دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
در جلسه شورای اداری نکا عنوان شد
شهردار نکا در جلسه شورای اداری از تصویب طرح دروازه قرآن برای ورودی این شهر از سمت ساری خبر داد، استاندار مازندران نیز از این طرح استقبال کرد و گفت: ایده خوبی است و از آن حمایت می‌کنیم.
دروازه قرآن در ورودی غربی نکا احداث می‌شود
 
به گزارش آوای خزر از نکا، مهدی احمدی عصر امروز در جلسه شورای اداری نکا که با حضور محمد اسلامی استاندار مازندران برگزار شد اظهار داشت: با توافق فرمانداران و شهرداران شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه قرار شد که کارخانه کمپوست در بهشهر و کشتارگاه صنعتی در نکا ساخته شود.

وی افزود: اکنون کارخانه کمپوست بهشهر تعطیل است و کشتارگاه نکا نیز در همان مرحله ابتدایی باقی مانده است.

شهردار نکا با اشاره به معظل پسماند در نکا گفت: با هماهنگی دکتر شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه قرار شد که اواخر این هفته صحبتی را با یکی از مسئولان کشوری در این ارتباط داشته باشیم زیرا بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان در سال آینده به پسماند اختصاص داده می‌شود و باید از این مبلغ سهم مناسبی را برای نکا دریافت کنیم.

وی با اشاره به طول 4 کیلومتری رودخانه نکا، آن را یک ظرفیت مهم گردشگری و اقتصادی برای شهر نکا عنوان کرد و پیشنهاد داد که به شهرداری واگذار شود، در این ارتباط استاندار مازندران موافقت اولیه خود را برای واگذاری رودخانه به شهرداری جهت انجام فعالیت‌های گردشگری اعلام کرد.

احمدی درباره طرح تفکیک زباله از مبدأ اظهار داشت: در سال‌های گذشته این طرح با شکست مواجه شد لذا یک تیم ارزیابی تشکیل دادیم تا طرح جدیدی را جایگزین کنیم، در حال حاضر ساماندهی مرکز دفن زباله نکا را در دست اقدام داریم.

شهردار نکا با اشاره به اینکه ورودی نکا منظره مناسبی ندارد، گفت: طرح دروازه قرآن برای ورودی این شهر از سمت ساری به تصویب رسیده است که تلاش می‌کنیم در یکی دو سال آینده ساخته شود.

به گزارش آوای خزر، استاندار مازندران نیز در این جلسه از طرح شهردار نکا برای احداث دروازه قرآن حمایت کرد و گفت: این ایده خوبی از سوی شماست که خود قاری قرآن هستید، نظر استانداری هم همین بود کما اینکه صبح امروز هنگام عبور از ورودی شهر نکا درباره این موضوع با علی نبییان معاون عمرانی صحبت کرده بودیم.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها