دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افتتاح 75 پروژه کشاورزی در این استان با اعتبار 1078 میلیارد ریال طی دهه فجر 96 خبر داد.
افتتاح 75 پروژه کشاورزی با اعتبار 1078 میلیارد ریال در دهه فجر 96

به گزارش آوای خزر از ساری، دلاور حیدرپور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم در راستای انجام ماموریت خود به نظام اسلامی خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال 75 پروژه کشاورزی افتتاح می‌شود، افزود: این پروژه ها با اعتبار 1078 میلیارد ریال و با ایجاد اشتغال برای 9566 خانوار روستایی در 111 روستا به بهره برداری می‌رسد که بخشی از آن خصوصی یا دولتی و بخشی دیگر نیز از طریق تسهیلات به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای سالجاری 663 میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی جهت خرید تجهیزات اختصاص یافت که 565 میلیارد ریال آن یعنی 85 درصد جذب شده و ماشین آلات به کشاورزان تعلق گرفته است.

این مسئول بیان کرد: در سامانه بهین یاب نیز در سال گذشته 900 طرح جهت رونق تولید داشتیم و امسال تاکنون 2700 متقاضی در این سامانه ثبت و 1190 طرح بررسی و ارزیابی شدند، از این تعداد 378 مورد در حال تکمیل مدارک، 205 مورد تکمیل و 48 مورد تصویب شدند و 198 طرح نیز پرداخت شده است.

حیدرپور گفت: در سالجاری 1.5میلیارد دلار برای اشتغالزایی روستایی با تصویب مجلس در اختیار دولت قرار گرفت و سهم مازندران نیز ابلاغ شده است که حدود 45 درصد آن متعلق به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در جهت استفاده از ظرفیت روستاها در اشتغال و امنیت غذایی کششور بیان کرد: در هر شهرستان یک دهستان را بعنوان پایلوت تولید و اشتعال در نظر خواهیم گرفت و در این راستا نیز با همکاری فرمانداران در حال بررسی هستیم تا روستاهایی که می توانند در تولید و اشتغال در بخشهای مختلف و ازجمله کشاورزی تاثیرگذار باشند را انتخاب کنیم و تحرک جدیدی را در جهت اشتعال روستاییان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه سال پرچالشی را در بحث منابع آبی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: صاحبان اراضی شالیزاری در انتهای شبکه سد شهید رجایی باید کشت برنج را کم کنند، و به کشاورزان برخی دیگر از مناطق توصیه کردیم که اصلا برنج کشت نکنند.

این مسئول تصریح کرد: حتی به این دلیل که کمبود منابع آبی وجود دارد، آبیاری نوبه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم که مشکلی برای کشاورزان ایجاد نشود.

حیدرپور ادامه داد: کشاورزان شالیکار باید در کشت ارقام پرمحصول نیز احتیاط کنند زیرا 125 تا 140 روز در زمین می‌مانند و نیاز به آب بیشتر است، باید به سمتی برویم که اراضی کشاورزی با مشکل کم‌آبی مواجه نشوند و اگر مشکلی وجود دارد، آن را رفع و نقاط قرمز را از لحاظ آب، مدیریت کنیم.

وی همچنین درباره خسارت سرما باتوجه به برف چند روز گذشته در اکثر نقاط مازندران اظهار داشت: تاکنون خسارت سرما نداشتیم و البته روی درخت هم آنچنان محصول نبوده است.

***

به گزارش آوای خزر، در ابتدای این جلسه نیز رئیس کمیته روستایی و عشایری دهه فجر مازندران گفت: به صدا در آمدن زنگ انقلاب، تجلیل از فرزندان ایثارگران و شهدا و دهها برنامه فرهنگی و ورزشی در دهه فجر برگزار میشود که زیر مجموعه این کمیته هستند.

حجت الاسلام سید مجتبی موسوی بیان کرد: رسالت و هدف اصلی در کمیته روستایی دهه فجر بر این است که شادی و شادابی انقلاب را به روستاها ببریم و تقسیم کنیم، در این دهه 900 برنامه متنوع در کمیته روستایی و عشایری استان مازندران برگزار می شود.

به گزارش آوای خزر، در هفته دولت سالجاری نیز 63 پروژه کشاورزی در بخش‎های تولیدی، خدماتی و صنایع تبدیلی با اعتباری بالغ بر 423 میلیارد ریال افتتاح و از این طریق، 365 شغل مستقیم در 129 روستا ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار