دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
یادداشت/ امیرحسین طاهریان
استاندار مازندران آستین های همت را بالا زد تا حضورش در مازندران حضوری خاص باشد، او حساسیت های غرب و شرق استان را به خوبی شناخت، سعی کرد تا راه حلی برای این موضوع پیدا کند،ضعف ها و پتانسیل های بالقوه مازندران را خوب شناسایی کرد این را از سخنرانی های او می توان فهمید.
سردار آستین همت را برای مردم بالا زدسردار آستین همت را برای مردم بالا زد

آوای خزر -  امیرحسین طاهریان: مدیرانی که در بین مردم حضور فیزیکی داشته باشند و از نزدیک درد و رنج آنان را مشاهده کنند در این چند سال شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نرسیده باشد لذا در دهه چهار انقلاب مدیریتی که از مردم در امورات مختلف بیشتر استفاده نماید و مشکلات و معضلات آنان را ییشتر رسیدگی کند یکی از حداقل انتظارات و مطالبه های یک جامعه مبتنی بر مردم سالاری است.

پذیرش استاندار غیربومی مطمئنا برای مردم هر استانی هزینه های بسیار سنگینی را در پی خواهد داشت و از این منظر که مازندران با داشتن مواهب خدادادی و استعدادهای خارق العاده نتواسته به جایگاه خود برسد همچنان در مسیر عقب گرد قرار خواهد گرفت.

اما روزی که محمد اسلامی دست در دست وزیر کشور برای معارفه وارد مازندران شد تا کلید استانداری مازندران را از ربیع فلاح تحویل بگیرد به هیچ وجه روز خاصی برای مردم مازندران نبود چرا که آنها در بین گزینه هایی که از بین خودشان شایسته این پست میدانستند ناگهان با آب پاکی دولت روی دستانشان از خیال درآمدند.

اسلامی از همان روز اول با جدیت در مراسم تودیع معارفه حاضر شد و نشان داد نسبت به مازندران و چهره های سیاسی آن بیگانه نیست.

اما اسلامی آستین های همت را بالا زد تا حضورش در مازندران حضوری خاص باشد، او حساسیت های غرب و شرق استان را به خوبی شناخت، سعی کرد تا راه حلی برای این موضوع پیدا کند،ضعف ها و پتانسیل های بالقوه مازندران را خوب شناسایی کرد این را از سخنرانی های او می توان فهمید.

در سخنرانی هایش به خوبی مشکلات مردم را بیان می کند و اعلام می کند برای حل این مشکل باید دست به کار شویم ، به طور مثال اسلامی در یکی از سخنرانی هایش از کارمندان ادارات خواست تا خوش برخوردی با مردم را در دستور کار قرار دهند و از اتلاف وقت و کار کردن با گوشی موبایل بپرهیزند، این یکی از مشکلات اصلی مردم است مخصوصا در مواجه با بانک های استان.

اسلامی روزی از ظرفیت مازندران در صنعت گردشگری می گوید و روزی ابراز نگرانی نسبت به وضعیت محیط زیست استان می کند، روزی هم در کنار عیسی کلانتری دیده می شود تا شاید راه نجاتی برای محیط زیست استان پیدا شود.

فشار بیرونی به استاندار یکی از موضوعاتی بود که اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی تلویحا و با لبخندی تلخ آن را تایید نمود.

از طرفی هم راهی جز اعلام نظرات و برنامه هایش ندارد، او سعی کرد با همان بازوان خسته قدیمی رو به جلو حرکت کند،رفته رفته تغییرات بیشتری نیز در استانداری به وجود آورد، از هر فرصتی برای اعلام راه های پیشرفت استان استفاده می کرد.

محمد اسلامی تلاش می کند تا چهره ی مازندران را تغییر دهد تا آنجا که پس از تشکیل دولت دوازدهم و انتصاب مهندس اسلامی بعنوان استاندار مازندران شاهد این بودیم مردم با توجه به اقدامات انجام شده توسط مدیریت ارشد استان اعتماد بیشتری به مدیران استانی پیدا نمودند و نوعی مردم محوری در نحوه برخورد و ارتباط بین مردم و مدیران شکل گرفته است که این خود حامل پیام های مثبت و نویدبخشی برای جامعه است.
 
... تا آنجا که طبق اخرین آمار وزارت کشور مهندس اسلامی استاندار مازندران در طی چهار ماه اخیر بیش از دو هزار نفر را از نزدیک ملاقات چهره به چهره داشته است که در نوع خودش قابل تامل است.

کاری کنیم بماند نه انکه خودمان بمانیم!

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار