دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
شاعری:
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، گفت: مدیری که ناکارآمد است باید زودتر تغییر کند چون هر چه فاصله و تعلل در این تغییر بیشتر شود لابی‌گریها بیشتر می شود، مردم نیز به دنبال تغییر محسوس در استان هستند.
به گزارش آوای خزر از ساری، علی محمد شاعری صبح امروز در نشست هم اندیشی با نمایندگان رسانه های مازندران اظهار داشت: لایحه بودجه سال 97 ضعف و قوتهایی دارد؛ افزایش هزینه های جاری و کاهش بودجه های عمرانی ازجمله ضعفهای لایحه است،

وی افزود: افزایش اوراق مشارکت، پیش بینی بسته مستقل برای اشتغال به میزان 70 هزار میلیارد تومان، عدم افزایش حقوق نمایندگان و مقامات، عدم افزایش حقوق قضات و اساتید و افزایش 10 تا 18 درصدی حقوق برای حقوق بگیران زیر 5 میلیون تومان، ازجمله نقاط قوت لایحه بودجه سال 97 است.

این نماینده مجلس بیان کرد: البته با کاهش حقوق اساتید و قضات بویژه حقوق اساتید دانشگاهی موافق نیستم.

شاعری با بیان اینکه رسیدن به مسئولیتها با رانت‌بازی خوب نیست، اظهار داشت: شخصاً با این مسائل مخالف هستم و چنین اقدامی را حتی برای یکی از نزدیکان خود انجام نداده ام تا حدی که به یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی من پیشنهاد فرمانداری داده بودند اما ایشان برای اینکه شائبه ای پیش نیاید، از پذیرش آن انصراف داد.

***

عضو خانه ملت درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان تصریح کرد: چنین اتفاقی نمی افتد و آنچه گفته می شود تنها درخواست یا پیشنهاد است و تامین آب برای سمنان از طریق دیگری صورت خواهد گرفت.

وی همچنین درباره اقدامات بخش کشاورزی بیان کرد: بحث محصولات تراریخته و واردات غیرموجه آنها را برای نخستین‌بار در مجلس مطرح کردم، واردات این محصولات باید مورد ارزیابی قرار بگیرد زیرا با سلامت مردم در ارتباط است، در بخش واردات مرکبات نیز تا حد امکان مقابل واردات را گرفتیم و اکنون پرتقال و کیوی با قیمت مناسبی در بازار وجود دارد و کشاورزان نیز با قیمت مناسب محصول خود را به فروش رساندند، 50 هزار تن کیوی نیز صادر شده است.

شاعری همچنین با اشاره به توقف واردات برنج در فصل برداشت محصول گفت: سعی کردیم با جدیت مقابل واردات برنج بایستیم و این کار صورت گرفت هر چند در برخی مواقع با مشکلاتی مواجه بودیم اما در مجموع رضایت خاطر کشاورزان ایجاد شده است.

***

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران اظهار داشت: این استان قابلیت دارا بودن چند منطقه آزاد را دارد اما اگر قرار است تنها یک منطقه آزاد در استان داشته باشیم، امیرآباد بهشهر از هر حیث دارای این امتیاز و ظرفیت بزرگ است .

***

شاعری در پاسخ به یکی از نظرات درباره استاندار مازندران و اینکه بیشتر از عمل، حرف شنیده‌ایم، گفت: استاندار تازه به استان آمدند و بهتر است نظم فکری او را بهم نریزیم، فرصت آشنایی استان را به ایشان بدهیم، استاندار در حال تدوین برنامه ها است، ما نمایندگان مجلس نیز ایشان را در تحقق برنامه ها یاری می دهیم.

وی درباره تغییرات مدیریتی که بسیار عنوان می‌شود، اظهار داشت: مدیری که ناکارآمد است و توانایی انجام مسئولیتهای تحت مدیریت را ندارد باید زودتر تغییر کند چون هر چه فاصله و تعلل در این تغییر بیشتر شود لابی‌گریها بیشتر می شود، مردم به دنبال تغییر محسوس در استان هستند و مدیران با صلابت می خواهند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: مدیران شاغل در بخش تعاون، خدمات، اقتصاد و اجتماعی نیاز به تغییر و تقویت دارند، استاندار مازندران نیز عزم را بر پاسخگویی به مطالبات به حق و مشروع مردم قرار داده و در برخی شهرستانها تا چند بار حضور پیدا کرده است. باید با یک برخورد منطقی و عقلایی پیش برویم تا نتیجه‌بخش باشد.

***

شاعری اظهار داشت: خبرنگاران باید گفتمان‌سازی کنند و مطالبه‌گر باشند، زمینه خوبی را برای حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را ایجاد کنند تا بتوانند در مسیر قانونی مطالبات خود را پیگیری نمایند.

عضو خانه ملت با اشاره به اینکه در آستانه بهمن‌ماه و آغاز جشن‎های پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، بیان کرد: مردم باید در این جشن‌ها سهیم باشند، حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خواهد زد، این مسیر، مسیر تحول و عزت و سربلندی ملت‌ها است.

***

شاعری در پایان با بیان اینکه «در زد و بندهای سیاسی وارد نمی شوم و گفتمان من گفتمان انقلاب و مردم است»، خاطرنشان کرد: عدم امنیت کشنده است، باید تلاش کنیم این انقلاب حفظ شود، هم نقاط قوت و هم چالشها را بگوییم، یک سیستمی داریم که اگر از مردم‌سالاری دینی فاصله بگیریم دچار هرج و مرج خواهیم شد و اگر هرج و مرج شود، دیکتارتوری حاکم می شود، باید در مسیر دموکراسی دینی و اسلامی مطالبات و خواسته های خود را بگوییم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار