دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
بنیانگذار بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان خبر داد:
شهرام فرجی مدیر عامل دستهای مهربان: بیماران پولک ماهی(اکتیوز) رسماً تحت پوشش بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان قرار گرفتند.
تاسیس دومین مرکز آموزش و نگهداری کودکان دستهای مهربان در ساری
 
دکتر شهرام فرجی مدیر عامل بنیاد دستهای مهربان در گفتگو با خبرنگاران. ضمن اعلام این خبر، افزود: هم اکنون بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان با 13 شعبه در کشور با جامعه هدف زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و بیماران نادر، یازدهمین سال فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
بنیانگذار دستهای مهربان گفت: این بنیاد با  بیش از 1000 پرسنل و تحت پوشش درآوردنِ بیش از 3500 خانوار (بالغ بر 15 هزار مددجو) تاکنون خدمات فراوانی به مردم سراسر کشور ارائه کرده است؛ تاسیس بزرگترین هنرستان غیر انتفاعی در مراغه، بازگشایی بیش از 5 مرکز خدمات درمانی(گروه درمانی سبحان) به صورت خدمات دهی رایگان به جامعه هدف در 5 استان، اعزام گروههای امدادی و محموله های متعدد و عظیم کمک های مردمی به مناطق محروم و زلزله زده کشور از جمله سیستان و بلوچستان و زلزله اخیر کرمانشاه، اعزام بیماران نادر جهت درمان به خارج از کشور و تاسیس مدرسه در مناطق محروم، بخشی از این فعالیت ها است.
 
وی افزود: علاوه بر موارد فوق و پرداخت مستمری ماهیانه به مددجویان، می توان به اهداف دیگری از این قبیل اشاره کرد: ارائه سبد کالا به صورت ماهیانه، ارائه خدمات غیرنقدی برای رفع نیازمندی های اولیه خانواده های بدون سرپرست و ارائه خدمات درمانی به بیماران بیماری های نادر، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و آموزش به کودکان بدسرپرست و بی سرپرست جهت یادگیری مهارتهای زندگی و بالا بردن توانایی های فنی و مهارتی. بر همین اساس به زودی دومین مرکز آموزش و نگهداری کودکان و همچنین مرکز توانمندسازی زنان دستهای مهربان در ساری تاسیس می شود.
 
مدیر عامل دستهای مهربان با اشاره به راه اندازی مرکز خدمات درمانی سبحان 3 در شهریور 96 در ساری تصریح کرد: در یک سال گذشته که دستهای مهربان شعبه ساری راه اندازی شد برنامه های زیادی مدنظر قرار گرفت که با عنایت پروردگار و حمایت حامیان عزیز مازندرانی، اولین برنامه بنیاد که راه اندازی مرکز درمانی به صورت کاملا رایگان برای بیماران نادر و مددجویان تحت پوشش بوده است انجام پذیرفت. البته محدوده حمایتی این مرکز تنها شامل مددجویان نبوده و عموم مردم باتوجه به شرایط مقرر می توانند از خدمات دندانپزشکی، زنان و زایمان، مشاوره، پزشک عمومی، طب سنتی و دیگر خدمات آن استفاده کنند.
 
دکتر فرجی ضمن فراخوانی مردم به شناخت بیشتر جامعه بیماران نادر -بخصوص بیماران EB- و پرهیز از هرگونه برداشتهای نادرست از این بیماری ها بیان داشت: دستهای مهربان به زودی تنها مرکز رسمی در کشور خواهد بود که خدمات درمانی بیماران اکتیوز(پولک ماهی) را انجام خواهد داد.
 
رئیس هیات مدیره دستهای مهربان، ادامه داد: پیش از این بیماران پروانه ای(EB)، دیستروفی،  CF، گوشه و... تحت حمایت این بنیاد بوده اند اما به زودی بیماران اکتیوز که به مراتب دارای جامعه آماری بیشتری نسبت به سایر بیماری های نادر هستند تحت پوشش دستهای مهربان قرار خواهند گرفت که تمام سعی ما بر این است دغدغه ها و دردهای این عزیزان را کاهش دهیم.
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار