دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
در نشست بانوان کارآفرین با استاندار مازندران عنوان شد
متنی که در نشست بانوان فعال اقتصادی مازندران فرصت قرائت نیافت مربوط به یک مؤسسه فرهنگی با محتوای همیاری است که دادستان مرکز استان دستور پلمپ آن را داده است.
اندر حکایت یک مؤسسه فرهنگی که پلمپ می‌شود!

 به گزارش آوای خزر از ساری، مجری یکی از مؤسسات فرهنگی و همیاری مازندران با مرکزیت ساری که چندی پیش براساس دستور دادستانی حکم پلمپ برای آن صادر شده است امروز در نشست بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین مازندران با استاندار، مترصد قرائت متنی در همین خصوص شد که فرصتی به او داده نشد و این نوشته کتباً به حضور استاندار رسید.

متن مطالب ارائه شده که توسط زهرا بشیری مجری طرح ملی و فرهنگی مجمع همیاری در این نشست فرصت قرائت نیافت، به این شرح است: 

با نام و یاد خدا آغاز می‌کنم، خدایی که همواره سپاسگزارش بوده‌ام، خدایی که به من قدرت اندیشیدن و خلاقیت را عطا نمود تا با آن بتوانم عشقی که در من نسبت به هم‌نوعان و به‌ویژه هم‌وطنان عزیزم وجود دارد را تبدیل به خدمت و فرصت برای آنان نمایم و با ارائه طرحی نوین و مبتکرانه، گامی مؤثر در توسعه فرهنگی و اشتغالزایی بردارم.

عرض سلام و درود محضر استاندار محترم و توانمند مازندران، جناب آقای اسلامی، معاونین و مدیران محترم و همچنین ارادت خاضعانه محضر کارآفرینان محترم که جهادگران راه اندیشه این کشورند.
بنده بشیری هستم از مؤسسه همیاری آیندگان، مؤسسه‌ای که مجری طرح ملی و فرهنگی مجمع همیاری می‌باشد.

طرحی، فرهنگی آموزشی، بدون اتکای مالی به دولت، با نیازسنجی اقتصادی و به‌کارگیری مشوق‌ها و شیوه‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد جهت جذب افراد به سمت فعالیت‌های فرهنگی.
می‌توانم به جرئت بگویم همیاری آیندگان یکی از مؤسسات برتر فرهنگی آموزشی در استان و کشور می‌باشد. مؤسسه‌ای که توانسته پله‌های ترقی و راه‌های پیموده نشده‌ای که آرزوی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات است را در طی ده سال همت و تلاش بی وقفه طی نماید...

مؤسسه‌ای که دارای تیمی نخبه و خستگی‌ناپذیر بوده و با ارائه طرح مبتکرانه و خلاقانه مجمع همیاری، فعالیت خویش را از سال ۱۳۸۷ در شهرستان ساری آغاز و با توجه به استقبال هم‌استانی‌های عزیز بلافاصله فعالیت خویش را در سطح استان گسترده نمود و در سال ۱۳۹۵ با حمایت مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، جناب آقای جاودانی و همچنین پیگیری‌های جناب آقای زارع، معاون محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، جهت ملی شدن، پرونده این مؤسسه به وزارت ارشاد ارسال گردید و پس از طی جلسات موفقیت آمیز کارشناسی، در فروردین سال ۱۳۹۶ این طرح از سوی وزارت ارشاد ملی اعلام شد.

 این مؤسسه هم‌اکنون دارای ۳۷ دفتر کارگزاری، شش هزار عضو ثابت در مازندران می‌باشد و خدا را شاکریم که یک فکر و ایده خلاقانه توانست برای ۷۰ نفر در مازندران شغل ایجاد نماید.
اما ارائه‌ی یک تفکر جدید و شروع فعالیت از شهرستان تا سطح ملی و اخذ صدها تقدیرنامه و شرکت در جشنواره‌ها، تنها افتخارات این مؤسسه نیست، مؤسسه همیاری آیندگان در سال ۲۰۱۷ موفق به شکستن سدهای ورود به عرصه‌ی بین‌المللی شد. بله، موسسه همیاری آیندگان در سال ۲۰۱۷ در دنیا به عنوان یکی از صد مرکز فرهنگی منتخب سازمان ملل متحد معرفی شد و تحت پوشش بورس کامل، برای گذراندن CrossCultural Programme، نماینده این مؤسسه به سازمان ایفا در کشور آلمان اعزام شد و با توجه به عملکرد بسیار خوب، مجدداً نماینده مؤسسه در سال ۲۰۱۸ نیز به آلمان اعزام خواهد شد… همچنین اتفاق بسیار فرخنده‌ای که حدود ۱۰ روز قبل برای این مؤسسه رقم خورد: مؤسسه همیاری آیندگان از سوی نهاد ریاست جمهوری به‌عنوان مؤسسه خلاق فرهنگی شناخته و معرفی شد.

جناب آقای اسلامی، استاندار توانمند مازندران، حقیقتا برایم مقدور نیست در چند سطر برای‌تان از سوابق این مؤسسه از شهرستان تا سطح بین‌المللی و ثبت جهانی این طرح بگویم، چرا که ما برای رسیدن به این نقطه ده سال جنگیدیم.. مبارزه کردیم و چه بسا تهمت‌ها شنیدیم، ولی ما دلمان در گرو این طرح بود، ایمان داشتیم به اثرات شگرفی که این طرح در توسعه فرهنگی و همچنین ایجاد اشتغال برای صدها جوان ایرانی داشته و خواهد داشت… و این ایمان و عشق به کارمان باعث شد تا بتوانیم فاتح قله‌های موفقیت باشیم و امروز با سربلندی در محضر شما حضور پیدا کنیم.

بنده بخشی از نظرات، انتقادها و خواسته‌های خویش را طی نامه‌ای تقدیم حضور می‌کنم اما دوست دارم بزرگترین مشکلم را که هنوز هم با این مشکل روبرو هستیم و شاید مشکل عزیزان کارآفرین دیگر نیز باشد، بیان کنم و این مشکل چیزی نیست جز "عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها و عدم احترام دستگاه‌ها به مجوزات صادر شده از سوی یکدیگر” . این موسسه دارای مجوز ملی از سوی وزارت ارشاد میباشد و مجوزات آن به اداره کل‌ها در سایر استان‌ها ارسال شده، آنگاه شاهد آن هستیم که نیروی انتظامی یا پلیس امنیت شهری، جلوی فعالیت ما را می‌گیرد و طی تماس با مؤسسه می‌فرمایند که به مدیر مؤسسه اطلاع دهید فردا در نیروی انتظامی این شهر حضور داشته باشند وگرنه دفتر شما بسته می‌شود. 

وقتی هم که به نیروی انتظامی مراجعه می‌کنیم می‌بینیم حکم پلمپ دفتر ما را از دادستان گرفته‌اند، وقتی که به دادستان محترم مراجعه می‌کنیم، می‌فرمایند شما مجوز ندارید، مجوزات را به دادستان وقت ارائه می‌دهیم می‌گویند پلیس امنیت تحقیق کرده مجوزات شما معتبر نیستند، جهت اخذ توضیحات به پلیس امنیت مراجعه می‌کنیم می‌فرمایند ارشاد به ما گفته مجوزات شما باطل است، به ارشاد مراجعه می‌کنیم می‌فرمایند چنین چیزی صحت ندارد، عملکرد شما بسیار خوب است و مجوزات شما دائما در حال تمدید است و اگر شما مشکل داشتید آنگاه مجوز شما تمدید نمی‌شد.

جناب آقای استاندار تنها با همین اتفاق، ۱۴ دفتر کارگزاری فعال بنده که ۲۵ نفر در آن مشغول بودند و بیش از ۵۰ متقاضی اخذ کارگزاری به‌دلیل رعب و وحشت ایجاد شده انصراف دادند. 
جناب آقای استاندار چگونه ممکن است مؤسسه‌ای ملی شده و این همه افتخارات کسب کند و مؤسسه خلاق از سوی نهاد ریاست جمهوری اعلام شود و آنگاه در پایین‌دست‌ها به راحتی و خودمختارانه این چنین عمل کنند.

جناب آقای استاندار، ما به خود و این طرح ایمان داریم که در صورت رفع این موانع می‌توانیم برای حداقل ۱۰۰۰ جوان بیکار در سطح کشور فرصت شغلی ایجاد نماییم، این یک توهم نیست، صحت این ادعا را در سوابق این مؤسسه جست‌وجو کنید.

این فقط یک نگاه حمایت‌گرانه از سوی شما را می‌طلبد. از شما نه حمایت مالی نه تسهیلاتی می‌خواهیم، لطفا نه فقط از این مؤسسه، بلکه از تمام مراکزی که با ظرفیت‌های فکری بالا و با نگرش هم‌افزایی علم و ثروت و پایه‌ریزی اقتصادی بر مبنای علم و دانش، نگاهی ویژه به توسعه فرهنگی، اقتصادی و اشتغالزایی دارند، حمایت نمایید.
 
از نیروی انتظامی، پلیس امنیت و مدیران ادارات کل بخواهید تا با نگاهی عمیق‌تر، دقیق‌تر و مسئولانه‌تر به این‌گونه شرکت‌ها و مراکز بنگرند. از شما میخواهیم تا طی نامه ای به دادستان محترم استان، از ایشان بخواهید از مراکز دارای مجوز که با نظارت دولتی در حال فعالیت هستند حمایت کرده تا فضای رشد و توسعه اقتصادی در کشور مهیا شود.

«توسعه صورت نخواهد گرفت مگر با اتحاد و همدلی تمامی مسئولین در قوای سه‌گانه، حمایت از کارآفرینان و مشارکت تمامی اقشار جامعه» 

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار