دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: در دنیای امروز که صیادان بسیاری در کمین خانواده‌ها هستند، جامعه ما و بخصوص بانوان می‌توانند بهترین الگو و نمونه چگونه‌زیستن یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) را انتخاب کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد بابایی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آوای خزر در بهشهر، با بیان روایتی از امام حسن عسگری (ع) در باب شخصیت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: آن حضرت می فرمایند: "نحن حجج ا... علی خلقه وجدتّنا فاطمه حجه ا... علینا " ما ائمه حجت خدا بر خلق هستیم و جده ما فاطمه (س) حجت خدا برما ائمه می باشد.

وی به شخصیت کم نظیر حضرت زهرا(س) این کوثر الهی اشاره و افزود: حضرت زهرا(س) با توجه به احادیث قدسی علت خلقت همه عالم هستی است که خداوند به پیامبرش می فرماید: "لولاک لما خلقت الافلاک ولو لا علی لما خلقتک و لو لافاطمه لو لا خلقتکما"

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر بیان کرد: شخصیت حضرت زهرا (س) قبل از خلقتش آنقدر شناخته شده بود که همه انبیای الهی به این بانوی بزرگ متوسل می شدند و در مشکلات از وجاهت ایشان نزد خداوند به نفع امتشان بهره می بردند.

وی با اشاره به فرمایشات سکاندار کشتی امت اسلامی، مقام معظم رهبری(حفظه ا...) اظهار کرد: ایشان می فرمایند: من همه حوائج کشور را در فاطمیه به برکت این بانوی بزرگ از خداوند طلب می کنم و خداوند عنایت می کند.

حجت الاسلام بابایی به عظمت و جایگاه این بانوی بزرگوار اشاره کرد و خاطرنشان کرد: زهرای مرضیه آنقدر عظمت دارد که در حدیث کساء وقتی خداوند می خواهد آیه تطهیر و پاکی را برای این جمع با عظمت نازل کند حضرت فاطمه (س) را محور قرار می دهد ، فاطمه وپدرش ، فاطمه و همسرش، فاطمه وفرزندانش امام حسن وامام حسین (علیهما السلام) و آن گاه آیه "انما یرید ا... لیذهب عنک الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا "نازل می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: او در شرافت و انسانیت دارای درجه ای هست که اگر حضرت علی (ع) نباشد مردی برای ازدواج با ایشان به جهت هم کفه بودن خلق نشده است چرا که حضرت زهرا (س) و پیامبر(ص) وحضرت علی (ع) در رکنیّت هم شان هستند و حضرت زهرا(س) دارای مقام ولی اللهی هست و تنها ولی خدا حضرت علی (ع) می تواند کفه او باشد.

وی ادامه داد: مقام و منزلت حضرت زهرا(س) آنقدر عظیم است که ایشان هم مثل ائمه علیهم السلام هم سخن فرشتگان است و یکی از مناقب ایشان محدثه یعنی هم سخن با فرشتگان می باشد. 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر در ادامه بیان کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) جبرییل خدمت حضرت زهرا (س) می رسد و اخباری را از آینده جهان اسلام و اخباری که از مشکلاتی که بر ذریه اش وارد می گردد خبر می دهد و حضرت علی (ع) املاء کرده که به عنوان "مصحف فاطمیه" نام گرفته است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) به درجه ای از انسانیت و شرافت وقرب عند ا... می رسد که رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) می فرماید: ان ا... یغضب لغضبک و ترضی لرضاک "فاطمه جان اگر تو بر کسی غضب کنی غضب خداوند را به همراه دارد و اگر تو از کسی راضی باشی خداوند از او راضی خواهد بود.

به گزارش آوای خزر، حجت الاسلام بابایی در پایان حضرت فاطمه (س) را الگویی پاک، موفق و معصوم در همه ابعاد دانست و گفت: در دنیای امروز که عده ای با بهره گیری از رسانه‌های جمعی، ماهواره‌ها در تلاش هستند تا افراد جامعه و به خصوص بانوان را با خود هم‌صدا کنند و صیادان بسیاری در کمین خانواده‌های جامعه هستند، جامعه ما بخصوص بانوان ما می‌توانند بهترین الگو و نمونه چگونه‌زیستن یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) را انتخاب کنند.

انتهای پیام/فرزانه حسنی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار