌ی قشرها، این وجود دارد. این معنای بسیج است".

بسیج هر سال پر جنب و جوش تر از سال قبل رخ می نماید و تاثیرگذار و غالب است، جوشش او را نه در روزشمارهای حماسه و دلیری ایران بلکه در حماسه های فاطمیون، زینبیون، جیش الشعبی، حشدالشعبی و محور بزرگ مقاومت باید دید.

***

بسیج! ای سراپا شکوه و صلابت، تو همچنان پایداری با همان قدرتی که از درونت می جوشد، تو مظهر اقتداری، توانایی رزمی و دفاعی ات آنچنان غوغا به پا کرده است که دشمن در نبرد با تو در تردید است و می اندیشد که اگر روزی غلطی از او سر بزند؛ به کدام پناهگاه خواهد گریخت.

تو با تکیه بر ستون محکم ولایت، با تعهد و تخصص و اخلاص به راه خود ادامه می دهی، ظلم ستیزی تکلیف هر شب توست و شهادت طلبی به تو نیرویی مضاعف می دهد و از اینرو خواب را از چشم ظالمان ستانده ای، تو حالا تبدیل به دژ محکمی شده ای و راه پیروزمندی و عزت را یافته ای، دیگر هیچ نیروی مادی نمی تواند تو را از مسیر مقاومت متوقف کند.

اقتدار تو را نه در مقابله با گروهکهای ضد انقلاب، تفرقه افکنان، کودتاچیان، تجزیه طلبان و مدعیان دروغین حقوق بشر، بلکه باید در کمک به دولت برای سازندگی دید، آنجایی که پس از جنگ تحمیلی آستین همت را بالا زدی و آجر بر آجر نهادی تا مردمانت آواره نباشند، آنجا که در کشاورزی، صنعت، پزشکی، فناوری نانو و صنایع هوا و فضا و دفاعی جانانه وارد میدان شدی تا کشور از واردات بسیاری از اقلام در این زمینه ها خودکفا شود و آمادگی مقابله با هر تهدید احتمالی را داشته باشد، آنجا که ساخت خانه های محروم را آغاز کردی، گروههای جهادی را به راه انداختی، آنجا که در دورافتاده ترین و صعب العبورترین مسیرها وارد شدی و لبخندی را بر لبان مستضعفان نشاندی، اقتصاد مقاومتی را معنا بخشیدی و ...

***

همین روزهای اخیر آستین همت را بالا زدی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، رفتی تا سنگ صبور آنها باشی و کمک کار دولت، رفتی تا باز هم حافظ حریم کشورت باشی و برای همت و مردانگی ات همین کلام امام امت کافی است که "رحمت و برکات خداوند بر بسیج مستضعفان که به حق پشتوانه انقلاب اسلامی است و به کوشش ارزنده خود ادامه داده اند."

"حیثیت امروز نظام تا حد زیادی مدیون بسیج و حضور همه جانبه مردم در آن بوده است." این را رهبر انقلاب فرموده اند و تو اکنون نتنها افتخار میهنی، بلکه مدرس مدرسه ایثاری در کشورهای محور مقاومت، تو برای آنها آیه امید هستی و چراغ راه، آنگاه که دشمن سراپا مسلح در مخفیگاه های شیطانی خود در صدد براندازی اسلام در پروژه ای به نام "اسلام علیه اسلام" بود، تو از متن مصوبه های شوم آنها آگاه بودی و با تمام وجودت در پی مبارزه برآمدی، راه سخت بود و دشمن با تمام امکانات آمده بود، تو اما خدا را داشتی و نیروی ایمان و سلاح "خواستن" را.

***

حالا پس از حدود یک دهه توانستی که "شجره خبیثه ملعونه" را به زانو درآوری و رویای شام تا خراسان او را نقش بر آب کنی و او را با آرزوهایش دفن کنی. اما خوب میدانی که این راه را نهایتی نیست و نبرد حق و باطل همچنان ادامه دارد، شیطان بیکار نمی نشیند و دسیسه و فتنه ای نو در سر می پروراند.

راه جهاد و سازندگی و مبارزه و ظلم ستیزی همچنان ادامه دارد، تو می جوشی و می خروشی و ضرورت موجودیت تو روز به روز نمایان تر می شود، تو را ای مدرسه عشق و ای اندیشه پاک اسلامی، ای لشگر انقلاب و ای حافظ حریم ولایت و امنیت، می ستاییم. 

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار