دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
رئیس شبکه بهداشت نکا اعلام کرد
رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: دو بیمارستان بوعلی و امام حسین(ع) نکا، اورژانس 115، درمانگاه‌ها، رادیولوژی، دیالیز، آزمایشگاه و سایر مراکز مرتبط با حوزه سلامت در نکا، در ایام نوروز فعال هستند.

آمادگی کامل بیمارستان‌ها، اورژانس 115 و درمانگاه‌های نکا جهت خدمات‌رسانی در نوروز 97

علیرضا خانجانی امروز در گقتگو با خبرنگار آوای خزر در نکا، ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: شهر نکا در مسیر زائران مرقد امام رضا(ع) قرار دارد و باتوجه به اینکه فعالیت مراکز درمانی بخش خصوصی در ایام نوروز کمتر می‌شود، لذا فشار بر مراکز دولتی بیشتر شده و به همین منظور جلسات متعددی را با دستگاههای مرتبط برگزار کردیم تا آمادگی کافی برای پذیرش بیماران وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به تقسیم‌بندی مازندران به چند بلوک و قرار گرفتن نکا در کنار بهشهر و گلوگاه در بلوک شرق، جلسه ای در بیمارستان امام بهشهر برای تقسیم بندی امکانات و تخصص‌ها برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: در این شهرستان علاوه بر بیمارستان امام حسین(ع)، بیمارستان بوعلی متعلق به سازمان تامین اجتماعی نیز فعال است که مجموعاً با 100 تخت و بخشهای داخلی، جراحی، اطفال، زنان،icu و ccu و بخش دیالیز آماده خدمت‌رسانی هستند.

این مسئول اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و پزشکان متخصص آنکال و متخصصین طب اورژانس،خدمات باکیفیتی در ایام نوروز ارائه شود.

خانجانی با بیان اینکه در ایام عید تغییر بیماران را داریم به این صورت که تعداد بیماران بستری کم شده و بیماران سرپایی بیشتر می شوند، تصریح کرد: به همین دلیل دو سوم امکانات را در اورژانس بیمارستانها مستقر می کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، طی 3 ماه اخیر پزشک متخصص اورژانس در بیمارستان امام حسین(ع) مستقر شده است، همچنین بخش دیالیز بیمارستان آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به بیماران دیالیزی بومی و مهمان را دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا افزود: با توجه به پیک بیمار در ایام نوروز، از بخش خصوصی نیز کمک گرفتیم، آزمایشگاه، دندانپزشکی و رادیولوژی کشیک فعال هستند.

این مسئول بیان کرد: در بحث تامین دارو علاوه بر داروخانه شبانه‌روزی یک داروخانه دیگر نیز به صورت کمکی فعال است. دو درمانگاه خاتم الانبیاء(ع) و نیمه شعبان نیز در ایام نوروز با تعرفه دولتی به صورت شبانه روزی بیماران را ویزیت می کنند.

خانجانی گفت: تمهیداتی برای بیماران هموفیلی اندیشیده شده و مشکلی بابت فاکتورهای انعقادی نداریم.

عضو کارگروه سلامت نکا اظهار داشت: باتوجه به مسافرت پزشکان متخصص صحبت‌های اولیه با رئیس بیمارستان امام حسین(ع) انجام شده تا برای ویزیت بیماران توسط پزشکان متخصص آنکال در درمانگاه تخصصی برنامه‌ریزی کنند.

خانجانی ادامه داد: در بحث اورژانس نیز با 8 دستگاه آمبولانس مجهز و 4 پایگاه شهری و روستایی و 3 پایگاه بخش هزارجریب آمادگی کامل داریم.

وی با بیان اینکه دو چادر سلامت در ورودی شهر و دیگری در کنار پایگاه اورژانس زرندین برپا شده است، گفت: دانشجویان پرستاری در کنار عوامل اورژانس علاوه بر اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی، یکسری از اقدامات اولیه پزشکی مثل اندازه گیری فشارخون ... را انجام می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا اظهار داشت: بنرهایی در ورودی ها و همچنین پارک ها و تفرجگاهها نصب و آدرس مراکز بهداشتی و درمانی کشیک را اطلاع‌رسانی کردیم.

دبیر کارگروه سلامت و امنتیت غذایی نکا بیان کرد: همکاران بهداشت محیط در قالب گشتهای ضربت بازرسی با لباس فرم و خودروهای مشخص با کشیک صبح و ظهر و شب بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه و عرضه موادغذایی، بازارچه ها و بازار روزها را در دستور کار دارند، اما در کنار این نظارتها باید فرهنگ سلامت مردم را افزایش دهیم تا مردم به جایی برسند که آندسته از مواد غذایی را که به صورت غیر بهداشتی تهیه و عرضه می شوند را خریداری نکنند.

خانجانی ادامه داد: از مراکز اقامتی و اسکان فرهنگیان در مدارس هم بازدیدهای اولیه انجام و تذکرات لازم برای برطرف کردن نقایص داده شد که البته این بازدیدها در طول تعطیلات نیز صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: واحد بیماری ها خصوصا واحد هاری و واکسیناسیون، واحد بهداشت خانواده برای پیگیری وضعیت مادران باردار به صورت کشیک حضور دارند، دو مرکز ابچین و استخرپشت در منطقه هزارجریب بعنوان مراکز بیتوته در نظر گرفته شد که یک نفر پزشک به همراه پرستار، دارویار و راننده آمبولانس مقیم هستند.

وی بیان کرد: در داخل شهر نیز مرکز قدیمی نکا یک بعنوان مرکز بیتوته فعال است تا برای بیماران بیمه روستایی مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/ 1000

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار