دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴
مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نکا:
مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه از هارت و هورت‌ها نترسید و مسائل سیاسی را کنار بگذارید، گفت: باید با هم رفیق باشیم، یک جاهایی لشکری داریم و یک جاهایی کشوری؛ ارتش سپاه، بسیج و دولت همه ید واحده هستیم.
«از هارت و هورت‌ها نترسید»/ باید با هم رفیق باشیم/ ارتش سپاه و دولت همه ید واحده هستیم

به گزارش آوای خزر از نکا، سردار مرتضی قربانی یک‌شنبه شب در یادواره سرداران و 450 شهید شهرستان نکا که با محوریت سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی قائم مقام لشگر ویژه 25 کربلا در مصلای نکا برگزار شد، اظهار داشت: شهید طوسی با طرحها و برنامه‌ها، با کنترل ستون‌ها و جابجایی ادوات و تجهیزات و ... در جبهه جنگ، کاری کرد که همه جاسوسها و دیده‌بانهای دشمن را کور کردیم و لشگر 25 کربلا به موفقیت رسید.

وی با بیان اینکه باید از شهدا و رزمنده‌ها درس بگیریم، افزود: ما تابع ولایت فقیه هستیم؛ دیروز امام خمینی و امروز امام خامنه ای است که باید گوش به فرمان باشیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در سال نو که رهبر فرمودند تولید داخلی و کالای داخلی؛ از یک سوزن تا یک ماشین را باید خودمان تولید کنیم، بر ما فرض است که تولید داخلی را راه بیندازیم و از کالای تولید داخل استفاده کنیم.

سردار قربانی اظهار داشت: اگر در جبهه نظامی توانستیم موفق شویم؛ جبهه اقتصادی بسیار معظم و محترم بوده و از جبهه نظامی سخت‌تر است، همه باید مجهز باشیم و تحت فرمان امام خامنه ای ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی با اشاره به حضو استاندار مازندران، معاون استاندار و فرماندهان جنگ در یادواره شهدای نکا بیان کرد: آقای اسلامی استاندار مازندران، یک نعمتی است، ایشان در چند ماه گذشته اقدامات مؤثری در استان داشته است.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه راه عزت و سعادت را شهید طوسی‌ها برای ما ترسیم کردند و این راه را باید ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران دارای توانمندی نظامی و موشکی بالایی است و اگر یک شب فرمانده کل قوا دستور بدهد؛  عربستان و ریاض و عربهای دور و بر آن، همه را با خاک یکسان می‌کنیم.

سردار قربانی با اشاره به منطق ولی فقیه و مرجعیت دینی در برابر دشمنان، یادآور شد: امام خمینی فرمود: «ما متجاوز نبوده و نیستم لیکن اگر کسی تجاوز کند دهانش را خرد می کنیم».

وی در پایان با بیان اینکه اگر وحدت و برادری نبود نمی‌توانستیم در جبهه جنگ موفق باشیم، اظهار داشت: از هارت و هورت‌ها نترسید، باید با هم رفیق باشیم، مسائل سیاسی را کنار بگذارید؛ یک جاهایی لشکری داریم و یک جاهایی کشوری؛ ارتش، سپاه، بسیج و دولت همه ید واحده هستیم. اکنون برای موفقیت در جبهه اقتصاد باید در صحنه کار حاضر بشویم و به فرمان ولی فقیه راه شهدا را ادامه بدهیم.

به گزارش آوای خزر، سردار مرتضی قربانی روز یکشنبه در نشست مشترک فرماندهان دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدای مازندران حضور یافت.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: