دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اعلام کرد
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با انتقاد از نظارتهای اندک در حوزه منابع طبیعی گفت: 50 درصد ضریب حفاظت از جنگلها، رها شده است و از اینرو بطور مثال؛ حداقل 50 هزار هکتار بیابان زایی و حدود ٧٠ تا ٨٠ هزار متر مكعب قاچاق چوب را بطور سالانه در کشور داریم.
قاچاق سالانه حدود 70 تا  80 هزار مترمکعب چوب در کشور/ رها بودن 50 درصد نظارتها در حوزه جنگلها/ اعتبار ارتقای حفاظت از جنگلها؛ صفر!

به گزارش آوای خزر، علی محمد شاعری امشب در برنامه تلویزیونی تیتر امشب شبکه خبر با موضوع تخریب جنگلها و پیامدها اظهار داشت: در 50 سال اخیر حدود 6 میلیون هکتار کاهش سطح جنگلهای کشور را داشتیم و آماری که مورد اتفاق همگان است، بین 4 تا 6 میلیون هکتار جنگل را در این مدت از دست دادیم.

وی افزود: تخریب فیزیکی در شمال کند شده اما در زاگرس بیشتر شده است، در مناطقی چون خلیج عمانی و حرا حفاظت مناسب است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: حداقل 50 هزار هکتار بیابان زایی در سال داریم و این به دلیل کاهش جنگلها، کاهش سفره های آب زیرزمینی و از بین رفتن ویژگی اسفنجی خاک است، سالی دو میلیون مترمکعب در جنگلهای شمال در دهه 70 نشانه گذاری می شد!

شاعری با بیان اینکه گفته می شود سالانه حدود 5 تا 6 هزار مترمکعب کشفیات قاچاق چوب داریم، تصریح کرد: طبق آمارهایی که دارم سالانه حدود ٧٠ تا ٨٠ هزار متر مكعب قاچاق چوب در کشور صورت می گیرد.

وی ادامه داد: 50 درصد ضریب حفاظت از جنگلها رها است؛ در دنیا هر مامور جنگلبانی هزار تا دو هزار هکتار را مراقبت می کند اما این میزان، در ایران دهها برابر است.

شاعری، ضعف در نظارت را علت آتش سوزی در جنگلها دانست و گفت: وقتی هواشناسی اعلام می کند که دمای هوا افزایش می یابد، سازمان جنگلها باید تمام امکانات خود را بسیج کند. 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان کرد: اگر تنفس جنگل را مانند سایر احکام اجرا می کردیم و ردیف مستقلی را که برای سال 96 قرار بود ببینیم را می دیدیم وضعیت بهتری داشتیم، اما حتی دولت در لایحه 97 این اعتبارات را لحاظ نکرد.

این مسئول ادامه داد: برای طرح تنفس جنگلها، مبارزه با جنگل خواری و افزایش 10 درصدی اعتبار در این حوزه صورت نگرفت حتی اعتبار برای ارتقای حفاظت جنگل صفر پیش بینی شد، هرچتد مجلس به تکلیف خود در ماده 38 عمل کرده است اما چیزی در لایحه ندیدیم.

وی اظهار داشت: 41 درصد اعتبارات تملک دارایی سازمان جنگلها از بین رفته است، گفته می شود محیط زیست و آب دو معضل اصلی زیست محیطی در کشور هستند اما در اعتبارات آن، 50 درصد کاهش داشتیم.

شاعری با تاکید بر اینکه طرح تنفس جنگل تازه شروع شده است و ادامه خواهد یافت، افزود: در سل نخست طرح تنفس جنگلها هستیم، این طرح نقاط قوت و ضعف دارد و در برخی موارد، سازمان جنگلها به ابعاد طرح توجه نکرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره موارد خاص در برداشت از جنگل تصریح کرد: برای هر طرح عمرانی مثل سد، اتوبان و جاده، در صورتی که ارزیابی داشته و محیط زیست آن را تایید کند تحت شرایط خاص اجازه برداشت داده می شود، درختان شکسته و آنهایی که بهداشت جنگل را به خطر می اندازند نیز برداشت می شوند اما در غیر این موارد، اجازه برداشت صادر نمی شود.

وی در پایان بر افزایش نظارتها تاکید و ابراز امیدواری کرد که وزارت محیط زیست و منابع طبیعی تاسیس شود تا اختیارات و اختصاص اعتبارات مستقل در این دو حوزه، به سود مسائل مهم زیست محیطی باشد.

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار