دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
در گفت‌وگو با یک تولیدکننده نمونه می‌خوانید:
برای موفقیت در هر کاری نیاز به پشتکار است، هدف که مشخص باشد راه را گم نمی‌کنی، هر چه جلوتر می‌روی آبدیده‌تر می‌شوی، مهم نیست آغاز راه چه باشد مهم این است که مسیر را درست بروی، این مسیر می‌تواند از یک کارگاه نجاری مخروبه آغاز و به یک شرکت دانش بنیانِ «فولادماشین» منتهی شود.

از کارگاه نجاری تا شرکت « فولادماشین»

به گزارش آوای خزر به نقل از عصر خزر، شرکت فولاد ماشین نکا در حال حاضر یکی از تولید کنندگان اصلی لوله و پروفیل فولادی در کشور است که این محصول در خطوط انتقال نفت و آبرسانی، در ساخت سازه‌های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها به ‌همراه پروفیل‌های فولادی که در واقع مقاطع ساختمانی توخالی به حساب می‌آیند نقطه عطفی در صنعت ساخت و ساز محسوب می‌شوند. مجموعه فولاد ماشین نکا با داشتن 4 خط تولید قادر به تولید مقاطع سنگین سازه‌ای در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون است و در این راستا هم‌زمان با گسترش کاربرد این مقاطع در کشور در حال فعالیت بر روی سازه های مدولار، اتصالات مقاطع ساختمانی و صنعتی‌کردن فرآیند ساخت و تولید آنها است.

این شرکت دانش‌بنیان صنعتی با 22 سال سابقه، به مدیریت « مجید لطیفی» فعالیت دارد و در کیلومتر 5 جاده ی نکا- بهشهر، در فاز یک شهرک صنعتی شهید نظری نکا واقع است. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی صمیمی با این کارآفرین و مدیرعامل موفق مازندران است.

عصر خزر: بیشتر تولیدکنندگان و صنعتگران تقریباً آغاز مشابهی را برای موفقیت‌های خود بیان می کنند، می‌خواهیم بدانیم آن جرقه و اتفاقی که شما را وارد این مسیر کرده است، چه بود؟

دوران نوجوانی را با کار و تولید آغاز کردم، یعنی تمام دوران راهنمایی و دبیرستان را مشغول کار بودم، چون به پول آن نیاز داشتم و نان‌آور خانه بودم، کارم از یک کارگاه نجاری کوچک و مخروبه شروع شد؛ از جایی که روزهایی در آن بازی می‌کردم و بعد، آرام‌آرام همه‌چیز جدی شد.

زمان دانشجویی با وجود درس، کار هم می‌کردم، مدرک کارشناسیِ تربیت بدنی را از دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد را از تربیت معلم تهران اخذ کردم، در همین دوره به‌دلیل توانمندی‌هایی که داشتم مرا به عنوان عضو هیأت علمی استخدام کردند اما نپذیرفتم و از این بابت پشیمان هم نیستم.

عصر خزر: رشته تربیت بدنی و کار در صنعت! جالب است، چطور شد که وارد صنعت شدید، از فراز و نشیب‌هایی که پشت سر گذاشتید، بفرمایید.

البته قبل از دانشگاه، کار صنعتی انجام می‌دادم؛ نجاری، مکانیک، برق و الکترونیک. از سال 72 وارد حوزه صنعت شدم و مجوز یک واحد تولیدی را گرفتم، پس از دو سال و دوندگی‌ها و انرژی فراوانی که گذاشتم، با دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ 6 میلیون و چهارصد هزار تومان، با وجود تورم و شرایط بد اقتصادی، نا امید نشدم و کار را به‌صورت جدی آغاز کردم. از سال 74 تا 83 ساخت قطعات صنعتی، پمپ‌های توربینی مربوط به حفر چاه‌های عمیق و ماشین‌آلات صنعتی را در کارگاهی در دست داشتیم و از ابتدای سال 83 با احداث فاز اول کارخانه فولاد ماشین در شهرک صنعتی نکا، طراحی و ساخت خط تولید لوله‌های فولادی ابعاد بزرگ و سال 84 نیز فعالیت در زمینه سازه‌های فلزی را آغاز کردیم.

در سال 86 خط تولید لوله‌های فولادی شروع بکار کرد و تا سال 90 ادامه داشت، از سال 90، خط جدید و منحصربه ‍فردی در قالب خط تولید پروفیل‌های سنگین که در زمینه ساخت سازه‌ها کاربرد دارند، پس از طراحی و ساخت، راه‌اندازی شد. از سال91 تاکنون این محصول را تولید می‌کنیم، البته تنها شرکت تولیدکننده این پروفیل‌های سنگین و در ابعاد بزرگ، در ایران و حتی خاورمیانه هستیم.

عصر خزر: برنامه‌ای برای راه‌اندازی خط تولید جدید دارید؟

سال گذشته خط تولید لوله و پروفیل در ابعاد بزرگ را داشتیم، در نظر داریم که در یکی دو سال آینده هم خط تولید جدیدی را راه‌اندازی و هم به موازات آن یکسری فضاها را باز کنیم و شرکت را توسعه بدهیم. ازآنجائی‌که فعالیت‌های شرکت، بر پایه تحقیق و توسعه متمرکز شده، به همین دلیل همواره در جهت ارتقای کیفیت و دستیابی به راهکارهای بهینه‌سازی در فرآیندها و مصرف انرژی تلاش می‌کنیم.

عصر خزر: فولاد ماشین نکا یک شرکت دانش‌بنیان صنعتی است، در این زمینه توضیح دهید.

تمامی خطوط این مجموعه تولیدی، یعنی از صفر تا صد در همین شرکت، با مکانیزم‌های نوآورانه طراحی و ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که طراحی اصلی آن بر عهده خودم هست و 5 مهندس نیز در بخش‌های مختلف با بنده همکاری می‌کنند، تاکنون چند اختراع صنعتی به ثبت رسانده‌ایم، طراحی‌های خطوط شرکت ازجمله جرثقیل‌های سقفی و صنعتی منحصربه‌فرد بوده و در دنیا مشابهی ندارند، به جرأت میتوان گفت نوع فعالیت و دستاوردهای منحصربه فردی که در فولاد ماشین داریم از لحاظ فن‌آوری در کشور بی‌رقیب است.

عصر خزر: مواد اولیه شرکت از کجا تأمین می‌شود؟ با توجه به اینکه از صنایع برتر در امر صادرات هستید، از فعالیت در این بخش بفرمایید.

مواد اولیه را عمدتاً از فولاد مبارکه تأمین می‌کنیم و فعلا صادرات ما به کشور ترکمنستان است، بازار داخلی را نیز داریم، اما هنوز در داخل شناختی از شرکت فولاد ماشین نکا ندارند، البته خودمان مایل به تبلیغات نبودیم و ترجیح دادیم زمانی اطلاع رسانی و تبلیغات را آغاز کنیم که به آمادگی صد درصد دست پیدا کرده باشیم.

عصر خزر: ظرفیت تولید شرکت و میزان تولید آن چقدر است؟

حدود 200 هزار تن ظرفیت تولید شرکت است اما 20 هزار تن تولید داریم و در شرایط فعلی به دلیل تحریم، نبود بازار مناسب و اینکه شرکت باید به آمادگی کامل برسد و همچنین طرح‌های توسعه‌ای که شرکت باید انجام دهد، با همین میزان کار می‌کنیم.

عصر خزر: آیا برای شما اتفاق افتاده است در شرایطی قرار بگیرید که از ادامه کار در شرکت ناامید شوید؟

از روز نخست که کارم را شروع کردم نسبت به همه موانع و چالش‌ها آگاهی و آشنایی داشتم، اداره بهداشت تنها اداره‌ای بود که در بدو فعالیت با ما تعامل داشت و شرکت را راهنمایی می‌کرد. از مشکلات دلسرد نمی‌شوم چون هدف و باور دارم، معتقدم خداوند یک نقشی را به همه ما داده و باید آن را درست ایفا کنیم. زندگی سراسر تلاش و مبارزه است.

عصر خزر: برنامه مهمی که برای شرکت دارید، چیست؟

در بخش ساخت و ساز مشکلات زیادی در کشور داریم، حادثه زلزله اخیر در کرمانشاه نشان داد که تا چه اندازه در صنعت ساختمان‌سازی ضعیف هستیم، ساختمان‌های شهرهای ما اعم از شخصی‌ساز و انبوه، ایمن نیستند و اصول ساخت در آنها رعایت نشده است، از نظر علمی به‌روز، نیستند و با تکنولوژی صد سال پیش ساخته می‌شوند.

بنابراین با توجه به اهمیت بخش سازه، فاز دوم کارخانه فولاد ماشین را به این بخش اختصاص دادیم و لازم به ذکر است که این شرکت، تنها شرکتِ خصوصیِ مجهز به آزمایشگاه سازه است. ما روش‌هایی را در ساخت و ساز مدنظر داریم که این بسته صنعتی در آستانه اجرا است و تاکنون چندین کار شبیه به آن را انجام داده‌ایم. در این پروژه، اجزای اصلی ساختمان شامل اسکلت، دیوارها و سقفها به صورت مکانیزه و پیش ساخته طراحی و تولید می‌شوند و چندین‌بار در مقیاس واقعی، تحت بارگذاری و تست قرار می‌گیرند. از این رو اجزای موردنظر با دارا بودن پارامترهایی نظیر کیفیت، دقت و سرعت در تولید، مقرون به‌صرفه نیز هستند و علاوه بر اینکه برای ساختمان‌های بلندمرتبه مناسب می‌باشند، در برابر زلزله‌های با شدت زیاد نیز مقاومت دارند.

در همین زمینه، سیستم تلفیقی و نوینی را طراحی کردیم که در آن برای کنترل نیروهای ناشی از زلزله، به طور همزمان از چند سیستم استفاده می‌شود:

1- استفاده از ظرفیت اعضای اصلی سازه در مقابل نیروی جانبی زلزله

2- استفاده از دیوارهای مرکبِ پیش‌ساخته پیرامونی به‌عنوان عضو باربر جانبی

3- استفاده از میراگرهای تسلیم‌شونده که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، بهای تمام شده ساختمان، علیرغم دارا بودن تمامی مزیت‌ها، کمتر از روش‌های رایج خواهد بود.

عصر خزر: در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

در حالیکه بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت در زمینه استانداردسازی ساختمانها به‌طور جدی وارد شده‌اند، اما در جامعه ما از ساخت و سازهای علمی و به‌روز خبری نیست و جدی گرفته نمی‌شود، امیدواریم مسئولان مربوطه باتوجه به حوادث ناگوار ناشی از سیل و زلزله در کشور نگاه تخصصی، فنی و اصولی به ساخت و سازها داشته باشند.

به گزارش عصر خزر، شرکت فولاد ماشین نکا براساس خط مشی اتخاذ شده دو اصل پذیرفته شده‌ی ایجاد کیفیت و کسب رضایت مشتری را در دستور کار قرار داده و با توجه به امکانات یا همان منابع محدود و نیازهای نامحدود تلاش دارد تا با استقرار روش‌های نوین مدیریتی به سوی پیاده‌سازی مدیریت کیفیت پیش برود.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار