دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
«سندرم فرزیستی» کتابی است که بهروز گرانپایه، روزنامه‌نگار شناخته‌شده، آن را ترجمه کرده است. او پیش از این در مقاله‌ای در روزنامه «شرق» از چگونگی انتخاب واژه «فرزیستی» نوشته بود و اینک در این کتاب که نوشته «کارل سدرستروم» و «آندره اسپاسر» است بیشتر با این مفهوم آشنا می‌شویم.

به گزارش آوای خزر، گرانپایه معادل دقیقی برای واژه انگلیسی Wellness نیافت، تلاش کرد کلمه جدیدی را برگزیند. با خواندن کتاب می‌توان دریافت این اثر می‌تواند به تلاش برای تغییر و رشد فردی کمک کند. در واقع امروزه، بسیاری درصدد هستند تا حال و روزگار خود را بهتر کنند. حال چه با رژیم‌گرفتن چه با مدیتیشن یا... تا شاداب‌تر و سرحال‌تر باشند. هرچند این نوع کتاب‌ها بیشتر برآمده از فرهنگ مدرن غربی است و بیشتر برای طبقه‌ای است که نیازهای اولیه خود نظیر مسکن و کار و... را برآورده کرده‌اند. در مجموع آن‌طور که مترجم در مقدمه کتاب نوشته «فرزیستی پاسخ و راه‌حلی به بحران روحی انسان در یک نظام اجتماعی مدرن است: یک سبک زندگی جدید و یا الگویی برای پرکردن خلأها و خستگی‌های انسان امروز با هدف تقویت بدن، ذهن و روح». البته از نظر نویسندگان کتاب این سبک زندگی فرزیستانه به ‌دلیل وسواس‌ها و افراط‌ها می‌تواند به مسیر انحراف بیفتد.
به‌همین‌دلیل سؤال دیگری که در این کتاب جواب داده شده، این است که آیا در این جهان سرمایه‌داری این شیوه می‌تواند سبب کاهش مشکلات کارکنان شود یا خیر؟
کتاب در هفت فصل به این مفهوم پرداخته و نویسندگان درباره چگونگی تبدیل‌شدن این شیوه زندگی به یک ایدئولوژی پرداخته‌اند، مجموعه‌ای از انگاره‌ها و باورها که می‌تواند از جانب افراد وسوسه‌انگیز و خواستنی باشد. عنصر ایدئولوژیک فرزیستی با توجه به نگرش‌های غالب نسبت به کسانی که در مراقبت از بدن خود غفلت می‌کنند و از سوی دیگران به‌عنوان افرادی بدکار، تنبل و ضعیف شناخته می‌شوند، شکل می‌گیرد. تمرکز این کتاب بر فرزیستی به‌مثابه یک امر حیاتی اخلاقی است. 
امروز فرزیستی فقط آن چیزی نیست که فرد انتخاب می‌کند؛ بلکه یک تعهد اخلاقی است. دستورهایی که از درون افراد به بیرون منتقل می‌شود و این همان چیزی است که به‌عنوان دستور فرزیستی شناخته می‌شود. دستوراتی که اکنون علیه انسان به کار برده می‌شود و از‌این‌رو نویسندگان اثر آن را سندرم فرزیستی دانسته‌اند. در طول کتاب سعی شده نشان داده شود که چگونه فرمان فرزیستی به همه جنبه‌های زندگی ما در همه زمان‌ها نفوذ پیدا کرده و حتی خوابیدن را به فرصتی برای بهینه‌سازی خوشی و مولدبودن تبدیل کرده است و سعی کرده نشان دهد فرد هرچه بیشتر روی خودش تمرکز کند، ناامیدتر و بیگانه‌تر می‌شود.
نشر سرو سیمین این کتاب را با قیمت 49 هزار تومان و 244 صفحه منتشر کرده است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار