دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران اعلام کرد:
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز در این استان خبر داد.
مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار داشت : به منظور حمایت از حقوق مصرف کننده و حفظ سلامت شهروندان و ارائه کالای با کیفیت و استاندارد همچنین تعادل در بازار و تثبیت قیمت ها طرح نظارتی نوروز در دو مرحله در مازندران اجرا میشود.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و فرار رسیدن سال جدید و نظر به افزایش تقاضای عمومی مردم برای خرید برخی کالاها و خدمات همچنین انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی مسافران نوروزی ، طرح نظارتی تعزیرات حکومتی مازندران آغاز شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از این سازمان به عنوان یک عنصر پشتیبان قانونی نام برد و تصریح کرد : تعزیرات حکومتی همگام و همسو با سایر دستگاههای نظارتی و مجری طرح به منظور حمایت از حقوق مصرف کننده حفظ سلامت شهروندان ، ارائه کالای با کیفیت و استاندارد ، تعادل وتثبیت قیمت ها در راستای اجرای بهینه طرح های نظارتی ایام نوروز اقدام به تشکیل دو شعبه برای رسیدگی به تخلفات صنفی و غیر صنفی در مرکز استان کرده است.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان های تابعه شعب رسیدگی کننده دائر می باشد ، بیان کرد : محدوده زمانی نظارتی طرح ایام نوروز در دو مرحله آغاز میشود . مرحله اول طرح از 15 اسفند لغایت 29 اسفند امسال و مرحله دوم طرح نظارتی نوروز از یکم فروردین الی 15 فروردین 1397 با بیان اینکه در مرکز استان یک شعبه ثابت و یک شعبه سیار داریم ، گفت اولویت رسیدگی پرونده ها در طول طرح ایام نوروز آن دسته از کالاهایی است که در سبد خانوار اهمیت بیشتری دارند

عباسی با اشاره به اینکه با خاطیان برخورد جدی صورت می گیرد ، ابراز کرد : نظارت بر قیمت های میوه ، تره بار ، شیرینی ، آجیل ، خشکبار ، فرآورده های لبنی ، کیف وکفش ، مواد پروتئینی ، حمل ونقل ، بازدید از نمایشگاههای فروش بهاره جایگاه های سوخت با جدیت و اهتمام بیشتری انجام خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه از سوی ستاد تنظیم بازار استان و ستاد خدمات اجرایی سفر نیز بازدید و نظارت در دستور کار قرار دارد گفت: گشت های مشترک از اول اسفند قبل از اجرای طرح نظارتی نوروز در مرکز استان فعال شد این مهم در راستای اثر گذاری سریع و پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی قوت گرفت.

انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار