دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
گزارش/
جلسه شورای اداری اسفندماه استان مازندران به رباست استاندار مازندران همراه با بیان گزارش عملکرد برخی از دستگاههای اجرایی و توصیه هایی برای سال جدید، برگزار شد.
چکیده ای از چهاردهمین جلسه شورای اداری مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، چهاردهمین جلسه شورای اداری استان مازندران عصر امروز برگزار و درباره مسائل مختلفی صحبت شد، استاندار مازندران نیز در سخنانی از مدیران خواست که روزهای پایانی سال 96 را با خانه تکانی اداری بگذرانند و در سال 97 نیز پروژه های نیمه تمام را تعیین تکلیف و در جهت رفع و رجوع درخواستهای ارباب رجوع و مطالبات آنها تلاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: در هفته گذشته به مناسبت روز شهدا، از 140 خانواده شهید این استان تقدیر شد.

سردار عبدالله ملکی افزود: 100 دانشجوی جوان استان مازندران به اردوهای جهادی در اندیکای استان خوزستان اعزام می شوند.

***
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف گفت: در سالجاری 348 مسجد با امر اعتکاف اختصاص داده شد که بیش از 28 هزار نفر در آن شرکت داشتند و بیشترین قشر از جوانان و نوجوانان بودند.

حجت الاسلام ناصر شکریان بیان کرد: 58 درصد شرکت کنندگان در اعتکاف سال 96 مجرد و 42 درصد متاهل بودند، همچنین ساری با 67 مسجد بیشترین آمار مساجد و بابل با 6 هزار و 321 هزار نفر، بیشترین معتکف را داشت.

 ***
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: در 10 سال اخیر میزان بارشها 10 تا 15 درصد و میزان آبدهی رودخانه ها تا 40 درصد کاهش داشتیم.

ابراهیم یخکشی اظهار داشت: در مجموع روند نزولی در منابع آب داریم و در سالجاری نیز در مجموع 7 درصد کاهش بارندگی در مازندران و در غرب استان تا 15 درصد کاهش بارش داشتیم.

وی بیان کرد: بلحاظ موقعیت تاریخی بدترین سال بهره برداری از سد شهید رجایی را در سالجاری داشتیم، در زیردست این سد شرایط مناسب آبی وجود ندارد و به همین نسبت، تمام مازندران متاثر از این شرایط آب است.

***
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان طلب ما از مشترکین مازندران(مرکز و شرق) شامل ادارات، کارخانجات، تجاریها، منازل مسکونی و کشاورزی است و از طرفی نیز به پیمانکاران اجرایی، فروشندگان و پرسنل شرکت، حدود ۶۰ میلیارد تومان بدهکاریم.

قاسم شهابی از ادارات و نهادها و سازمانهایی که به شرکت توزیع برق بدهی دارند خواست تا نسبت به پرداخت معوقات خود اقدام کنند.

وی افزود: دریافت مطالبات تنها بصورت نقدی نیست و اگر بصورت تهاتر و اسناد غیرنقدی هم باشد، مورد قبول قرار می گیرد.
***

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - حوزه ساری نیز گفت: حدود 250 هکتار طرح جنگلکاری را امسال در مازندران داشتیم.

ستار بابایی گفت: یک میلیون و 400 هزار اصله نهال در این حوزه و 800 هزار اصله نهال نیز در غرب استان کاشته شده است.

***
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری مازندران اظهار داشت: برنامه های خوبی را در هفته زن داشتیم و از بانوان نمونه استان تجلیل شد.

سمیه طوسی اظهار داشت: سند راهبردی زنان و خانواده استان مازندران نیز تدوین می شود و براساس آن برنامه های خوبی را در جهت توانمندی و سلامت جامعه زنان بکار خواهیم گرفت.

به گزارش آوای خزر، در این جلسه از زحمات ادارات کل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر تجلیل شد، همچنین سید یونس حسینی عالمی بعنوان دادستان و احمد حسین زادگان بعنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران معرفی شدند.
تصاویر جلسه:
برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگتر روی آنها کلیک کنید.

انتهای پیام/1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار