دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
وزیر کار خبر داد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به مازندران گفت: تثبیت شغل، تولید یا رشد کلاسیک، فراگیر اشتغال، اشتغال روستایی، اشتغال حمایتی و سیاست بازار کار، 6 مسیر و مجموعه برنامه جهت ایجاد اشتغال است که پیش‌بینی می‌کنیم 985 هزار شغل را در کشور ایجاد کند.
ایجاد 985 هزار شغل از راه 6 مجموعه‌برنامه

علی ربیعی امروز در کارگروه تخصصی اشتغال مازندران اظهار کرد: مازندران یک استان بسیار مهمی است که اگر روی آن با توجه به ظرفیتهای صنعتی، گردشگری و کشاورزی که دارد کار شود، نتیجه آن در تمامی کشور تاثیرگذار است.

وی افزود: تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان مازندران مشخص شده و می دانیم در کجاها باید بیشتر کار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خرید خدمت و بودجه ریزی عملیاتی را در دولت دوازدهم به جد دنبال کردیم که قیمت تمام شده کالاهای تولید شده توسط دستگاههای دولتی و ایجاد اشتغال باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه اشتغال فقرزدا یا فراگیر را نیز دنبال کردیم، گفت: دولت دوازدهم در یک نقطه زمانی قرار گرفت که بحران‌های حتی 50 ساله گشوده شد و سه مورد از آن شامل پایدارسازی صندوق‌ها، اشتغال و رفاه برعهده وزارت کار است.

ربیعی تصریح کرد: فقط در سال 84 تا یک میلیون و 400 هزار نفر مستمری بگیر داشتیم و در سال 92 این تعداد به بیش از 3 میلیون نفر رسیده است، می دانیم زندگی بازنشستگی دوران سختی است.

وی ادامه داد: برنامه تثبیت شغل را داریم؛ بنگاههای خط قرمز مشخص شده اند که مشکل بازار و مواد اولیه و تسهیلات، مدیریت، تکنولوژی و ... دارند و همه مشکل آنها، پول نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در استان مازندران 750 میلیارد تومان عمدتا در صنعت، معدن و تجارت و انرژی برای رشد فراگیر دیده شده است و سعی داریم این میزان را بیشتر کنیم و 480 میلیارد تومان را نیز برای بخش روستایی و 130 میلیارد تومان برای اشتغال خانگی در نظر گرفته ایم.

وی بیان کرد: فقر و بیکاری مختص الان نیست، جزو برنامه های دولت است که فقر و بیکاری را کاهش دهد، نمی توانیم با شیوه دوران الف در دوران ب مشکلات را حل کنیم، امروز کار کردن و هماهنگی مثل دوران قبل پاسخ نمی دهیم باید شیوه های همکاری را تغییر بدهیم و جهادی وارد شویم.

ربیعی گفت: اگر منابع را به شیوه دوران الف هزینه کنیم هیچ نتیجه ای نخواهیم داشت، این برنامه با کار و تلاش اتاقها، تشکلهای کارگری و دستگاهها به سرانجام می رسد.

وی بیان کرد: بیکارانی از دهه شصتی و هفتادی داریم و الان به سن بالایی رسیده اند که امید به کار ندارند و همه اینها را باید در این دولت پاسخ بدهیم.

ربیعی گفت: فساد همه جا هست، اما چهره نظام واقعا اینگونه نیست، چهره ناامید کننده به مردم داده ایم، گویا برجام هیچ کاری نکرده است، جامعه امیدوار می خواهیم، حتی رسانه های رسمی همه را ناامید می کنند، بچه چشم باز می کند و می بیند گفته می شود این و آن دزد هستند و اینها فضای ناامید کننده ای را ایجاد می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در گذشته به ازای هر دو  شغل غیر رسمی یک شغل غیر رسمی داشتیم اما اکنون به دلیل رکود مزمن این نسبت یک به یک شده است البته تلاش داریم که شغل های غیر رسمی را رسمی کنیم.

وی با بیان اینکه اثر رشد اقتصادی 6 تا 8 سال طول می‌کشد تا در زندگی مردم ملموس باشد، افزود: در سال 84 این رشد بالا بود و سال 87 پایین آمد، الان چهار سال است که رشد مداوم را داشتیم،امیدواریم رقم 6 درصدی رشد اقتصادی پایدار باشد.

ربیعی گفت: قیمت تمام‌شده شغل از 700 میلیون تومان، پتروشیمی 2 تا 3 میلیارد تومان،در دانشگاه 12 میلیارد تومان و فولاد 800 میلیون و در بنگاه‌های کوچک 300 میلیون تومان است.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در پایان گفت: تثبیت شغل، تولید یا رشد کلاسیک، رشد فراگیر اشتغال، اشتغال روستایی، اشتغال حمایتی و سیاست بازار کار، 6 مسیر و مجموعه برنامه ایجاد اشتغال است که پیش‌بینی می‌کنیم در کشور 985 هزار شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار