دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
رئیس سازمان اوقاف کشور
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: یکی از مهمترین عوامل توقف در مسیر انقلاب این است که مسئولین دچار زندگی اشرافی بشوند.
به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران؛حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور در مراسم سوگواره یاس نبوی در امامزاده سید حسین (ع ) پلت کله نشتارود تنکابن که به یاد جانفشانی های  120 شهید این منطقه با محوریت 42 شهید سادات و 5 شهید گمنام و 82 شهید این بخش برگزارشد با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه زهرا (س)  گفت:  سه چیز نزد آنحضرت در دنیا محبوب است:1- تلاوت قرآن 2- نگاه کردن به چهره ملکوتی پیامبر(ص) 3 - انفاق در راه خدا ، که  این حدیث راه سعادت بشریت می باشد.

وی سعادت دنیا و آخرت را تلاوت قرآن مجید دانست و افزود : قرآن نور است که خدا به واسطه پیامبر برما نازل کرده که از ظلمت و تاریکی دنیا نجات یابیم و برای رسیدن به این هدف باید با قرآن انس بیشتر بگیریم و خودمان و فرزندانمان را با قرآن بیمه کنیم.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه  یکی از خدمات بزرگ انقلاب اسلامی ،امام و مقام معظم رهبری ایجاد بستری مناسب در جهت  ترویج تلاوت و فهم قرآن در جامعه است افزود: بایستی تلاوت قرآن در خانه ها جدی تر گرفته شود.

وی با اشاره به دومین قسمت از حدیث حضرت زهرا (س) نگاه کردن به چهره ملکوتی پیامبر را تنها نگاه معمولی ندانستند افزود: نگاه باید با اطلاعت و احترام  باشد نه نگاهی که خیلی ها مثل ابوجهل و ابوسفیان تنها به ظاهر داشتند.

رئیس سازمان اوقاف کشور در تنکابن  با تاکید به اینکه ما باید به قرآن و اهل بیت تمسک بجوییم تا گمراه نشویم  افزود: راه سعادت، پیروی و اطاعت از هر دو امانت است و  حضرت  زهرا س یکی از مهمترین  اشخاص مشمول عترت، این امانت الاهی می باشند.

وی با بیان اینکه انفاق یعنی درراه خدا قدم برداریم  افزود: حضرت فاطمه  زهرا (س) انفاق مال ،انفاق جان و انفاق آبرو را داشتند.

حجت الاسلام محمدی  افزود: حضرت زهرا (س) با علم و آگاهی ،زندگی زاهدانه ای را اختیار کردند و درآمد حاصله از فدک را برای فقرا خرج می کردند که این روش زندگی بایستی مدنظر مسئولین باشد  که چه بسا که  مقام معظم رهبری در چند وقت پیش نسبت به این موضوع متذکر شدند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل  توقف در مسیر انقلاب این است که مسولین دچار زندگی اشرافی بشوند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور با اشاره به ارزش و جایگاه انفاق در راه خدا  تصریح کرد: انفاق مال و جان مال ارزشمند است و با این دو عمل در جامعه عزیز میشویم اما اگر آبرو را انفاق کنیم حتی نزد نزدیکان هم اعتبار نداریم و چه بسا سختترین انفاق ، انفاق آبروست که نماد این کار بزرگ حضرت زهرا (س) می باشد.

 رئیس سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) می توانست جایگاه خود را حفظ کند اما برای دفاع از ولایت و ماندگاری آن از همه چیز گذشتند.

حجت الاسلام محمدی به اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) مادر امت است و این شهدا از حضرت زهرا(س) یاد گرفته اند که بعد از نبوت مهمترین حق در جهان،  امامت و ولایت است و باید  این حق باقی بماند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) این حرکت بی نظیر را برای ولی زمان خویش انجام دادند و ما بایستی از این عمل بی نظیر درس بگیریم و ولی خویش را تنها نگذاریم.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار