دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت 3 میلیون و ۱۵۸ هزار و ۹۱۴ نفر شب از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران خبر داد و گفت: در مجموع ‌هزار و ۷۳۶ از واحدهای اقامتی، پذیرایی، صنوف مختلف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز حمل و نقل و غیره بازدید نظارتی انجام شده است.

به گزارش سایت آوای خزر، بهروز کشاورز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد خدمات سفر از اقامت 3 میلیون و ۱۵۸ هزار و ۹۱۴ نفر شب از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران  خبر داد و گفت: در مجموع ‌هزار و ۷۳۶ از واحدهای اقامتی، پذیرایی، صنوف مختلف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز حمل و نقل و غیره بازدید نظارتی انجام شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: 41 مورد تذکر و اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری، اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و صنوف مختلف عرضه مواد غذایی داده شد.

کشاورزبا اشاره به کمیته بهداشت و درمان و محیط زیست از کشف و معدوم کردن سه هزار و ۵۶۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد خبر و اظهارداشت: ۷۴۷ نفر در اثر تصادف‌های شهری و جاده‌ای مصدوم و طبق اعلام پزشکی قانونی تا کنون ۱۴ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

وی تعداد فوت‌شدگان ناشی از تصادف و تروما در بیمارستان‌ها را ۱۰ نفر اعلام کرد.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تعداد گشت‌های انتظامی، راهور، پلیس راه و همیباران پلیس را شش هزار و ۱۴۵ مورد اعلام کرد.

کشاورز با اشاره به ۱۱۱ مأموریت انجام شده‌ هلال احمر، تصریح کرد: ۵۲۸ مصدوم امدادرسانی ، ۳۸ مصدوم حوادث جاده‌ای به مراکز درمانی منتقل و 9 مصدوم حوادث جاده‌ای به صورت سرپایی درمان شدند.

وی تعداد بازدید نظارت انجام شده از تمامی صنوف را 2 هزار و ۷۴۶ مورد اعلام و اذعان داشت: از 27 اسفند تاکنون ۲۷۷ تن پرتقال، ۴۳۱ تن سیب، ۲۴ تن گوشت قرمز و ۴۱ تن گوشت سفید توزیع شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تعداد واحدهای متخلف را ۲۲۲ واحد اعلام کرد و افزود: ۱۳۳ گزارش مردمی و رسیدگی به ۱۱۸ مورد آن تاکنون دریافت شد.

ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها