دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه 70 موقوفه جدید در این استان را در حال ساخت داریم، گفت: رویکرد موقوفات باید به سمت گره گشایی از مشکلات ازجمله ازدواج جوانان، اسکان دانشجویان، علم و فناوری و بهداشت و درمان باشد.
ساخت 70 موقوفه جدید در مازندران/ رویکرد موقوفات باید به سمت گره گشایی از مشکلات باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر از ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران که با هدف تشریح سوگواره یاس نبوی، چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و طرح آرامش بهاری برگزار شد، اظهار داشت: بحث قدردانی، ارج نهادن و معرفی اهل بیت ع از رویکردهای مهم سازمان اوقاف و امور خیریه است؛ بطوریکه برنامه یاس نبوی هشت سال است که برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه اسلامی و در راس آن حضرت فاطمه س و خدیجه س بیان کرد: اگر سوره کوثر نازل شد به احترام حضرت زهرا س بوده است، و  اگر مرد موفقی داریم در کنار او زن بزرگی حضور داشت، اگر شهید حججی داریم؛ به دلیل تربیتی بود که از دامن مادر شکل گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اکنون 1361 امامزاده، 14 هزار موقوفه و 191 هزار رقبه در استان داریم، افزود: برنامه های مختلفی در طول سال در این مکانها داریم و تنها به بخش زیارتی توجه نمی شود ضمن اینکه موقوفاتی را در دست ساخت داریم که هم اکنون حدود 70 موقوفه است. 

این مسئول با اشاره به برپایی خیمه معرفت در سطح امامزاده های شاخص مازندران گفت: این مجموعه ها مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است، ویزیت رایگان، شام غریبان، مراسم عزاداری، ایستگاه همه واقف باشیم و قرائت خطبه فدکیه ازجمله برنامه های این سازمان است.

حیدری با تاکید بر اینکه خطبه فدکیه را باید از این مظلومیت بیرون بیاوریم، تصریح کرد: این خطبه هنوز که هنوزه در بین شیعیان مظلوم است، این خطبه در بقاع متبرکه توزیع می شود و امیدواریم در ترویج آن کوشا باشیم و اطلاع رسانی خوبی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه طرح آرامش بهاری و یاس نبوی در مازندران گفت: این طرح از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه در 300 امامزاده با برگزاری برنامه های متنوع برگزار می شود، مراسم سوگواره نبوی نیز در 250 امامزاده استان دایر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: برای اجرای نیات واقفان نیز شهر به شهر همه را بررسی می کنیم و در همان مسیری که نیت واقف بوده هزینه می شود، حتی نسبت به اجرای آن در زمان و مکانی که مد نظر واقف بوده است نیز حساس هستیم.

حیدری با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب سر و سامان دادن به اوقاف است، اظهار داشت: قبل از انقلاب آماری از موقوفات نداشتیم اما اکنون اگر یک دینار هم نیتی از سوی واقف اعلام شود، ثبت می شود. حتی موقوفات ناشناخته نیز شناسایی و در جهت نیت واقف استفاده شدند، 211 هزار و 290 پرونده موقوفه در مازندران ثبت سامانه شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون تربیت حافظان قرآنی در 10 اسفندماه گفت: در این زمینه نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خوبی دارند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وظیفه این سازمان صیانت از اوقاف است، به موضوع بدهی ادارات به موقوفات اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم اگر اوقاف 10 قدم برداشت؛ یک قدم را هم بدهکاران به اوقاف بردارند، برخی نهادها به دلیل مشکلات مادی حق و حقوق املاک موقوفه را پرداخت نمی کنند اما با برخی ادارات نشستیم و بصورت تعاملی بدهی ها حل شد زیرا ما امانتدار واقفان خیراندیش هستیم و باید نیات آنها اجرا شود.

این مسئول ادامه داد: اوقاف با روحیه تعاملی با ادارات و نهادهای بدهکار برخورد می کند، حتی در جهت پرداخت حقوق موقوفات نیز تا تقسیط بدهی ها با آنها تعامل داریم.

حیدری با اشاره به اینکه 74 درصد موقوفات به برگزاری مراسمات محرم و صفر(عزاداری امام حسین ع) اختصاص دارد، بیان کرد: باید به دنبال وقف در جهت ازدواج جوانان، اسکان دانشجویان، خدمات بهداشتی، علم و فناوری و ... باشیم.


وی در پایان از همکاری استاندار مازندران در امور اوقاف و خیریه استان قدردانی کرد و گفت: ایشان با روی باز و گشاده نسبت به مسئله وقف و واقفان با سازمان اوقاف همکاری کردند و تاکنون هیچ مسئولی تا این اندازه در بحث موقوفات تعامل و پیگیری نداشته است.

***

به گزارش آوای خزر، مصطفی رئیس اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه به بیان فعالیتهای این بخش پرداخت و گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در 9 رشته سال آینده به میزبانی مازندران برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در مازندران 1500 حافظ قرآن در سنین مختلف داریم و بیش از 5 هزار نفر نیز به صورت ثابت در امر مقدس حفظ قرآن تلاش میکنند تا حافظ کل قرآن شوند.

همچنین معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در سخنانی با اشاره به اینکه در بحث موقوفات با حساسیت بالایی به انجام نیات واقفان می پردازیم، خاطرنشان کرد: 211 هزار و 290 پرونده در موقوفات استان تاکنون ثبت الکترونیکی شدند.

نوروز رشیدی اظهار داشت: سند مالکیت 1030 وقف جدید در مازندران دریافت شده است که نسبت به سال گذشته، افزایش 30 درصدی داشته است.

انتهای پیام/ 1354
 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار