دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
سردار سپاه اسلام عنوان کرد
یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید محمد معافی عزیزی کم نظیر و پاسداری ولایت پذیر بوده است و از این بابت به مردم و خانواده این شهید گرامی تبریک می گویم.
شهید

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار علی مرادی سه شنبه شب در مراسم وداع با شهید محمد معافی ششمین شهید مدافع حرم شهرستان نکا که در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهید معافی از مظلومانی است که نمی توان از دلارویها و شجاعتهای ایشان خیلی در جامعه حرف زد زیرا مجموعه ای که در آن فعالیت می کرد نیروی قدس سپاه است که بسیاری از عملکردهای آنها از رازهای مگو است و خیلی دست ما باز نیست که از تلاش و فعالیتها و مجاهدتهای ایشان بگوییم.
 
وی افزود: اما به مردم شهرستان نکا و خانواده های این شهید میتوانم بگویم که شما دلاوری را تقدیم انقلاب اسلامی کردید که شجاع، مجاهد و استاد و با برنامه و پرتلاش و خستگی ناپذیر بود.
 
این سردار سپاه جمهوری اسلامی بیان کرد: شهید محمد معافی عزیزی کم نظیر و پاسداری ولایت پذیر بوده است لذا در این جلسه اولاً تبریک می گویم که چنین دلاوری را تقدیم این حوزه کردید و ثانیا تقدیر می کنم از شما مردم که از عملکرد مجاهدین گمنام نظام اینچنین استقبال کردید. 
 
سردار مرادی خطاب به شهید محمد معافی گفت: "یادت هست که داشتی اعزام می شدی، یک وعده با هم داشتیم، فرمودید اگر شهید شدم قول بده شما در یک مراسم من صحبت کن اما قولی که شما دادی به وعده خود عمل کن، هر چند میدانم که شهدا به وعده خود عمل می کنند، خدایا! به همه ما توفیق بده تا آخرین قطره خون بر سر میثاق با شهدا باقی بمانیم و از مسیر منحرف نشویم و عمر ما به شهادت ختم شود".
 
وی با اشاره به کینه توزیهای دشمنان اسلام و انقلاب از ایران و وارد کردن جنگ نیابتی بر کشورمان، از داعش به عنوان خطرناکترین خطر بشریت و مرّ انحراف در اسلام است نام برد و افزود: جریان مقاومت می بایست در سرزمین سوریه در دو جبهه یکی با معارضین مسلح و یک جبهه با موجودات خطرناکی به نام داعش مقابله کند؛ بیش از نیمی از سرزمین عراق را داعش در در کودتای نانوشته ای اشتغال کرده بود و سامرا در حال سقوط بود اما گمنامان تاریخ انقلاب مردانه در آن میدان جنگیدند.
 
این سردار سپاه اسلام با اشاره به مشکلات و موانع و تحریمهایی که دشمنان علیه ایران اعمال می کنند، خاطرنشان کرد: علیرغم اینهمه ظلم و ستم و جنگ و خونریزی و جنگهای نیابتی با ایران، اما به نتیجه نرسیدند.
 
مرادی تصریح کرد: البته دشمن میداند منشا این پیروزی ها کجاست و آن ولایت است؛ مردم، مسئولان و کارگزاران باید به نقش ولایت فقیه توجه داشته باشند.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد همه ما بر تعهدی که با شهدا بستیم تا آخر بمانیم و همواره در خط و مسیر ولایت فقیه باشیم.
 
به گزارش آوای خزر، مراسم تشییع شهید محمد معافی ساعت 9 صبح فردا از مقابل سپاه نکا آغاز می شود و پس از مسافتی، به سمت زادگاهش در روستای برگه میاندرود منتقل و در آنجا نیز پس از تشییع، در مزار این روستا به خاک سپرده می شود. 
 
انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها