دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران در جمع زوجین دانشجو:
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران در جمع زوجین دانشجو گفت: بهترین و فرهیخته ترین دانشجویان را در این دانشگاه داریم و نمرات دانشجویان آن نیز واقعی و حلال است.
اسدالله دیوسالار شامگاه امروز در جمع زوجین دانشجوی مراکز پیام نور ساری اظهار داشت: شما دانشجویان فرهنگ ازدواج سالم، همراه با صداقت و بدون حاشیه را پذیرفتید تا بقای خانواده و تکامل بشریت را رقم بزنید و نسلی را تحویل جامعه بدهید که در اعتلای اسلام و کشور موثر باشند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور مولود انقلاب است و از سال 67 با دو مرکز در ساری و بهشهر آغاز بکار کرد و اکنون 18 واحد دانشگاهی با بیش از 20 هزار دانشجو داریم که 13 هزار نفر آن دختر و بقیه پسر هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: دانشگاه پیام نور بلحاظ کیفیت آموزشی براساس اعلام پایگاه استنادی دانشگاههای جهان اسلام؛ بهترین و فرهیخته ترین دانشجویان را دارد و نمرات دانشجویان آن نیز واقعی و حلال است.

این مسئول بیان کرد: چشم ایران و فردای ایران به شما است تا فرزندان پاک و مقدس را تحویل جامعه دهید و یقین داشته باشید با تمسکی که به ائمه اطهار ع دارید خوشبخت می شوید و و انشاالله مسیر واقعی زندگی را پیدا کرده و موفق و موید خواهید بود.

دیوسالار از اعزام 108 زوج دانشجو از دانشگاههای زیر پوشش دانشگاه پیام نور مازندران خبر داد که از زمان عقد آنها کمتر از یکسال گذشته است. 

***
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران نیز در این مراسم گفت: تا سال 89 دانشجویانی تحت الطاف مقام معظم رهبری برای آغاز زندگی هدایایی دریافت می کردند اما از آن سال به بعد جریان دانشجویی تغییر یافت؛ علاوه بر کمکهای مادی، کارگاههای زیادی برای دانشجویانی که قصد ازدواج دارند برگزار می شود.

حجت الاسلام احمد اسلامی بیان کرد: اگر شناخت کافی از زوجها نسبت به یکدیگر صورت بگیرد، مودت(دوست داشتن شدید همراه با اطاعت) و رحمت بین آنها ایجاد می شود.

وی افزود: دانشجویان به مدت سه روز در جوار بارگاه مقدس امام رضا ع حضور دارند، آموزش مهارت لازم در زوجیت، عوامل موفقیت در ازدواج، بحث نگاه و جذابیتها و ... را نیز در ابن سفر خواهیم داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه بیش از 4 میلیون دانشجو در کشور در سن ازدواج قرار دارند، بیان کرد: از سال 89 تاکنون 
300 هزار دانشجو به مشهد مقدس اعزام شدند که بیش از یکهزار نفر از آنها از پیام نور مازندران بودند و در بین آنها 50 نفر نیز عضو هیات علمی بوده اند.

این مسئول گفت: براساس آمار، ازدواج کمتر از 4 درصد زوجهایی که در دوره های آموزش زوجین در مشهد شرکت می کنند، به طلاق می انجامد.

به گزارش آوای خزر، در بیست و یکمین جشن دانشجویی که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور تدارک دیده شده است، 108 زوج دانشجو از 18 مرکز پیام نور مازندران به مشهد مقدس اعزام می شوند که پشتیبانی 63 زوج را این دانشگاه برعهده گرفته است.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار