دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
گزارش آوای خزر از نخستین جلسه شورای ورزش همگانی مازندران/
نخستین جلسه شورای توسعه ورزش همگانی مازندران در سال 97، امروز کلید خورد و در این نشست مطالب مختلفی عنوان شد؛ از رشته‌های پُرطرفدار ورزشی و پُرمدال‌آورترین رشته‌ها تا ضرورت ایجاد پارک بانوان در تمامی شهرستانها و مدارسی بدون حیاط برای ورزش دانش‌آموزان.
از پُرطرفدارترین رشته‌های ورزشی تا مدارسی بدون حیاط در مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، نخستین جلسه شورای توسعه ورزش همگانی مازندران عصر امروز به ریاست احمد حسین‌زادگان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در سالن شماره 2 استانداری برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: 51 هیأت ورزشی در استان و 799 هیأت در سطح شهرستانها داریم که ساری، بابل و قائمشهر دارای بیشترین تعداد ورزشکار سازمان یافته و فوتبال، همگانی و ژیمناستیک نیز پُرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در استان هستند.

حبیب حسین‌زادگان بیان کرد: ورزشکاران مازندرانی در سال گذشته 490 مدال رنگارنگ دریافت کردند که 18 درصد آن را بانوان و 82 درصد را آقایان به دست آوردند.

وی درباره تعداد داوران و مربیان ورزشی مازندران گفت: 11 هزار و 196 مربی(35 درصد زن و 65 درصد مرد) و 7 هزار و 735 داور(32 درصد زن و 68 درصد مرد) در استان داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اظهار کرد: 152 هزار و 310 ورزشکار سازمان‌یافته در استان فعالیت دارند که 36 درصد زن و بقیه مرد هستند.

* کشتی همچنان در صدر رشته‌های پُرمدال مازندران

این مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته 743 ورزشکار مازندرانی به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند، افزود: 338 ورزشکار استان عضو تیم ملی هستند.

وی بیان کرد: بیشترین مدال‌آوران به‌ترتیب در رشته‌های کشتی، کاراته و تکواندو بودند.

* ورود تشکلهای مردم‌نهاد به حوزه ورزشهای همگانی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران اظهار داشت: برای تحقق اهداف در بخش ورزش همگانی نیاز به همت و تلاش جمعی داریم تا ابتدا موج اشتیاق مردمی را در این زمینه ایجاد شود.

عیسی قاسمی طوسی افزود: لازم است تا سازمان‌های مردم نهاد را از طریق خانه تشکلها برای توجه به ورزش‌های همگانی فعال کنیم و برای اینکه بتوانیم خروجی خوبی داشته باشیم باید سند نشاط اجتماعی را نهایی کنیم.

* واگذاری سالنهای ورزشی روستاها به دهیاریها و شوراها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: برگزاری آیینهای بومی محلی یکی از راههای ایجاد نشاط و شادابی در روستاها است ضمن اینکه برنامه پیاده روی در طول سال در برخی روستاها به مناسبتهای مختلف انجام می شود.

حسن اصغریان رستمی گفت: المپیاد ورزش روستایی در مازندران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح روستاها سالنهای ورزشی داریم، درخواست کرد که این سالنها به دهیاران و شوراها واگذار شود.

* مدارسی بدون حیاط، دانش‌آموزانی محبوس!

معاون تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه 56 فعالیت ورزشی در آموزش و پرورش تعریف شده است، افزود: 20 پروژه نیمه تمام ورزشی در آموزش و پرورش استان داریم و اگر این پروژه‌ها به سرانجام برسند می توانیم برنامه های بهتری در حوزه ورزش دانش آموزی داشته باشیم.

ساداتی با بیان اینکه با توجه به مقوله شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی،90 درصد دانش‌آموزان فضایی برای حرکت ندارند، تصریح کرد: تنها فضای موجود برای آنها حیاط مدرسه است، این در حالی است که برخی از مدارس حتی حیاط هم ندارند و گویی دانش‌آموزان در آن محبوس هستند!

* احداث پارک بانوان در تمامی شهرستانها

مدیر حوزه معاونت ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه بیش از 1700 برنامه ورزشی بانوان را در یک‌سال گذشته در استان برگزار کردیم، افزود: اما در حوزه ورزش همگانی باید بیشتر کار شود و ابتدا باید از سطح محلات آغاز کنیم، در این راه نیازمند برنامه توسط صدا و سیما هستیم.

مریم فرج‌پور با تأکید بر اینکه هر شهرستان باید دارای یک پارک بانوان باشد، تصریح کرد: این به این علت است که بانوان نمی‌توانند به‌دلیل مسئله عفاف و حجاب در برخی رشته‌های ورزشی به‌راحتی در پارکها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه 38 طرح از سوی فدراسیون ورزشهای همگانی برای ورزش بانوان داریم، افزود: یکی از آنها طرح سالنهای تخصصی برای بانوان است و باید تدابیری برای آن در استان اندیشیده شود.

مدیر حوزه معاونت ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران گفت: ورزش خانوادگی، همیار ورزش در مدارس، نواختن زنگ ورزش عصرگاهی در صدا و سیما و ورزش بازار ازجمله طرح‌هایی است که میتواند به کمک سلامت زنان در بخش ورزشی حائز اهمیت باشد.

* دریغ از تحقق یک‌درصد بودجه ورزشی

عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: 51 هیات ورزشی در استان داریم که هر کدام سالانه فعالیتهای خاص خود را دارند، در بخش اداری نیز فعالیت ورزشی انجام می شود اما کمتر از طریق رسانه ها به آن پرداخته شده است.

مرتضی دوستی بیان کرد: بودجه های ورزشی اختصاص پیدا می کند اما تعلق نمی گیرد، در برخی موارد حتی خبری از تحقق یک درصد اعتبارات نیست.

به گزارش آوای خزر، در این نشست مقرر شد که جلسات شورای توسعه ورزش همگانی مازندران ماهی یکبار برگزار و مدیران عضو نشست، عملکردهای ماه گذشته و برنامه های جدید خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها